Saturday, February 03, 2018

Mengapa Nama 3 Anak Kembarnya Jurusalem, Capital &Palestin?

 PILIHAN nama anak kembar tiga mereka yang didaftarkan sebagai Jurusalem, Capital dan Palestin. -Foto AFP 

KHAN YUNIS: Pengiktirafan Baitulmaqdis sebagai ibu negara Israel yang dibuat Presiden Amerika Syarikat (AS) Donald Trump pada hujung tahun lalu membangkitkan kemarahan rakyat Palestin yang membalasnya dengan protes jalanan.

Namun, berlainan bagi pasangan Nidal dan Islam al-Saiqli dari Khan Yunis di Semenanjung Gaza yang meluahkan penentangan menerusi pilihan nama anak kembar tiga mereka yang didaftarkan sebagai Jurusalem, Capital dan Palestin.

Tiga bayi berkenaan iaitu dua lelaki dan seorang perempuan dilahirkan pada Disember, genap dua minggu Trump melakukan pengumuman.

"Syukur kepada Tuhan, saya dianugerahkan bayi kembar tiga yang memberi peluang saya menyindir Trump," kata ibu bayi berkenaan, Islam,25.
"Keputusan Trump itu tiada harga. Baitulmaqdis tetap ibu negara kami selamanya," sampuk suaminya, Nidal, 30.

Pasangan berkenaan mengatur tempat tidur bayi mereka mengikut aturan nama diberi malah meletakkan sijil kelahiran kembar tiga tiga berkenaan di perut masing-masing.
Hasil carian imej untuk trump Trump, 'pengganas' dari AS.

Trump bertegas keputusan dibuatnya itu tidak merencatkan rundingan damai pada masa hadapan namun, Palestin yang marah dengan tindakannya bertekad memutuskan hubungan dengan pentadbiran presiden AS berkenaan.

Malah, protes jalanan berleluasa di Tebing Barat dan Gaza. - AFP


UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

7 comments:

Anonymous said...

Mengapa Nama PAN bertukar2

Hawaii Fve 0

G18

GHB

PAN

Anonymous said...

https://www.mynewshub.cc/utama-sensasi/pan-kesal-cukai-arak-naik-bakal-beban-peminum/

PAN Kesal Cukai Arak Naik Bakal Beban Peminum

ENTAH di mana silapnya ‘kecerdikan’, seorang wakil PAN hari ini mengatakan cukai minuman keras tidak sepatutnya dinaikkan kerana dikhuatiri membebankan golongan bukan Muslim.
Ahli Parlimen PAN Kota Raja, Dr. Siti Mariah Mahmud mengatakan perkara demikian ketika membahaskan Bajet 2017 yang diadakan di Dewan Rakyat Hari ini.

“Saya melihat cukai terhadap rokok sedang meningkat. Bagi alkohol pula, ia dibenar untuk bukan Muslim, jadi jika kita naik cukainya ia akan membebankan mereka,” katanya yang dipetik Free Malaysian Today.

“Saya mencadangkan bagi tempoh jangka panjang, minuman beralkohol dan produk tembakau dijual berasingan di premis tertentu,” tambahnya lagi.

Menurutnya, cadangan tersebut adalah bagi memudahkan penguat kuasa menjalankan pemantauan jika kedai menjual minuman keras bukan berada di kawasan majoriti Islam.

Dari sudut normanya, benar, peningkatan cukai minuman keras sememangnya akan membebankan golongan peminum arak yang terdiri daripada golongan bukan Muslim.

Namun jika difikir lebih jauh, cadangannya itu sebenarnya secara tidak langsung memudahkan orang Islam membeli arak dengan harga standard yang murah di pasaran.

Maka golongan belia yang sekadar ingin ‘cuba-cuba’ membeli arak berkemungkinan menjadi peminum tegar disebabkan harganya yang tidak lagi ‘dibebankan’ dengan cukai sedia.

Terdahulu, Siti Mariah dalam ucapannya meminta kerajaan menjelaskan jumlah diterima daripada “cukai dosa”, iaitu termasuk cukai dan duti eksais daripada alkohol, tembakau dan perjudian. – MYNEWSHUB.CC

Anonymous said...

Apasal PAN Mahu Cukai Arak Rendah?

Ini Jawapannya

http://v2.ismaweb.net/2016/06/dap-akan-sambut-kemenangan-pan-dengan-arak-carlsberg-tiger/

“DAP akan sambut kemenangan PAN dengan arak Carlsberg, Tiger”


BANGI, Khamis – Parti rasis dan cauvinis, DAP akan meraikan calon PAN, Azhar Abdul Shukur dengan arak sekiranya berjaya memenangi Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Sungai Besar.

Perkara itu dinyatakan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) DAP Sekinchan, Ng Suee Lim dalam satu ceramah kempennya sebagai pujukan kepada pengundi Cina supaya mengundi calon PAN.

Joceline Tan dalam tulisannya bertajuk ‘Tough decisions in the rice bowl town of Sekinchan’ yang disiarkan di media liberal The Star hari ini, menyebut bahawa Ng telah berkata, jika PAN menang di Sungai Besar, kemenangan itu akan diraikan dengan Carlsberg, Tiger atau kau (black dog atau Guinness Stout).

Melihat kepada situasi itu Tan berkata, cara Ng berkempen itu, ia memberi gambaran seolah-olah Ng adalah calon yang bertanding.

Ini kerana beliau berpendapat, sebahagian besar yang dipertaruhkan DAP dalam PRK ini adalah PAN yang dianggap sebagai makhluk ciptaan DAP menggantikan PAS sebelum ini.

“Ia juga merupakan satu perjuangan proksi antara DAP dan PAS, yang mana PAN amat bergantung kepada undi Cina,” katanya.

Tan berkata, apa yang dilakukan DAP adalah semata-mata untuk menarik sokongan di kalangan pengundi Cina.

“Ketika dulu pemimpin DAP memujuk Cina untuk menyokong PAS dan kini mereka terpaksa meminta Cina untuk menyokong PAN pula.

“Bagaimanapun, ramai orang Cina di kawasan itu tidak mengetahui kewujudan PAN. Ustaz Azhar, calon PAN juga tidak terkenal walaupun bapanya pernah menjadi orang kuat UMNO di kawasan itu,” kata Tan lagi.

Anonymous said...

Mengapa Nama PAN bertukar2

Hawaii Fve 0

G18

GHB

PAN

Jawapannya : Otak tak centre sebab menyokong peminum arak dengan mahu cukai arak murah. Tauke besar pun nak buat pesta arak jika PAN Menang

Anonymous said...

Tapi lagi brutal sebab PH adalah Pro agenda tukar ugama

http://pakdin.my/bebas-pilih-agama-kenyataan-bodoh-melampau-tun-mahathir/

Bebas Pilih Agama… Kenyataan Bodoh, Melampau – Tun Mahathir
Posted onMonday, November 12, 2012 -11-12 10:18:42'

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad menyifatkan kenyataan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Nurul Izzah Anwar berhubung kebebasan beragama adalah satu tindakan bodoh dan melampau.

Beliau berkata orang Islam tidak boleh menukar agama sesuka hati, dan orangbukan Islam mempunyai hak untuk mengamalkan agama masing-masing tanpa ada sebarang paksaan daripada mana-mana pihak.

“Tak tau lah (Nurul Izzah) yang mahukan kebebasan dan berpolitik sampaitiada had. Kita orang Islam mana boleh tukar agama sesuka hati, tapi orang lainnak tukar mereka punya hal lah.

“Dalam Perlembagaan, masing-masing boleh amalkan agama mereka tanpa ada sekatan. Orang Islam dengan cara orang Islam dan kaum lain dengan agama masing-masing,” katanya ketika ditemui pada Kejohanan Paintball Piala Dunia Asia (WCA) 2012 di Dewan Mahsuri, Padang Mat Sirat Ahad.

Dr Mahathir berkata walaupun negara ini mempunyai ramai penduduk Islam dan diiktiraf oleh dunia sebagai negara Islam, ia tidak bermakna orang bukan Islam dipaksa menerima agama persekutuan itu.

Laporan portal berita pro pembangkang pada 3 Nov memetik Nurul Izzah sebagai berkata:Rakyat tidak seharusnya dipaksa menganut agama tertentu dan perkara ini juga patut terpakai kepada orang Melayu.

“Apabila anda bertanya saya, tiada paksaan dalam beragama…bagaimana seseorang itu boleh berkata, maaflah, ini (kebebasan beragama) hanya terpakai kepada orang bukan Melayu, ia sepatutnya diguna pakai secara sama rata,” katanya.

Beliau berkata demikian pada forum bertajuk ‘Negara Islam: Versi Mana; Tanggungjawab Siapa?’ di Subang Jaya pada 3 Nov.

Anonymous said...

Hadi: "Quran tak sebut Negara Islam"! 60 tahun PAS tipu umat Islam di Malaysia!
Apabila Hadi Awang mengeluarkan kenyataan bahawa Negara Islam sebenarnya tidak disebut di dalam Al-Quran sebaliknya negara kebajikan (sini), maka ini mengesahkan bahawa sejak PAS ditubuhkan pada 24 November 1951 telah menipu umat Islam di Malaysia dengan mengatakan kononnya mahu menubuhkan "Negara Islam". Pembohongan PAS ini kini terpaksa didedahkan sendiri oleh Hadi untuk membolehkan kerjasama mereka dengan PKR dan DAP tidak terjejas.

Betapa malangnya umat Islam di Malaysia apatah lagi para penyokong PAS yang telah ditipu hidup-hidup kononnya PAS nak menubuhkan Negara Islam. Hakikatnya, PAS hanya mahukan kuasa. PAS sendiri tertubuh disebabkan Fuad Hassan tewas dalam pemilihan jawatan Yang Dipertua UMNO. Akibat kecewa beliau keluar dari UMNO dan menubuhkan PAS. Siapa tak tahu perkara itu?

Apa yang menjelekkan lagi alasan yang digunakan oleh Hadi untuk menjilat undi DAP dan PKR ialah bukan saja di dalam Al-Quran tiada Negara Islam malah beliau juga menyatakan "apa yang penting ialah pelaksanaan", bukan Negara Islam itu sendiri!

Jadi ini dengan sendirinya mengesahkan apa yang dibuat oleh UMNO adalah tepat dan menepati kehendak Al-Quran. UMNO tak pernah menjaja sebagaimana PAS tetapi UMNO mengutamakan pelaksanaan.

Islam Ugama Persekutuan, kewujudan undang-undang syariah, pembinaan masjid dan surau, pelantikan guru KAFA, elaun kepada imam dan bilal, bantuan kepada negara-negara Islam dan bukan Islam yang ditimpa kesusahan seperti Bosnia dan Palestin adalah hanya secebis contoh pelaksanaan yang dibuat UMNO dan BN. UMNO tidak pernah menyalah seperti mana PAS. Menguruskan sampah di Kota Bahru pun mereka gagal. Inikan pula nak menguruskan negara?

Sudah-sudahlah terpedaya dengan pembohongan PAS. 60 tahun umat Islam di Malaysia ditipu diperdaya. Busuk la PAS weh!




Haji Hadi PERLU BERTANGGUNG JAWAB dan MENGAKUI KESALAHAN INI...........

Dalam sidang media selepas merasmikan muktamar Pas, Hj Hadi telah berkata Pas hanya akan menumpukan kepada negara kebajikan, bukannya negara islam.

Hj Hadi kata lagi dalam Quran tiada disebut negara islam , sebaliknya hanya disebut negara kebajikan.

"Kita mulakan dengan pelaksanaan negara berkebajikan, itu ada dalam Al-Quran, Dia tak sebut negara Islam, Dia sebut negara berkebajikan."

Anonymous said...

WOI BARUA DEDAK TERNAKAN PARTI KAFIR HARBI BIADAP .... MANA BUKTI ?

DAKWAAN KAMU TANPA SEBARANG BUKTI BERERTI KAMU ADALAH PENJAJA FITNAH YANG CUBA MEMBURUK-BURUKKAN PARTI ISLAM PAS PIMPINAN ULAMA ISLAM.

KAMU TAKUT NAK BUAT PRESS CONFERENCE ATAU LAPORAN KEPADA PIHAK BERKUASA SEBAB KAMU TAHU SEMUA DAKWAAN KAMU ADALAH KARUT.

INILAH AKIBAT BARUA MAKAN DEDAK CAP ROKET SEHINGGA BARUA GAGAL MENGUTUK 66 SKANDAL PARTI BIADAP YANG AMAT MERUGIKAN RAKYAT DAN NEGARA.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails