Sunday, September 16, 2018

DBKL Gempur Pusat Hiburan.. Yang Perlu Dibetulkan Konsepnya.


Sebuah pusat hiburan mewah di Jalan Kampung Pandan, ibu negara diserbu, selepas didapati menjalankan aktiviti hiburannya secara haram tanpa lesen sejak Januari lalu. - Foto NSTP


KUALA LUMPUR: Sebuah pusat hiburan elit dan mewah di Jalan Kampung Pandan di sini, yang beroperasi secara haram sejak lapan bulan lalu, diserbu tengah malam semalam.
Operasi Bersepadu Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) yang bermula jam 12.05 tengah malam hingga jam 5 pagi tadi, membabitkan kerjasama Polis Kuala Lumpur, Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan (JAWI), Jabatan Imigresen dan Kastam Diraja Malaysia (KDRM).
Ketua Bahagian Penguatkuasaan Premis DBKL, Ahmad Tarmizi Baharom, berkata premis itu yang diberikan notis pembatalan lesen pada Januari lalu dan kini dalam proses membuat rayuan untuk membatalkan notis itu, didapati masih meneruskan operasi.
Sehubungan itu, katanya, pihaknya menyita premis berkenaan dan mengeluarkan arahan supaya ditutup selepas pemiliknya berdegil meneruskan kegiatan hiburan mereka.
"Jabatan Imigresen turut menahan dua lelaki dan dua wanita warga China kerana tidak memiliki dokumen perjalanan sah, manakala KDRM merampas 18 karton minuman keras pelbagai jenama," katanya selepas operasi berkenaan awal pagi semalam.
Ahmad Tarmizi berkata, pihaknya akan terus menjalankan pemantauan ke atas pusat hiburan itu bagi memastikan pemilik premis akur arahan berkenaan.
Sementara itu, dalam serbuan berasingan ke atas dua pusat karoke (KTV) di Jalan Imbi di sini, seramai 13 pelayan wanita atau GRO serta lima pelanggan lelaki ditahan oleh JAWI kerana dikesan minum minuman keras.
Ketika serbuan ke atas kedua-dua premis itu yang terletak di tingkat bawah dan tingkat 2, sebahagian besar pelanggan dan pekerja cuba melarikan diri menggunakan laluan kecemasan.
Mereka akan disiasat mengikut Seksyen 19 akta 559, Akta Kesalahan Jenayah Syariah (WPKL) 1997.
Komen Weblog Ibnu Hasyim: Mengapa dikatakan pusat hiburan perlu dibetulkan konsepnya? Kerana pusat hiburan sekarang sudah berfungsi sebagai pusat maksiat. Tak kira samada di bawah BN atau PH sekarang. 2X5 saja. 
Pusat hiburan kini sudah jadi pusat gangster, sarang najis pelacur, minum arak, judi, dadah, kelab malam, lesbian, tempat gaduh dan segala macam maksiat.
Cuma kerajaan baru PH tidak berniat langsung untuk kembalikan kepada konsep hiburan sebenarnya, kerana tertipu dengan cara fikir kebaratan dan kemaksiatan! Atau tidak berfikir seecara Islam..
Hasil carian imej untuk kalau otak mereka dijajah barat

22 comments:

Mohammad Azren said...

Sokong tindakan DBKL. Hapuskan dulu Pusat Hiburan Tanpa Lesen. Yang sedia ada perlu dikawal. Malaysia negara MAJMUK yg berpandukan pada Perlembagaan Negara. Setiap Rakyat ada HAK dan TANGGUNGJAWAB. Jangan dok cari silap orang ,sedangkan diri sendiri pun tungganglanggang. Ingat pesan Tok Guru " menerang bukan menyerang ". Hehehekikikihahahakahkahkah

tajnur said...

Biarlah pihak berwajib menjalankan kewajipan mereka. Yang perlu diperbetulkan konsepnya, parti2 yang bertanding di PD tu perlu difokuskan dan perbetulkan etika kempen supaya bertanding secara demokrasi yang sihat.... Tunjukkan kekuatan masing2.

Anonymous said...

undang2 dh ada.. cuma tk perlu dilabel islam. kerja2 pencegahan adalah islamik.

semasa 2 lesbian ditangkap dlm cubaan melakukn hubungan.. adakah penguatkuasa melakukn pencegahan atau mngendap skodeng dulu.. biarkn mereka mula beraksi then tangkaaap!

dh puas tgk..membiarkn aksi baru diserbu tangkap. adakah itu cara dibawah pas?

Anonymous said...

semuga ph menang di pd. jika mau penjimatan maka pmbangkang perlu menarik diri dpd mnjadi pengacau. menang pun tk menambah kebaikan apapun.

elok umno guna duit yg sikit utk membeli kupiah dn jubah sebb nk berkawan dgn pas dpd mmbazir bertanding yg pasti kalah insyaallah.. aamiin.

bunbinban said...

Laaa...salah PH jugak ke?. Kahkahkah...mati akal dah puak lebai ni...kahkahkah....say no to pusat hiburan pusat maksiat but say yes to bikini...yummy!. jom kita raikan maksiat mata beramai ramai. But its only halal in terengganu, not in other states. Kahkahkah...

bunbinban said...

Aisehhhh...sori kapten ibnu...aku lupa nak tabik tadi....kahkahkah...PUSING KANAN! PUSING KIRI!...kita pusing2 satu malaysia...kahkahkah...jeles la tewwww kat mat sabu tewww...kahkahkah...

Anonymous said...

Maki kata JEBON, last-last JEBON tu yang berjaya....ulamak yang dok maki tu, sampai hari ni dok jadi PEMBANGKANG SELAMANYA.

Anonymous said...

banyak lagi pusat maksiat ynag mesti ditutup
kl lobok segala maksiat
tangkap pelindung pelindung jinayah cukup bukti hukum
jnagn hanya sibuk maju maju maksiat dibiarkan
bumi Allah bukan tempat untuk dimakmurkan maksiat
ini negara Islam bukan kapir

Anonymous said...

Adakah HUDUD ISLAM dah terkeluar dari kamus PAS dan diganti dengan DEDAK cara Islam?
Atau PAS telah menjadi ANJING?

Kami TETAP mahu HUDUD!

Anonymous said...

Berita best!!!sekarang rakyat boleh menarik lafaz lega sebab KERAjaan pakaturn badut penipu telah menaikkan gaji minimum!!dulu b.n tetapkan gaji minimum rm 1 000.00,sekarang KERAjaan pakaturn badut penipu telah naikkan gaji ke tahap orang kaya kaya!!sekarang gaji minimum dh di tetapkan ke rm1 050 .00!!!alhamdulillah...penuh satu troli. Tahniah di tipu dan sokong penyamun tua dan baru..

Anonymous said...

Woi terencat akal pakaturn DAPigs!! Tak tengok dan baca berita ka?dua lesbian tu mengaku salah!dua lesbian tu jugak mengaku cuba melakukan hubungan sejenis!simpan la terencat akal tu..jgn tunjuk sangat kat org ramai...tau la di bayar rm 1 050.00

bunbinban said...

Aduiiiii...dah jadi musang plak dah...musang berbulu ayam...kahkahkah...psl apa Pas ni suka umpamakan diri tu dgn binatang?. Kahkahkah...tabik tabik....kahkahkah...pusing jgn x pusing..x kira la kiri ke kanan ke janji pusing. Kahkahkah...tabik tabik..kahkahkah...tapi aku konpius, anjing ke musang?...takan musang berbulu anjing kot...kahkahkah...anjing jaga ayam, musang curi ayam...kahkahkah...molek benor la tu. Tabik tabik....kahkahkah...tapi aku heran gam, camne leh lantik tontowi jaga cybertrooper Pas?. Jaga harakah pun lingkup. Kahkahkah...ooooo...lupa, dia pakar dlm it..blajar kat jerman tu ari...kahkahkah..

Anonymous said...

Kalau nk hudud minta mat sabu dan parti amanah bentangkan,hudud bukn tgjawab pas semata2,jdlah mnusia yg ada fikiran sikit

Anonymous said...

Betul tu bg aja ph mng, parti lain tak payah bertabding, ph boleh buat sesuka hati,

Anonymous said...

Ph akan menuju jalan kemusnahan apabila wajah sebenar mereka terdedah, skrg mereka hanya menahan nafsu sbb baru berkuasa, jelas mereka akan mula mngutamakan kepentingan agenda masing2,pasti akan berlaku pertelingkahan yg mmbawa pergolakan yg berpanjangan

Anonymous said...

Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk isi neraka Jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telinga (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah).
Mereka itu sebagai binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi.
Mereka itulah orang-orang yang lalai.

Apakah kamu tiada mengetahui, bahwa kepada Allah bersujud apa yang ada di langit, di bumi, matahari, bulan, bintang, gunung, pohon-pohonan, binatang-binatang yang melata dan sebagian besar daripada manusia? Dan banyak di antara manusia yang telah ditetapkan azab atasnya. Dan barang siapa yang dihinakan Allah maka tidak seorang pun yang memuliakannya. Sesungguhnya Allah berbuat apa yang Dia kehendaki.

ada manusia perangai terok dari binatang
sapa kah depa
orang ynag idup tak mau tunduk patuh perintah Allah

Anonymous said...

ye juga termasuk org yg tunggang agama Allah demi politik mereka.. org yg sokong syiah khawarij dn takfiri.

golongan ini jg tiada tempat di disyurga walau didunia kelihatnnya sgt islam...uuuummmaahh penyokong cium tgn ambik berkat tiap hari.

Anonymous said...

wah tok nujum pas..

dpt mimpi saidina omar ckpbke ph akn lingkup?

masa ph menang ari tu ada tk saidina omar dtg dlm mimpi bagitau?

yg melingkup adalah pas umno yg kalah pru. tu jelas dn bukan mimpi dr saidina omar.

Anonymous said...

Bagi tahun ini kata Takiyuddin DHPP hanya berjaya menambah kira-kira 100 orang anggota baru, termasuk dari Sabah dan Sarawak.

"Ini menunjukkan sistem kita belum cukup sempurna dan efisyen," katanya.

Justeru Takiyuddin mengarahkan supaya timbalan yang dipertua PAS di sesuatu kawasan dilantik menjadi penyelaras DHPP bagi menarik lebih banyak sokongan kepada sayap parti.,,,,,,,,, Abistu yg dr awal tahun pong pang duk ckp ari ari ada jer org join PAS tu tipu la yea . .. Ceh yennadey

Anonymous said...

Kenapa takut ke ph berpecah, tp itulah realitinya bukan mimpi atau ramalah mmg dah kenyataan yg sebenarnya, pas dan umno mmg akan terus kalah, tp ph pasti akan berpecah bila masing2 akan mnunjukkan belang yg sebenarnya

Anonymous said...

PAS TGNA = Kita perjuangkan HUDUD.
PAS TGHA = Kita kutip DEDAK UMNO.

Anonymous said...

6.20... tkde apa nk takut. krisis dlm parti apapun adalah biasa. parti tupperware pun ada krisis.

tp jgn lupa satu perkara. klu berpecah pun dlman pkr.. klu tnya siapa yg nk ph hilqng kuasa? semua yg berpuak akn kata mereka tkkn rela pasumno bn memerintah.

berpecah tu biasa so walaun jgn kecewa sbb mngharap perpecahan akn mmbawa kejatuhan ph.

jgn happy agt dgr guruh dilangit nnti walaun yg kena petir tk pasal2. dhlah walaun ni puak yg bodoh dn terdesak

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails