Sunday, July 01, 2018

Lelaki Usia 41 Tahun Kahwini Budak 11 tahun. Apa Kata Wan Azizah &Penghasut?

Saya Sayang Abe Saya Sayang Abe Budak 11 Tahun Tak Sanggup Berpisah Dengan Suami 41 Tahun


Semalam kita dikejutkan dengan seorang isteri telah memuat naik beberapa status dan gambar perkahwinan suaminya yang menjadi tular di laman Facebook miliknya.

Menurut harian metro,  kanak-kanak itu berusia 11 tahun apabila bergelar isteri orang selepas berkahwin dengan peraih getah berusia 41 tahun yang juga suami kepada pemilik laman sosial itu.

Perkahwinan dipercayai berlangsung di Selatan Thailand, manakala kanak-kanak itu dipercayai merupakan isteri ketiga lelaki tersebut yang sebelum ini telah mempunyai dua lagi isteri dan beberapa orang anak hasil perkahwinan dengan kedua-dua isterinya.

Kerajaan akan siasat kes budak perempuan 11 tahun berkahwin

ALOR SETAR - Kerajaan akan menyiasat secara menyeluruh berhubung isu budak perempuan berusia 11 tahun dari Gua Musang, Kelantan yang didakwa berkahwin dengan lelaki berusia 41 tahun di Thailand, individualized organization Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail.


Beliau yang juga Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat berkata, telah menerima laporan berhubung kes itu dan mengarahkan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk mendapatkan maklumat lanjut dengan bertemu ibu budak perempuan itu.
Kerajaan akan siasat kes budak perempuan 11tahun berkahwin

"Buat masa ini, siasatan secara menyeluruh perlu dilakukan kerana ia melibatkan Enakmen Undang-Undang Syariah negeri.

"Selain itu, kita kena ambil kira semua aspek mengapa ia berlaku. Adakah ia disebabkan oleh masalah kemiskinan, pendidikan, kekeluargaan mahupun masalah lain yang berada di sekeliling budak terbabit," katanya kepada pemberita selepas melawat projek Rancangan Tebatan Banjir (RTB) Sungai Kedah/Anak Bukit di sini, hari ini.

Kes perkahwinan lelaki berumur 41 tahun dengan budak perempuan 11 tahun itu tular di laman sosial semalam selepas perkara itu dikongsi isteri kedua lelaki terbabit.

Lelaki terbabit didakwa bernikah dengan budak perempuan itu di Thailand pada 4 Syawal lepas (18 Jun) dan hanya diketahui isterinya itu yang berumur 34 tahun selepas dimaklumkan rakannya yang berkongsi foto perkahwinan suaminya.

Ini Kata Penghasut?
'Tiada guna perkahwinan ini diteruskan' - Isteri pertama dan kedua nekad tuntut cerai, suami kahwin dengan budak 11 tahun.
Semalam kecoh di media sosial seorang lelaki dewasa berkahwin dengan kanak-kanak perempuan berusia 11 tahun, mengundang persoalan netizen apakah perkahwinan itu dibolehkan atau sebaliknya?

Difahamkan, gambar lelaki berusia 41 tahun itu bersalaman dengan pasangan barunya itu dimuat naik oleh isteri keduanya, Effa atau nama sebenar Siti Nor Azila Zulkifle di Facebooknya dengan kapsyen,

"Selamat pengantin baru suamiku. Suamiku 41 tahun, maduku 11 tahun." 

Berkata kepada mStar Online, Effa menceritakan pada awalnya, suaminya menafikan dakwaan berkahwin buat kali ketiga, apabila Effa menunjukkan dan mempersoalkan kesahihan gambar berkenaan. Malah katanya, gambar itu telah disunting oleh pihak yang tidak bertanggungjawab. 

"Ketika suami ada di rumah, saya tunjuk gambar tersebut yang dihantar oleh madu saya. Dia kata, sekarang semua gambar boleh edit. 

"Lepas itu saya cakap, tak ada edit kalau dah gambar macam ni. Kalau betul (dah) kahwin, kena cakap dah kahwin. Tak boleh main-main. Selepas itu barulah dia kata, betullah dia sudah berkahwin," katanya. 
Menurut Effa, dia tidak terkejut dengan perkahwinan ketiga suaminya itu kerana sebelum ini, dia pernah terdengar desas-desus suaminya akan berkahwin lagi. 

"Suami pun pernah kata, tidak mungkin dia akan berkahwin dengan budak. Jadi, saya dan isteri pertama pun fikir perkara yang sama. Namun, saya tidak menyangka perkara itu benar-benar terjadi. Kalau dengan anak dara atau wanita yang lebih berusia, saya boleh terima. 
"Saya sendiri pernah mahu meminang seorang wanita untuk suami, tetapi dia menolak. Yang membuatkan saya marah sebab dia berkahwin dengan kawan sepermainan anak saya. 
"Isteri baharunya itu adalah kawan kepada anak tiri saya yang berusia 15 tahun. Dia (isteri ketiga) selalu tidur di rumah isteri pertama, memandangkan ibunya kerja sebagai tukang masak di kedai makan madu saya (isteri pertama) itu," katanya yang menetap di Gua Musang, Kelantan. 
Effa juga mendakwa, suaminya telah bernikah dengan kanak-kanak perempuan itu di Thailand pada 4 Syawal lalu dan kanak-kanak berkenaan merupakan warganegara Thailand. 

Menjelaskan tindakannya memuat naik gambar suaminya bersalaman dengan isteri ketiga, Effa tidak berniat mahu mengaibkan suaminya, sebaliknya dia hanya mahu suaminya yang bekerja sebagai tauke getah itu menjadi lebih bertanggungjawab terhadap keluarga. 

"Saya mahu perkara ini diselesaikan mengikut undang-undang. Saya dan isteri pertama sanggup terima madu kami sekiranya dia menjalankan tanggungjawab dengan baik. 
"Dia kata dia berkahwin kerana mengikut sunnah Nabi, tetapi adakah dia mengikut sunnah Nabi yang lain? Duit belanja saya dan anak-anak pun dia hanya bagi Rm50 hingga RM100 seminggu. Anda rasa cukup ke nak menanggung empat orang anak? Tapi bagi dia, jumlah wang itu dah banyak," katanya yang terpaksa berniaga secara online untuk menanggung keperluan keluarganya.  
"Saya terpaksa berniaga. Kalau tidak, macam mana nak beli susu, pampers dan keperluan yang lain-lain? Suami hanya sediakan rumah dan kereta sahaja. 
"Saya cakap pada suami, saya tak nak bekerja, saya sudah penat, penat segalanya," katanya. 

Ekoran tindakan suaminya itu, Effa berhasrat menuntut cerai dari lelaki itu kerana mendaiwa dia sudah tidak tahan dengan sikap suaminya yang tidak pernah berubah. 


"Saya nekad, tiada guna perkahwinan ini diteruskan. Saya akan pergi ke pejabat agama esok. Lagipun suami pernah kata kalau tak boleh terima perempuan tersebut (isteri ketiga), jalan terbaik adalah berpisah. Jadi, saya dan isteri pertama kata kami sanggup bercerai kalau dia nak lepaskan," katanya. 

Usaha Effa untuk menghubungi suaminya bagi menyelesaikan perkara itu menemui kegagalan apabila lelaki terbabit tidak menjawab panggilannya. Effa turut menyatakan dia sudah tidak bertemu dengan suaminya itu selama empat hari. 

"Saya sudah tidak jumpa suami empat hari. Saya call dia tak angkat, panggilan mak saya pun dia tak angkat. Mesej saya pun dia tak balas," katanya. 
(Pelbagai sumber)

14 comments:

Anonymous said...

Pak Hasyim....mu ni bengong ko bodo?
Wan Azizah bukan mufti.....Haji Hadi ulama no 2 dunia....tanya la puak2 ni....

Bodoh bukan jenayah....he he he

ted manoff said...

Huh..bab kawin ikot nabi katanya padahal ikot nafsu ..Carilah ibu tunggal kalau betul niatnya utk membantu..kes nii buat bkn islam menjauhi islam ..Lebaii pas depan belakang semua dia tutuh..

Anonymous said...

org yg jilat jubur LGE memang dah hilang waras. dah x dpt beza halal dgn haram. main tutuh je.

Anonymous said...

ted manoff, kamu kurang ajar!

Cakap apa ini? "Lebaii pas depan belakang semua dia tutuh..
July 1, 2018 at 10:14 AM" Mana buktinya?

Lagi.. "Huh..bab kawin ikot nabi katanya padahal ikot nafsu .." Kamu kahwin tak guna nafsu?

Lagi.. "Carilah ibu tunggal kalau betul niatnya utk membantu..kes nii buat bkn islam menjauhi islam .."

Kamu yang jadi spesis jahat penentang Islam jadi penjilat juboq LGE kerana kes begini atau kerana dedak?? Manusia jenis apa begini?

Anonymous said...

1. Siti Aisyah mengikuti peperangan Uhud dan umur beliau sudah menjangkau 15 tahun.

2. Jika umur Aisyah pada 625 Masehi ( 3 Hijrah) ialah 15 tahun maka Siti Aisyah dilahirkan pada 610

3. Siti Aisyah kahwin dengan nabi Muhammad saw pada 623 masehi bersamaan 1 Hijrah bermakna umur beliau adalah 14 tahun

Anonymous said...

TED MANOFF MEMANG KURANG AJAR & PENCARUT.

cONTOHNYA..

Anonymous said...
ted manoff, kamu kurang ajar!

Cakap apa ini? "Lebaii pas depan belakang semua dia tutuh..
July 1, 2018 at 10:14 AM" Mana buktinya?

Lagi.. "Huh..bab kawin ikot nabi katanya padahal ikot nafsu .." Kamu kahwin tak guna nafsu?

Lagi.. "Carilah ibu tunggal kalau betul niatnya utk membantu..kes nii buat bkn islam menjauhi islam .."

Kamu yang jadi spesis jahat penentang Islam jadi penjilat juboq LGE kerana kes begini atau kerana dedak?? Manusia jenis apa begini?
July 1, 2018 at 10:53 AM

Anonymous said...

Satu:

ted manoff said...
Serius aku tk pernah dengar nama pelakon reen rahim nii..mungkin lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..
June 30, 2018 at 3:10 PM

Ted tak kenal pelakon itu, dia ingat orang lain pun bodoh macam dia. Kalau tak kenal diam saja.

Fitnah pulak 'lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..'

Kuat nafsu tanda seks yang baik. Mana dia tahu seks orang PAS luar biasa? Apakah isteri atau anak perempuannya pernah jadi janda lebai PAS itu? Atau orang PH nafsunya lemah atau banyak berpenyakit lemah syahwat?? Itu fasal cakap lebih isteri satu pun tak larat layan. Cemburu orang PAS isteri ramai barang baik.

Dua: Miewest Mie said...

1. Aku x kenal reen rahim
2. Klau betul dia berpakaian mcm tu bw ke mahkamah kerna kelakuan sebagai umat islam
3. X payah nak komen bbyk dlm pas...apapun tgok dulu gejala dlm pas sendiri
4. Peranan pejbt agama biarlah tegas dlm menangani isu aurat artis
5. Jgn dok pikir kita ni xda undang2..apatah lagi islam agama rasmi.
June 30, 2018 at 11:32 PM

Bodoh, kenapa salahkan PAS? Itu kerja kerajaan PH yang kamu banggakan. Walaupun kamu balaci tapi kamu berhak tegur.
Temu lagi, insya Allah!
July 1, 2018 at 1:17 AM

Anonymous said...
ted manoff wali Allah. Tak buat maksiat, tak kenal pun pelakon2. LGE dan sewaktu je kenalannya, dan tentunya PAS jadi musuh utama. serta selesa dgn keadaan skrg.
July 1, 2018 at 7:52 AM
Post a Comment

Anonymous said...

Sian...rabak budak tu kena balun dengan pak imam burit PAS. Anak Pak hasyim tumpang syok dari jauh je la.... nak ikut kawin budak , pelir dah mati pucuk....tak dapek den nolong....kah kah kah

bunbinban said...

jgn la mencarut. X elok sgt. Tapi alasan sunnah nabi, dangkal sgt. Kalau isteri Yg lain pun komplen nafkah x brape nak cukup, maka sunnah ke tu. imam ke lebai ke, bkn lesen nak putar belit sunnah. Rakan sepermainan anak dibuat bini?. Hahaha...lain benor selera lebai nih. Ni sape2 ada anak pompuan ke jantan ke yg bawah umur, jgn tunjuk kat dia nih...klau yg no 1 dan 2 tuntut cerai, maka ada 3 lgi kosong utk lebai ni isi...kahkahkah...klau walaun bkn main kutuk org jilat lge la, apa la...rupanya geng ni jilat punya dasat tapi alasan sunnah nabi....penjual agama betul la.

Anonymous said...

Zaman sekarang dah tak releven dengan kisah Siti Aishah..

Ada kisah dari penceramah seberang yang menjawab mengapa Nabi saallahhuailaihiwassalam menjadikan Siti Aisyah yang masih budak.

Menurut cerita nya, Siti Aisyah boleh menghafal dan mengingati hadis dengan jumlah yang banyak. Dan pasti nya Siti Aisyah ada kelayakan untuk menjadi rujukkan setelah ketiadaan nya dalam hal tingkah laku Nabi saallahhuailaihiwassalam.


Jangan sama kan Nabi saallahhuailaihiwassalam dengan Peraih Getah sekerap..

Tolong lah... malu kita umat Islam..

Anonymous said...

Rakan sepermaianan anak di jadikan isteri ? Ada keraguan Lelaki tak sedar diri ini melihat anak bawah umur itu dengan nafsu ketika sedang bermain. Ada atau tidak Lelaki itu menyentuh dan memeluk anak bawah umur sebelum ini, hanya Allah sahaja yang Mengetahui nya.

Dalam kes anak perempuan bawah umur di rogol dan di nodai oleh lelaki yang layak di panggil ayah... ialah Orang Islam ... kerana anak gadis bawah umur ini boleh di nikahi ..

Hukuman ke atas perogol anak perempuan bawah umur hendaklah di samakan dengan hukuman ke atas merogol gadis cukup umur.

Wallahualam.

Anonymous said...



PAS tidak membantah kerana ikut sunnah.

PAS jangan tidak bersetuju nanti dalam hal ini PAS bertukar ikut liberal.

Lagi pun ramai budak-budak lelaki bawah umur yang terlibat dengan parti PAS. Mereka di heret semasa isu hudud.

Selain bernikah ramai-ramai, PAS boleh lah anjurkan majlis lelaki tua menikahi anak perempuan bawah umur ..

pas ku hebat !

Anonymous said...

Lebai pas makan pil kuda ?Nafsu kuat

Taufek Mustafa said...

Kawin best apa...tapi ingat dosa dan tanggungjawab dulu, PH ngan PAS sama je txda beza pun dua dua ada nafsu seks.

Anonymous said...

Lebai pas makan pil kuda ?Nafsu kuat, bini dah dua, masih tak cukup lagi! budak 11 tahun pun nak dibedal, nampak je alim, tapi alim kucing,miawwww kata,
Abang nak jadi kucing, ketawa mengiau-ngiau, otak abg dah mereng, tersampuk penyakit angau, budak kencing bercabang pun jadilah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails