Saturday, February 03, 2018

Ini, Islam Ala Tunisia Yang DAP/PAN Nak?




Pulau Pinang: Jika PAS kalah dan Amanah dapat memenangi pilihan raya kelak, Malaysia akan dapat merasai Islam ala Tunisia dan bukannya Saudi atau Iran.

Begitu pandangan yang dikongsikan oleh Wong Chin Huat, Ketua Bahagian Kajian Politikal Dan Sosial badan pemikir DAP, Penang Institute pada satu forum yang dianjurkan badan itu sendiri, pada 25hb Januari lepas. 


Tidak pasti apa yang dimaksudkan sebagai Islam ala Saudi atau ala Iran.

"If this time PAS did not survive and Amanah survive better. That basically say PAS survival is a big question? This does not mean that Islam gonna fade out from Malaysian politic but it's a different kind of Islam. It's a different kind of political Islam. It's not your Saudi or Iranian style but Tunisian style, its one that is going to be much more inclusive and so on." 
Hasil carian imej untuk islam DAP

Hasil carian imej untuk islam DAP
Hasil carian imej untuk islam DAP

Hasil carian imej untuk islam DAP
Komen beliau dibuat ketika cuba menyakinkan hadirin bahawa jika Amanah (PAN) menang Pilihan Raya Umum ke-14 kelak, Islam yang akan berkembang di Malaysia adalah Islam yang lebih inklusif ala Tunisia. 

Kumpulan liberalis suka ‘mendewakan' Rached Ghannouchi dan suka menggunakan Tunisia sebagai jawapan kepada negara Islam ideal kerana memilih sebuah Perlembagaan sekular. 

Namun pada Ogos lepas Rached Ghannouchi memuji Malaysia sebagai sebuah negara Islam sebenar yang perlu dicontohi dan dipelajari oleh negara-negara Islam lain termasuk Tunisia.

Sumber https://www.menara.my

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Yang kesiannya, trojan lebai celop DAP. Dapatkah 'payung tempat berteduh' pengikut-pengikut DAP di akhitat? Parti sekular tiada sambungan dari dunia hingga akhirat..


UNDILAH PAS dalam PRU14.
PAS, sebuah parti politik di Malaysia yang membawa kebahagiaan dari dunia hingga akhirat! Bukan seperti DAP, parti sekular yang menjamin 'neraka' di akhirat, kerana menentang Islam dan menentang cara hidup Islam?

3 comments:

Anonymous said...

Puak kafir memg anti islam dua tahu kebenaran tapi pusing. Teruskan kepusinga kamu islam tetap bersinar dan terus bersinar hingga ke akhirat

Anonymous said...

Barua-barua dedak sekular liberal ternakan parti kafir harbi telah menulis pelbagai fitnah untuk memfitnah dan memburuk-burukkan parti Islam PAS pimpinan ulama Islam.

Malangnya barua-barua dedak telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan karut mereka. Lihat sajalah propanganda karut ciptaan srkular liberal pimpinan kafir harbi di atas, semuanya tidak mengandungi sebarabg bukti.

Ini jelas membuktikan sama ada barua dedak gila atau penjaja fitnah.

Anonymous said...

Woi badut dan pelawak sekular liberal ternakan kafir harbi .... MANA BUKTI?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails