Thursday, February 01, 2018

Dr Tariq Ramadhan Ditahan Atas Tuduhan Rogol Aktivis Feminis..

Polisi Prancis Tahan Tariq Ramadhan atas Tuduhan Pemerkosaan dan Penyerangan










Polis Perancis menahan Tariq Ramadhan atas tuduhan rogol dan serangan

PARIS, FRANCE voa-islam.com) - Polis Perancis pada hari Rabu menahan ulama terkemuka Swiss, Tariq Ramadan, sumber undang-undang mengatakan, beberapa bulan selepas dua wanita memfailkan tuntutan terhadapnya.
Profesor Oxford dipanggil untuk siasatan ke balai polis Paris dan ditahan "sebagai sebahagian daripada siasatan awal di Paris kerana didakwa rogol dan serangan," kata sumber itu.

Ramadan, cucu pengasas Ikhwanul Muslimin Mesir, Hasan Al-Banna, telah menolak teguran rogol yang dikatakan dua wanita yang muncul akhir tahun lalu, kerana skandal Harvey Weinstein terletak di Amerika Syarikat.

Henda Ayari, seorang aktivis feminis, berkata Ramadan merogolnya di bilik hotel di Paris pada tahun 2012, manakala seorang wanita cacat yang tidak bernama menuduh dia merogolnya di bilik hotel di Lyon pada tahun 2009.

Pada bulan November, Oxford University mengumumkan bahawa Ramadan, 55, telah meninggalkan cuti dari jawatannya sebagai profesor pengajian Islam kontemporari, "dengan persetujuan bersama."
Dr. Tariq Ramadan, Foto: Twitter/Tariq Ramadan - Kriminologi.id

Ramadan, yang terkenal di kalangan orang Islam konservatif dan ahli panel biasa dalam perdebatan TV di Perancis, menghadapi tuduhan tetap dari pengkritik sekular bahawa beliau mempromosikan bentuk politik Islam.

Ayari, seorang "aktivis sekular", memperincikan tuduhan rapes terhadapnya dalam sebuah buku yang diterbitkan tahun lepas tanpa menyebut Ramadan.
Tetapi pada bulan Oktober dia berkata dia telah membuat keputusan untuk memanggilnya secara terbuka, didorong oleh ribuan wanita yang bercakap menentang serangan seksual dan gangguan di bawah kempen dalam talian "I Am Also" dan setara Perancis "Balance Ton Porc" (Squeal pada babi anda ).

Ayari, yang memfailkan aduan rogol terhadap Ramadan pada 20 Oktober, menuduhnya, "sama ada anda memakai tudung atau anda diperkosa." "Dia menyedihkan saya dengan sukarnya saya fikir saya akan mati," katanya kepada akhbar Le Parisien.

Ramadan menafikan dakwaan kedua-dua wanita itu, serta dakwaan lebih lanjut dalam media Switzerland mengenai gangguan seksual remaja perempuan pada 1980-an dan 1990-an, menyebutnya sebagai "kempen pembohongan yang dilancarkan oleh musuh-musuh saya.


Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

6 comments:

Anonymous said...

Dahulu PAS mendakwa ia wujud demi sebuah Negara Islam tetapi kemudiannya ia mendakwa negara Islam tidak wujud dalam AlQuran dan yang ada ialah Negara Berkebajikan. Mutakhir ini pula ia menjadi pendokong Negara Kleptokrasi penindas rakyat yang diterajui UmNo.

Dahulu PAS mendakwa ia wujud demi hukum hudud, tetapi kemudian ia sendiri mengatakan 'hukum hudud hanyalah 0.001% daripada hukum Islam' sebagai alasan untuk tidak melaksanakan. Kemudian itu tukar kepada RUU355 pula yang jelas bukan hukum hudud, dan itupun ia kelihatan lebih bersungguh-sungguh di jalan raya berbanding di Parlimen. Mutakhir ini kesemuanya sekali sudah disapu ke bawah karpet di bawah slogan politik matang. Yang kedengaran pula ialah 'king maker'.

Dahulu PAS mendakwa UMNO kafir sehingga wujud pecah belah teruk dalam masyarakat, malah sampai ke peringkat ada anggota keselamatan yang mereka bunuh dan ada anggota mereka sendiri yang jenazah tidak disempurnakan kerana didakwa syahid menentang UMNO. Sekarang mereka sendiri telah menjadi sekutu UMNO yang mereka dakwa sebagai kafir itu dan sehingga kini dakwaan kafir itu masih tidak ditarik balik melainkan hanya disapu ke bawah karpet.
Bagaimanakah mereka boleh terfikir pun bahawa Allah Yang Maha Adil ini telah terlupa dan telah lalai daripada apa-apa yang pernah mereka kerjakan?

Anonymous said...

Moga kamu menjadi umat islam yg beriman dan istikomah dengan islam hingga ke akhir hayat.ameeen

Anonymous said...

Umno tetap musuh politik pas selagi polisi umno sekuler dan sekarang musuh pas bertambah iaitu ph. Ph dan umno berpakat nak jatuhkan pas sebab pas perjuangkan islam. Pas tak kafirkan umno tapi amalan polotik suku agama suku boleh menyebabkan jatuh kafir. Kamu faham tapi kamu cari makan dengan mengfitnah pas jadi apa yang betul dari pas kamu pusingkan sebab itu kami tahu kamu faham dan tahu akan kebenaran. Berimanlah pada allah

Anonymous said...

Barua dedak cap roket 3:06pm adalah penjaja fitnah yang selalu mengulangi dakwaan karutnya tanpa sebarang bukti untuk memfitnah parti Islam pimpinan ulama.

Sikap barua dedak ini yang selalu mengulangi fitnahnya jelas menunjukkan barua ini telah di'brainwashed' setiap hari oleh abang besar parti jafir harbi roket sehingga menjadi bodoh berlapis-lapis.

Puaka Rimba said...

Kes ini abg lebai, kalau dakwa undang hudud ala Parti Suci, buang kes. Tak ada saksi hidup. Saksi besi tak diterima. .Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

Dengan penerangan dari 3 06 akan terbuka lah fikiran 3 40 dan 4 04..

Orang PAS tak solat beriman kan Imam UMNO. Dan orang UMNO tak solat beriman kan Imam PAS.

Kalau bukan UMNO yang di kafirkan.. agama suku, politik suku itu di tuju kepada siapa.?

Islam PAS mundur..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails