Monday, July 02, 2018

Kahwin Atas Dasar Cinta Tapi , Ibu Pengantin Dirogol Beramai-ramai. Mengapa?




MAHLIGAI rumahtangga yang dibina atas dasar cinta tapi tanpa restu keluarga pengantin lelaki menggemparkan Pakistan apabila ibu pengantin lelaki dirogol secara beramai-ramai oleh saudara-mara pengantin perempuan.

Insiden tersebut dilaporkan berlaku di Meer Hazar Khan, Muzaffar Garh, Punjab. Pengantin lelaki, Faisal Riza Pichaar mengahwini Shaheen atau Shano pada 2 Mei 2018 di mahkamah. 

Namun, sebaik selepas mereka melangsungkan perkahwinan, pasangan itu mula menerima ugutan melalui panggilan telefon daripada keluarga pengantin perempuan. Pihak keluarga perempuan tidak gembira dengan perkahwinan yang dilangsungkan dan mereka ingin membalas dendam.

Kemudian, seorang lelaki bernama Abdul Kareem dan beberapa lagi anggota keluarga pengantin perempuan muncul di kediaman Pichaar pada 3 Jun lalu. Mereka memecah masuk ke dalam rumah tersebut dan mencuri wang tunai serta barangan perhiasan dari rumah itu.

Insiden berlaku di Muzaffar Garh.

Mereka turut menculik pengantin perempuan dan ibu mertuanya ke sebuah lokasi. Ibu Faisal Riza dirogol oleh beberapa lelaki yang dikenal pasti sebagai Zahid, Shakil, Zafar dan Aamir.

Mereka turut merakamkan aksi tersebut menggunakan telefon bimbit. Susulan kejadian itu, Shano tidak lagi menghubungi pihak pengantin lelaki ataupun suaminya. Bapa Faisal Riza, Hajra Kausar Pichaar melaporkan tentang kejadian itu di balai polis Beet Meer Hazar bersama isterinya yang dirogol secara ganas oleh suspek.

Hajra Kausar memberitahu polis, Faisal mengahwini Shano iaitu anak kepada lelaki dari kampung Mela Chica, Gulam Fareed Mohaana dalam satu majlis yang sah. Dia mahu tindakan diambil ke atas lelaki-lelaki yang menyerang dan merogol isterinya.

Bagaimanapun, pihak polis seakan-akan enggan memberikan kerjasama atas alasan tiada bukti yang boleh digunakan untuk mengaitkan perogol-perogol terbabit. Laporan Maklumat Pertama (FIR) berkaitan kejadian itu mempunyai beberapa nama yang berbeza daripada nama yang dilaporkan oleh mangsa.

Pihak polis mengklasifikasikan kes tersebut sebagai masalah keluarga dan tidak mengambil tindakan serius mungkin disebabkan ia merupakan perkahwinan atas dasar cinta. - Desiblitz

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Dikatakan Pakistan sebagai Republik Islam, tapi mengapa tiada berlaku sistem perundangan Islam di sana?

22 comments:

ted manoff said...

Apa punya manusia lah tuan ibnu nii...jenayah boleh berlaku tk kira negara islam atau tak..dah mcm filem thamil bila cinta tak direstui mereka saling berbunuhan...biasa berlaku di india dn pakistan..yg penting jgn berkahwin dgn budak bawah umur mcm lobaii pas..kalau lobaii pas berada diindia mmg dh lama kena parang sabit..πŸ˜‚πŸ˜πŸ˜€

Anonymous said...

Blogger copy paste......asal ada jer cerita bab seks tak kira dari cerul mana dikutip.

Dsh sampai masa kita boikot blog ni....

bunbinban said...

Aparaa...sbb tu, kalau takat label je islam tapi xde pengisian dan lebeh utamakan budaya yg bagi sesetengah org anggap sebagai ajaran islam maka itu yg terjadi. serupa jugak di sini, semua nak di label dgn islam, walaupun secara pratisnya tidak lansung mencerminkan islam. sesetengah tu dgn jubah, serban tapi fitnah, carut, angkuh blablabla..memburukkan nama islamn je. Mcm republik islam pakistan, ce tengok perangai dorang. Berapa byk kubur yg anggap keramat. Berduyun-duyun utk membayar niat dan sebagainya. Jadi sbb tu bila bawa imej dan nama islam kena jaga tingkahlaku dah tutur bicara.

Anonymous said...

Sebilangan manusia suka bertindak mengikut hawa nafsu serakah mereka sendiri menyebabkan mereka melanggar ajaran Islam sesuka hati mereka kerana mereka lupa pembalasan di akhirat.

Maka kita tidak terkejut melihat barua-barua ternakan pakatan meroyan gila babi menfitnah, memaki hamun, mencarut dan menyumpah seranah ulama dan pemimpin parti Islam PAS kerana barua-barua pakatan membenci perjuangan Islam.

Inilah akibatnya apabila manusia yang tidak beriman menyembah hawa nafsu mereka sendiri.

ted manoff said...

PrOoOoOOOoooTt πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¨πŸ’¦di muka hadi awang...πŸ’©πŸ’©πŸ’©

Anonymous said...

ramai nama saja islam tapi tak ambek berat ssoal ajaran islam
kutok islam macam pandai bab agama
tapi amal ibadat main ikut ikut saja tak belajar
berapa ramai ornag islam dari muda smapai tua n mati
duk belakng imam solat tak paham bila imam baca surah
tu pun bangga
lambat siang nak kutuk bahasa arab
sedangkan bahasa arab tu bahasa Al Quran
apa pelajaran yang boleh dapat dari Quran kalau tak paham
bila dengar orang baca
bila kapir tanya lu paham ka apa itu orang baca
mula lah terkial kial malu
itulah jenih manusia ynag bangga ngan kejahilan
turun temurun

Anonymous said...

Pengikut Amalan Seks

Anonymous said...

Kita banyak membiarkan warga pakistan bekerja di Malaysia sehingga berjaya memonopoli beberapa perniagaan. Kita biarkan juga mereka mengahwini warga tempatan. KIta juga biarkan mereka membawa fahaman dan adat yang terang-terang bercanggah dengan Islam. Dan sekarang kita menerima mereka sebagai sebahagian daripada masyarakat kita dan merosakkan sistem sosial yang sedia ada.

Adakah Malaysia Baharu pun nak terus membiarkan sahaja gejala tidak sihat adat dan fahaman yang mahu dipaksakan ke dalam budaya masyarakat kita?

Anonymous said...

Selagi hati tak bergetar apabila baca Al Quran walaupun tahu makna nya ... Tak guna juga.

Tahu makna sebab nak tunjuk pada orang.. dengan baca kan depan orang.

Kalau tak, PAS tak hanyut macam ini.

Anonymous said...

Kalau begitu bermakna Islam kita gagal. Jika Islam kita membawa rahmat, mereka akan ikut dan menyampaikan nya kepada saudara mereka di sana.

Kita mahu penyelesaian yang terbaik berhubung nikah bawah umur. Kita bantah tapi kita tak serang dan memukul apalagi berdendam dan merogol.

Malang nya ada pihak yang cuba memecah belahkan umat Islam di Malaysia ...

Anonymous said...

Geram betol aku, barua-barua dah jadi menteri. Camana orang yg menggelar orang lain barua, mereka dah jadi apa?

Anonymous said...

Orang yg suka gelar orang lain dah jadi KERA..

bunbinban said...

KERAjaan kelantan dan terengganu?.kahkahkah...

bunbinban said...

lawan PAS bkn lawan islam la, PAS bkn agama. Apa ke jenis manusia la menyamakan PAS dgn agama. Perangai org PAS sebahagiannya pun x senonoh mcm org2 lain gak. Sebahagian org yg di luar PAS perangai lagi baik dri org PAS. ni skit2 panggil org barua sedangkan hadi berlari nak peluk najib...kahkahkah...barua najib...penyamun...share hasil samun dgn lebai utk menyucikan hasil samun. Kahkahkah

Hadigol said...

itu kelemahan sbb tkde ruu355 atau buruknya akhlak org islam?

blh ke ust pembohong mcm abduh yg sanggup guna nama Allah utk tutup pembohongan kes audio pengakuan utk berlaku adil jika melaksanakn undang2 islam sekalipun?

kerana itu Nabi saw diturunkn utk membetulkn akhlak.. bukan semata2 membawa 355... yg bkn hudud sebenar pun.

Anonymous said...

dgrnya lobai pas memohon merafak sembah utk jd barua tun mahathir pula. tp rasanya tun geli nk trima

Anonymous said...

PAS meminati duit dan sex

Anonymous said...

"Kahwin Atas dasar Cinta , Tapi Ibu Pengantin Dirogol Beramai-ramai. Mengapa?"

Tajuk petikan blog ini tanya kita, "MENGAPA?"

Eh, kamu siar rencana ini tentulah kamu tahu, buat apa tanya kami?

Anonymous said...

Maaf July 2, 2018 at 6:53 AM

Kamu baca Al-Quran atau tidak?
Dalam Al-Quran banyak ayat-ayat yang Allah bertanya dulu, kemudian baru diterangkan.
Itu teknik dan gaya penyampaian Al-Quran.

Salahkah belajar dan berdakwah gaya Al-Quran?

Anonymous said...

Anon July 2, 2018 at 11:44 AM

T/kasih.
Baru saya dapat satu lagi ilmu. Al-hamdulillah!
Tahniah Pak Cik Hasyim..

Anonymous said...

Dikatakan Pakistan sebagai Republik Islam, tapi mengapa tiada berlaku sistem perundangan Islam di sana?

Soalan macam ini ke yang macam dalam Al Quran ?
Mana penjelasannya ?

Anonymous said...

July 2, 2018 at 11:48 AM (yang atas.)
July 2, 2018 at 7:14 PM (yang bawah)

Yang atas paham, yang bawah pekap lambat, bodoh. Cari sendiri le.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails