Sunday, July 01, 2018

Pelakon M'sia Pakai Seksi, Ada 2 Pandangan..


Reen Rahim dikecam berpakaian seksi ketika bercuti.

HALAMAN HIBURAN

Reen Rahim terima kecaman berpakaian seksi 


PELAKON Reen Rahim menutup ruangan komen di beberapa foto ketika rcuti di Santorini, Greece selepas mendapat kecaman netizen.
Foto-foto percutian itu mendapat perhatian netizen yang menganggap pemakaiannya terlalu seksi berbanding ketika berada dalam negara.
Pelakon drama Terlanjur Mencintaimu bertindak sedemikian bagi mengelakkan perbalahan dalam kalangan peminatnya.
Terdapat juga lelaki miang memberikan komen-komen lucah pada foto berkenaan.
Hasil carian imej untuk Reen Rahim terima kecaman berpakaian seksi
Selain itu ada juga segelintir penonton drama islamik Geng Tadarus yang disiarkan Ramadan lalu di TV2 juga meninggalkan komen kecewa dengan penampilan wanita itu ketika bercuti di luar negara.
Bagaimanapun, komen-komen negatif tersebut tidak menjejaskan percutian Reen yang tetap memuat naik foto-foto keindahan beberapa negara yang dilawatinya.
Pelakon ini bercuti ke negara-negara Eropah sejak empat hari lalu iaitu selepas sambutan Hari Raya Aidilfitri. (mStar)
 Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia.
Komen Weblog Ibnu Hasyim
  • Ada dua pandangan mengenai artis Malaysia berpakaian seksi atau lucah. Dia seolah-olah malu dan jaga adap tapi siar juga  untuk mendapat kecaman netizen.  Alasan memboleh tindakan kerana berada di luar negara.
  • Satu lagi, "ada juga segelintir penonton drama islamik Geng Tadarus yang disiarkan Ramadan lalu di TV2 juga meninggalkan komen kecewa dengan penampilan wanita itu ketika bercuti di luar negara.
  • Belum jelas lagi sikap kerajaan baru PH dalam menanganinya demi menjaga sensitiviti umat mojoriti Islam di negaranya sendiriti.
  • Menurut rekod Polis Diraja Malaysia (PDRM), sebanyak 115 kes buang bayi dilaporkan tahun lepas sepanjang 2017 dengan negeri Selangor mencatatkan kes tertinggi.
  • Saya bersetuju dengan Dewan Muslimat PAS Malaysia, memandang berat terhadap realiti isu masalah sosial yang semakin membimbangkan ini. Berpakaian seksi juga ada kaitan dengan kelahiran gejala-gejala tersebut. 

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis
E-Buku IH-87: Cara Fikir Salah Artis

21 comments:

Anonymous said...

Woi ibnu, apahal lebai pas kawain budak umur 11 tahun ,dh ada 3 bini pun nafsu kuda !Gila punya lebai pas!! Tetek budak tu belum pun tumbuh. Sial punya lebai! !

Anonymous said...

Ha sudah mula meroya luch, budak kecik!

ted manoff said...

Serius aku tk pernah dengar nama pelakon reen rahim nii..mungkin lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..

Anonymous said...

Ha, balaci lucah dah mula bersuara. ha ha ha

Anonymous said...

Tak sah kalau tak ada citer mcm ni.....syabas Pak Hasyim. Pegi China hari tu tak de kumpul ke citer macam ni dari sana......

bunbinban said...

weh...aurat tu. Takan lebai nak saham gak sebar gambar tu. Aku pelik sungguh perangai lebai PAS nih. Dok sibuk org ni x tutup aurat la, berdosa la apa la tapi dia dok upload gambar x tututp aurat. X dosa ke?. Ke mmg kebal dari dosa?. Mana2 lebai PAS atau walaun2 PAS, tlg nasihat sket tuan blog nih. Jgn sbb geng maka jadi halal. Ke korang mmg seronok tengok gambar2 x tutup aurat nih...errr....byk ke korang simpan stok gambar2 nih, share la ngan aku...kahkahkah...payah gak klau jenis tengok pokok betik pun membuak nafsu...kahkahkah...aku nak pesan dan tlg sampaikan kat hadi, tlg jgn biarkan najib tu sorang2, gi ziarah dia. Nasihat dis. Kan tu ari nak jadi penasihat. Kahkahkah...

Anonymous said...

bunbinban.

Pegi belajar lagi agama, hukum dedah aurat, dedah gambar aurat, apabila berdepann dua mungkar..., darurat dll.

Kalau betul ikhlas nak tahu berhubung dulu dengan Ibnu Hasyim. Beri nama, alamat dan no tel kamu. Cari tel nya dalam blog ini.. Kalau ada masa aku pon boleh jumpa sekali dengan Pak Ibnu dan kamu. Untuk kebaikan apa salahnya.

Anonymous said...

Woiii mangkuk,kau duk sibuk benda kat luar negara...nuhhh terengganu benarkan bikini knp kau tak serang... Bodoh jahil betul

Anonymous said...

Dedah aurat ini kerja muslimat PAS.
Mereka yang sepatutnya bimbangkan perkara ini dan mengetengahkan perkara ini.

Adakah kerana dia artis maka baru nak cakap pasal aurat..

Cara Dewan Muslimat menegur pun tak betul.. Tak ada unsur nasihat sebaliknya promote kan lagi seolah-olah mengalakkan supaya dapat salahkan PH.



Anonymous said...

Isu dan hal yang di siarkan dalam blog biar lah selesai dalam blog jugak.

Anonymous said...

Sepatutnya PAS berdakwah secara lunak dan lembut, bukan memalukan mereka yg terlanjur dengan menyiarkan berita aib mereka. Kita buka aib orang, Allah buka aib kita nanti.
Usahlah bertempik, memaki hamun, menjerit2, membaruakan orang lain...itu bukan dakwah namanya dan ini menyebabkan kejatuhan PAS di pantai barat.

Anonymous said...

Kasihan pakai seksi semasa hidup, siksa pula di akhirat jika tidak bertaubat pada Allah.

Malanglah para pejuang maksiat dan kesesatan seperti puak liberal dan kafir harbi kerana neraka sedang menunggu kedatangan mereka kecuali mereka bertaubat.

Anonymous said...

(1) PAS kalah di pantai Barat kerana barua dan pemimpin pakatan liberal- kafir harbi telah mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk menghasut rakyat membenci PAS.

Bahkan barua dan pemimpin pakatan juga menabur pelbagai janji bulan dan bintang untuk menipu rakyat supaya mereka mengundi pakatan.

Akhirnya pengundi pakatan hanya mampu menelan kahak sahaja. Kasihan.

(2) Kita tidak mengaibkan orang yang berpakaian seksi kerana mereka telah mengaibkan diri sendiri dengan berpakaian seksi dihadapan orang ramai.

Maka tidak timbul isu mendedahkan aib orang.

Anonymous said...

2) Kita tidak mengaibkan orang yang berpakaian seksi kerana mereka telah mengaibkan diri sendiri dengan berpakaian seksi dihadapan orang ramai.

Maka tidak timbul isu mendedahkan aib orang.

Hukum mana dia ni pakai.....

Kita tidak membuat fitnah kerana fitnah itu telah dibuat oleh orang lain. Kita hanya penyambung utk dipaparkan sahaja......

Habis rosak agama dek puak2 ni.....

Miewest Mie said...

1. Aku x kenal reen rahim
2. Klau betul dia berpakaian mcm tu bw ke mahkamah kerna kelakuan sebagai umat islam
3. X payah nak komen bbyk dlm pas...apapun tgok dulu gejala dlm pas sendiri
4. Peranan pejbt agama biarlah tegas dlm menangani isu aurat artis
5. Jgn dok pikir kita ni xda undang2..apatah lagi islam agama rasmi.

Anonymous said...

Wah barua dedak pakatan 11:15pm cuba menyamakan buah limau dengan buah durian sedangkan buah-buah tersebut berbeza.

Inilah sindiran untuk barua dedak pakatan yang berlagak pandai tetapi bodoh berganda.

Barua pakatan menulis komen untuk membodohkan diri sendiri.

Anonymous said...

ketika mana banyak parti yg lari dari keluar BN, dengar kata PAS nak masuk BN lawan PH...

Anonymous said...

Puak ph ni kalau komen macam bagus tapi kelaut sebab tu kita nak buat hukum hudud dalam hudud ada hukuman berpakaian mendedah aurat. Sekarang mana ada kalau ada pun org tak ikut bila diambil tindakan puak ph bising kata kebebasa rakyat. Cuba ingat balik nonya yg pakai kain pendek paras pehe yg jaga bagi pakai kain batik apa puak ph buat akhir sekali jpj kena mintak maaf kat ninya tu. Itu kerja puak ph ada undang2 pun puak ph lawan. Dasar puak ph memg suka lawan undang2. Cuba masuk kedutaan usa pakai kain pendek sampai pehe terus kena halau.

Anonymous said...

Agak mya la, lebai2 PAS PIS PUS klu dapat Deen Rahim mcm mane ya?? Tiap mlm dok jimat jimat ikan sepat Deen ko !!!

Imam lebai PAS PIS PUS nafsu kuat, bini dah 2 ekor, dok salut konon bidadari syirga tapi burit bau busuk sebatu, Tu sebab cari budak 11 tahun.

Cuba tengok cepisan otak lebai ini Ada yg tersumbat celah burit nak nya ketika lahir ko.

lebai lebai PAS PIS PUS.

Anonymous said...


Satu:

ted manoff said...
Serius aku tk pernah dengar nama pelakon reen rahim nii..mungkin lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..
June 30, 2018 at 3:10 PM

Ted tak kenal pelakon itu, dia ingat orang lain pun bodoh macam dia. Kalau tak kenal diam saja.

Fitnah pulak 'lobaii pas byk kenal dgn reen rahim nii..lobaii pas nmpak mcm biasa tapii nafsu luarbiasa ..'

Kuat nafsu tanda seks yang baik. Mana dia tahu seks orang PAS luar biasa? Apakah isteri atau anak perempuannya pernah jadi janda lebai PAS itu? Atau orang PH nafsunya lemah atau banyak berpenyakit lemah syahwat?? Itu fasal cakap lebih isteri satu pun tak larat layan. Cemburu orang PAS isteri ramai barang baik.

Dua: Miewest Mie said...

1. Aku x kenal reen rahim
2. Klau betul dia berpakaian mcm tu bw ke mahkamah kerna kelakuan sebagai umat islam
3. X payah nak komen bbyk dlm pas...apapun tgok dulu gejala dlm pas sendiri
4. Peranan pejbt agama biarlah tegas dlm menangani isu aurat artis
5. Jgn dok pikir kita ni xda undang2..apatah lagi islam agama rasmi.
June 30, 2018 at 11:32 PM

Bodoh, kenapa salahkan PAS? Itu kerja kerajaan PH yang kamu banggakan. Walaupun kamu balaci tapi kamu berhak tegur.

Temu lagi, insya Allah!

Anonymous said...

ted manoff wali Allah. Tak buat maksiat, tak kenal pun pelakon2. LGE dan sewaktu je kenalannya, dan tentunya PAS jadi musuh utama. serta selesa dgn keadaan skrg.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails