Thursday, July 05, 2018

Rasuah! Apa Kata Bukan Islam Cina Terhadap PAS?


Dalam perjumpaan antara NGO di hotel Adya semalam saya tertarik dengan Jawapan salah seorang peserta berbangsa Cina.

Antara ucapan yang mengejutkan kami ialah..

Negara perlukan pemimpin yang jujur dan ihklas. Hanya dengan kejujuran seorang pemimpin, Wang rakyat selamat dan tidak hilang.Setiap tahun Negara kehilangan Wang berbilion ringgit tanpa dapat dikesan. 

"Cuba bayangkan jika Wang berbilion  ringgit itu tidak hilang dan digunakan untuk membantu rakyat, sudah tentu tiada orang miskin di Negara kita dan rakyat mampu hidup dengan lebih selesa berbanding sekarang, jika sepuluh tahun lepas.

"Sama² kita imbas kembali semasa PAS tadbir Terengganu pada tahun 1999-2004 Tok Guru TH tidak tinggal di rumah yang dikhaskan oleh kerajaan kepada Menteri Besar dan tiada kes rasuah."

Semasa PAS perintah Kedah dari tahun 2008-2013 almarhum Ustaz Azizan Razak juga tidak tinggal di rumah rasmi kerajaan sebaliknya tinggal di rumah sendiri dan tiada kes rasuah.PAS Kedah berjaya membawa kemajuan  yang amat membanggakan.

Di Kelantan semasa Tuan Guru Nik Aziz menjadi Menteri Besar Kelantan, beliau tidak tinggal di rumah kerajaan sebaliknya hanya tinggal di rumah sendiri yang penuh dengan kesederhanaan. 

Dan sekarang apabila Kelantan ditadbir oleh ustaz Ahmad Yaakob tiada rasuah. Beliau juga memilih untuk tidak tinggal di rumah rasmi kerajaan.

Dengan cara hidup yang penuh dengan kesederhanaan maka selamatlah duit rakyat dan negara pasti mempunyai rezab Wang yang banyak boleh membangunkan Negara begitu pesat setanding negara² maju.

Jika ketelusan tanpa rasuah yang kita cari maka PAS/GS adalah parti yg selayaknya untuk diberi mandat kali ini  untuk mentadbir Negara. Jika kita sebagai rakyat yg bertanggungjawab yg inginkan kesejahteraan,hendaklah kita abaikan segala janji palsu pihak lawan,kerana semua bijak pandai tahu bahawa Negara selayaknya dipimpin oleh PAS/GS tanpa diragui.

Hadirin tercengang mendengar ucapan seorang non Muslim yang penuh yakin dengan Islam. 

Ya Allah kurniakan kemenangan kepada PAS. اللهم آمين

Ayahnda Paduka Ust.  
Hakimi Hj.  Ab. Halim
Pengerusi UMMAH Kedah
MR : Bila kita ambil pendekatan Islam, memang kita memilih jalan yang sukar kerana bukan semua orang suka, tapi Islam itu kebenaran dan setiap kebenaran pasti ada 'kehebatan'nya.... 
MINDARAKYAT
http://mindarakyat.blogspot.com/

9 comments:

Anonymous said...

Pemimpin PAS di Kelantan dan Pantai Timur memang lebih gemar tinggal di rumah sendiri kerana keselesaan. Walaupun tak rasuah dan tidak tinggal di rumah resmi, ianya bukan sebab pemimpin tersebut bagus. Kepimpinan yang bagus bukan di ukur sekadar tinggal di rumah sendiri.

Kerana ada nya pemimpin tinggal di rumah sendiri maka itu lah pembangunan negeri di lambatkan.

Cina itu tidak sedar zaman PAS dah berubah. Rumah mereka memang sederhana tetapi kereta mereka..? Ada yang memiliki 3 atau 4 buah kereta. Ada yang hadiahkan kereta pada isteri?

Anonymous said...

Ibnu jangan syok sendiri.pas tetap bodo selamatnya .Kahkah

Puaka Rimba said...

Sikit hari lagi , terbongkarlah kehipokritan Lobai selama ini. Tunggu ye bhai.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Pagi dah meroyan. Bodoh dan syok sendiri..
hi hi

Anonymous said...

x elok kata perkara buruk

Anonymous said...

Sila berterus terang jgn jadi Hipokrit.

Anonymous said...

Dasar puak libral apa yg mereka fikir hentam pas burukkan islam moga kamu keluarga kamu dan puak2 yg sewaktu dng kamu mendapat hidayah seperti kaum2 yg allah berikan hidayah kembalilah pada agama allah iaitu islam. Ameeen

Anonymous said...

Marah betul puak libral pada pas itulah tandanya pas makin diterima sebab tu khadam libral berkerja keras memburukkan pas.

Anonymous said...

Mohammad azren berusaha lagi untuk burukkan parti perjuangan islam. Kami perjuangkan islam kamu perjuangkan dap.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails