Monday, January 29, 2018

Selingan: Untuk Barua Dedak Roket Atau Lebai Celop DAP..

Hasil carian imej untuk parti pas terbaik
PAS adalah payung di dunia dan akhirat.

INI jawapan kepada pengomen-pengomen dalam blog ini, yang sering mengemukan perkara yang sama. Ditulisjawab oleh seorang pengomen lain. Insya Allah, medan komen begini sentiasa kita buka untuk mencari kejernihan. Cuma kita buang atau bakul sampahkan komen-komen yang mencarut.

Terima kasih kepada pelayar-pelayar budiman.

Anonymous said..  JAWAPAN UNTUK BARUA DEDAK TERNAKAN PARTI ROKET:


(1) Barua 7:16 PM memaki hamun kerana barua ini takut menghadapi fakta Pakatan Liberal-Kafir Harbi pimpinan sifu kafir harbi roket akan kalah PRU. Dia dan barua roket lain akan mohon jawatan penjaga parking haram selepas PRU.

(2) Barua Puaka 7:17 PM mendedahkan kebodohan bertingkat barua-barua roket sepertinya. Fakta menunjukkan parti lawan telah menggunakan pelbagai sumber untuk mengalahkan parti Islam pimpinan ulama Islam tetapi malangnya parti lawan mengalami kekalahan yang berterusan.

Inikan pula parti kuali pimpinan Mike Hempas Mikrofon yang menjadi khadam parti kafir harbi roket. Kalau kail panjang sejengkal, janganlah berangan-beranganlah nak memancing di lautan. Dahlah kerusi kuali sendiri pun disamun oleh geng sendiri, masih mahu cakap besar.


(3) Barua 8:36 PM tidak pernah belajar di universiti maka dia menolak kajian saintifik. Dia hanya mempercayai propaganda sifu banglo sahaja. Jika sifu kata terdapat istana maharaja China di bulan, dia akan terus percaya.

(4) Barua ternakan roket 8:42 PM menunjukkan sikap perkauman terhadap kaum Melayu dengan menulis dakwaan karut untuk menghina dan mengaitkan kaum Melayu dengan rasuah. Seolah-olah kaum bukan Melayu semuanya 'suci' dan 'bersih' dari rasuan. Bagaimana pula kes kaum-kaum lain yang didakwa di mahkamah kerana kes rasuah? Masih nak salahkan kaum Melayu?

Barua dedak ini tetap akan menyalahkan kaum Melayu dalam kes 66 skandal yang melibatkan rejim roket. Tolol ! Sejak bila kaum Melayu menjadi pemimpin dan tuan puanhsihat parti roket?

Pelbagai rasuah juga berlaku di Singapork seperti kes SLA (2011), SCDF and CNB (2012), NParks (2012), CPIB (2013), MFA (2014), Ang Mo Kio Town Council (2016), Keppel Corporation (2017) dll yang melibatkan kaum China pun dia nak salahkan Melayu jugakah ? Sejak bila kaum Melayu berkuasa di Singapork?

52 comments:

Tinta Mohd Yusri said...

Tahniah parti suci..dan ibnu.. Kita jumpa kat syurga firdaus je la..aku pun ada no ahli Pas..dan aku rasa syurga aku lg tinggi..sebab aku ahli Seumur hidup.. Korang ada..haha

Anonymous said...

Apa dah jadi sama kau ibenu? Kau dah taksub gila sama hadi bewang! Apakah air basuhan tapak kaki hadi bewang kau sanggup minum? Apakah komen yg kritik pas tk cium syurga?bila komen kritik pas dituduh mkn dedak dap! Insaflah ibenu! Jgn jadi ajen fitnah! Kalau nik aziz hidup lagi dia pasti ludah muka hadi bewang!


_peminat hadi bewang_

Anonymous said...

Kepala bapak ko..ko mati jgn bgtau tanam kt mana..aku kencing atas kubur ko

Anonymous said...

Ini lah pandangan Admin yang paling cehkai.

Kalau betul pun ada pengomen dari Pro PH yang tidak boleh di terima jawab lah sebagai orang beriman.

Dari komen balas pulak hanya kenyataan DAP akan kalah sedangkan kajian menunjukkan undi Cina untuk DAP. Jadi pelik lah bila tuduh orang lain tolak kajian sains tapi sendiri tak ambil kajian sains.

Adakah rasuah di Singapura melibat kan penjawat Awam yang berpangkat tinggi? Adakah mereka yang salah guna kuasa terlepas seperti jual tanah FELDA dan salah guna duit MARA?

Jangan lah perasan berulang kali cakap kalah menang.. BELUM PRU LAGI..

Tunggu lah keputusan rakyat Malaysia.. Bukan kita di sini dan juga pemimpin yang buat keputusan.. okay.




Anonymous said...

Parti roket akan kalah PRU kerana sebilangan pemimpin dan ahli parti roket telah keluar dari parti roket membuktikan pemimpin dan ahli parti roket telah kehilangan kepercayaan terhadap pemimpin parti roket. Ini bererti parti roket menghadapi krisis kepercayaan kaum parti roket sendiri apabila parti roket sendiri terlibat dalam pelbagai skandal yang amat merugikan rakyat dan negara. Parti kafir harbi roket bersikap anti-Islam yang akan menentukan umat Islam tidak akan mengundi parti roket.

Kita menolak kajian-kajian PRU14 yang dibuat oleh barua-barua Pakatan Liberal-Kafir Harbi (PLKH) pimpinan sifu kafir harbi roket kerana kajian mereka bersifat subjektif, prejudis dan syok sendiri dengan mengumumkan kononnya kemenangan besar untuk PLKH, Barisan nyawa-nyawa ikan dan kekalahan total untuk parti Islam sedangkan PRU 14 belum berlaku lagi.

Kita amat meragui tentang ketelusan dan keobjektifan kajian yang dilakukan oleh barua-barua PLKH kerana keputusan dan kesimpulan kajian barua PLKH syok sendiri tidak disokong oleh metodologi kajian, data kajian dan analisis yang sepatutnya dibuat oleh pihak yang berkecuali bukan oleh barua Pakatan syok sendiri.

Janganlah PLKH nak perasaan berlebih-lebihan kerana kemenangan parti liberal dan parti kafir harbi roket dalam PRU 13 adalah kerana undi dan sokongan ahli dan penyokong parti Islam dan jentera piliharaya parti Islam. PLKH akan kehilangan undi-undi parti Islam dalam PRU 14 dan kesannya adalah amat buruk untuk Pakatan pimpinan kafir harbi.

Perhimpuan PLKH semakin kurang mendapat sambutan rakyat apabila PRU 14 semakin hampir. Begitu perhimpuan Bershit. Banyak kerusi-kerusi kosong dalam ceramah PLKH dipenuhi oleh kaum jin yang tidak kelihatan pada mata kasar manusia. Adakah jin @ Pengundi Hantu juga akan turut mengundi PLKH dalam PRU? Sudah tentu puak jin juga akan menuntut jawatan PM atau TPM dalam kerajaan PLKH.

Seorang barua dedak roket syok sendiri menulis Jangan lah perasan berulang kali cakap kalah menang.. BELUM PRU LAGI.. .

Masalahnya ialah siapa yang perasan berlebih-lebihan selama ini. PLKH yang perasan berlebih-lebihan berdasarkan laporan media massa. Belum PRU14 bermula,PLKH dah isytihar PLKH akan menang dalam PRU dan kecoh seluruh negara komponen Pakatan bergaduh sesama sendiri seperti kanak-kanak berebut aiskrim kerana masing-masing mahu menjadi PM dan akhirnya MahaFiraun dilantik menjadi PM walaupun MahaFiraun adalah bekas diktator dan bukan ahli parlimen. Ini kes menghina dan perlanggaran prinsip demokrasi oleh PLKH.

Ini bererti PLKH telah menghina rakyat kerana PLKH telah menafikan keinginan dan kuasa rakyat. Rakyatlah yang akan menentukan parti mana yang akan menang dan siapa akan menjadi PM hasil dari undi rakyat.

Sepatutnya PLKH menunggu keputusan rakyat Malaysia bukan berlagak seperti gorilla mendabik dada berulang kali dengan bunyi kosong dalam dada mendakwa PLKH akan mengalahkan Barisan dan parti Islam pimpinan ulama. Belum PRU, belum tahu !

Berdasarkan sambutan rakyat yang semakin berkurangan terhadap ceramah PLKH, maka gelaplah masa depan PLKH.

Anonymous said...

Bila MARANG dah MERENG...
lobai2 pun ikut MERENG..
ha5

ilmuminati said...

99% Rakyat Malaysia mentaati parti politk (ciptaan penjajah) mengatasi Agama...
Pecah belah org melayu antara buktinya.
Kejayaan sistem mereka (Bom Jangka)... Tahniah pada semua. teruskan

Puaka Rimba. said...

Pengikut Raja Namrud memberi tazkirah.Hehehekikikihahahakahkahkah

Anonymous said...

walaun yg letak akal di punggung. kena tipu hidup2 dengan syaitan bertopeng jubah n serban. hanya kerana lidah bole baca alquran pakaian jubh terus taat. nilah yg dajal suka... sblm cerita tentang membngun dgn islam cermin dulu kelntn. ulmk celaka dan haram jadah rupanya tak bg pmbnkng peruntukkn. duit rakyat bukn duit dr kocek pukimk ulmk dan walaun celaka

Anonymous said...

Ini lah komen yang terbaik setakat ini dari pro parti suci namun tak susah untuk di balas dengan tangkisan smash menjunam.

Keluar parti berlaku dan masuk parti berlaku pada semua parti terutama parti suci.. tapi ada seekor pemimpin dari parti suci dapat jawatan tinggi dari UMNO yang kekal jadi ahli PAS. Bekas Naib Presiden pulak tu.

Jangan jadi kan faktor keluar masuk parti sebagai kemenangan. Kena tahu peranan parti dalam masyarakat. Calon Bebas yang tak ada parti pun boleh menang. Silap hari bulan calon bebas kalah tapi tak hilang deposit seperti calon parti suci.

Tidak ada mana-mana parti yang buat kajian masing-masing mengatakan mereka kalah. Tapi apabila ada parti yang berkhayal nak bertanding 133 kerusi, itu tandanya parti tu akan kalah. Kajian apa parti tu buat?


Beberapa data kajian dan analisis yang sepatutnya dibuat oleh pihak yang berkecuali menunjukkan berlaku perubahan dan peningkatan peratusan kemenangan bagi pihak PH selepas menamakan Tun Mahathir sebagai PM. Ini di ikuti perjumpaan PH dengan kedutaan asing baru-baru ini.

Penganalisa Kamarulzaman punya kajian tak boleh di pakai kerana pandangan dia bukan kajian cuma sekadar bacaan politik. Anggap saja kajian tersebut sebagai hampeh tak berguna.


Siapa PM di tentukan oleh parti bukan rakyat. Apabila di putuskan Tun Mahathir yang akan bertanding dalam PRU nanti,. sudah tentu rakyat mudah membuat keputusan apabila memilih antara Tun Mahathir atau Najib. Samada rakyat masih menganggap Tun Mahathir diktator atau tidak, akan di putuskan selepas PRU. Tapi agak mustahil Tun Mahathir kalah sebagai calon Ahli Parlimen. Apa jadi kalau Tun Mahathir duduk dalam parlimen dan bercakap sebagai ahli Parlimen?

Tak salah buat ramalan masing-masing kalau tak bukan politik lah nama nya. Tapi nak buat ramalan pun jangan berkhayal macam Lobai-Lobai. Bila putus calun PM terkejut. Bila soal sokong mana BN atau PH, terkejut. Terus cakap jumlah kerusi yang akan di letak calun. Sekadar nak tunjuk banyak. Apa kira kuat ke?

Anonymous said...

Ada jugak bani melayu PAN perfikiran kapir Dan munafik..menentang Islam secara terang terangan yang diturunkan oleh ALLAH..macamna mayat depa kalu mati dalam kubur..

Nope said...

Tuan ibenu, apakah pandangan peribadi tuan terhadap kenaikan bajet agama islam negeri pulau pinang pimpinan lge dap? Kenaikan 84% dari BN.

Umno dan pas kata dap anti islam n melayu. Gerakan, mca mic pula kata dap anti non malay n islam. Sbb apa. Bajet utk islam di penang naik tinggi melebihi bajet lain.

Puak2 tuan ibenu pun dh pening kan. Aku yg dok lihat pon pening. Aku dok pening sbnrnya dap ni anti Allah ke Dajal????

Anonymous said...

Barua 8:06 AM ternakan Sifu Banglo Terlajak Diskaun,

Komen kamu adalah terbaik dari setakat ini dari Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi roket namun tak susah untuk di balas dengan tangkisan smash s terus ke badan kamu.

1. Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi DA-Pig sedang mengalami krisis moral, kepercayaan, kepimpinan dan integriti yang buruk seperti skandal rasuah dll dan menyebabkan ahli dan pemimpin peringkat negeri dll keluar dari Pakatan Haprak terutama sekali parti MahaFiraun dan parti Roket dari dahulu hingga sekarang.

Dan krisis ini semakin buruk apabila PRU14 semakin hampir dan pemimpin dan kroni parti roket sendiri terlibat dalam 66 skandal yang amat merugikan rakyat dan negara.

2. Dalam PRU13 hanya seorang sahaja calon bebas menang dalam PRU peringkat parlimen dan sifar pada peringkat DUN. Kemenangan yang sangat terpencil ini tidak boleh dijadikan asas untuk kamu membuat dakwaan konon Calon Bebas yang tak ada parti pun boleh menang.

3. Kebanyakan calon bebas telah kehilangan wang deposit dalam PRU peringkat parlimen dan DUN maka dakwaan kamu konon Silap hari bulan calon bebas kalah tapi tak hilang deposit seperti calon parti suci adalah tidak berasas. Yang tersilap hari bulan ialah kamu sendiri.

4. Umat Islam merupakan 65% dari rakyat negara ini maka sikap Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi roket yang memusuhi dan menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam menjamin kekalah Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi roket dalam PRU14 dan seterusnya.

5. Barua-barua dedak roket ternakan Pakatan Haprak sentiasa mencipta dan menyebarkan fitnah-fitnah karut yang tidak berass untuk menghina dan memburuk-burukkan parti Islam pimpinan ulama Islam dan BN.

Malangnya apabila berlaku banjir kilat di negeri yang diperintah oleh rejim roket, sifu banglo terlajak diskaun merayu bantuan BN dll kerana rejim roket gagal membantu rakyat. Mengapa pemimpin-pemimpin roket menghilangkan diri di waktu rakyat menderita banjir? Akibatnya parti Islam, BN dll mengambil alih tanggungjawab rejim roket dengan menghulurkan bantuan untuk mangsa banjir.

Pakatan Haprak pimpinan roket yang sangat jelas gagal untuk membela rakyat.

6. Pakatan Haprak hanya berminat melakukan kajian syok sendiri yang bersifat objektif, bias dan prejudis dan tidak seimbang dan tidak sokong oleh data , analisis dan kesimpulan oleh pihak berkecuali.

Maka kita tidak merasa hairan melihat Pakatan Harapan membuat keputusan kajian lawak dalam press conference konon sokongan meningkat untuk Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi roket dan konon Pakatan Haprak akan mendapat kemenangan besar dalam PRU14 dan BN dan parti Islam akan kalah teruk di setiap negeri. Wah keputusan tahap cerita dongeng.

Fakta yang tidak boleh dinafikan ialah semakin hampir PRU14, semakin banyak kerusi kosong dalam ceramah Pakatan Haprak menunjukkan sokongan rakyat semakin berkurangan.

Anonymous said...

(SAMBUNGAN)


7. Kamu menulis konon Siapa PM di tentukan oleh parti bukan rakyat.

Jika rakyat menolak Pakatan Haprak pimpinan kafir harbi dalam PRU14, adakah Pakatan Haprak masih boleh menentukan siapa PM? Yang jelas ialah MahaFiraun dan jawatan PMnya akan ke laut jika Pakatan Haprak kalah ! Jika MahaFiraun menang sekalipun, apa dia boleh buat dalam parlimen sebagai pembangkang?

Dan rakyat sudah pasti akan menolak Pakatan Haprak dan diktator mereka yang mempunyai masalah integriti, moral dan kepercayaan sebab rakyat hari adalah rakyat yang terpelajar.

8. Perjumpaan Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi dengan kedutaan asing? Keduataan negara mana? Bukankah ini membuka peluang kepada kerajaan asing untuk campurtangan asing ke dalam politik negara ini? Adakah Pakatan Haprak mahu mengulangi sejarah penjajah asing ke atas negara ini? Maka berita ini mengesahkan NGO dan parti liberal dan kafir harbi mendapat dedak dari NGO Yahudi Zionis adalah benar.

KESIMPULAN

Allah dan Rasulnya melarang umat Islam dari menyokong, mengundi dan menjadikan orang kafir dan puak munafik sebagai Pemimpin:

"Janganlah orang-orang mukmin mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Barang siapa berbuat demikian, nescaya terlepaslah ia dari pertolongan Allah, kecuali kerana (siasah) memelihara diri dari sesuatu yang ditakuti dari mereka. Dan Allah memperingatkan kamu terhadap diri (siksa)-Nya. Dan hanya kepada Allah kembali(mu)." Surah Aali 'Imraan : 28.

"Wahai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil orang-orang kafir menjadi WALI (PEMIMPIN / PELINDUNG) dengan meninggalkan orang-orang mukmin. Inginkah kamu mengadakan alasan yang nyata bagi Allah (untuk menyiksamu) ?" Surah An-Nisaa' : 144.

Oleh sebab itu, kami umat Islam akan menyokong dan mengundi parti Islam PAS pimpinan ulama Islam dalam PRU14 untuk membela agama Islam , hak umat Islam dan rakyat dan dan melindungi negara ini dari campurtangan negara asing, rasuah, skandal dll yang amat merugikan rakyat dan negara.

Kami akan memulau dan menolak semua parti sekular, liberal dan kafir harbi ke laut !

Anonymous said...

Jika barua roket 11:02 AM nak kencing umat Islam pun agak-agaklah jangan kamu dedahkan semua kebodohan kamu. Kita orang terpelajar tahu apa yang berlaku.

45% rakyat PP terdiri dari umat Islam sedangkan rakyat beragama Kristian di PP kurang dari 5%. Persoalannya ialah mengapa peruntukan untuk penganut Kristian adalah jauh lebih besar dari peruntukan untuk umat Islam?

Ini jelas menunjukkan rejim roket pimpinan evangelis telah dans edang mengamalkan diskriminasi dan perkauman terhadap umat Islam PP>

Anonymous said...



1 Segala tuduhan DAP dan PPBM tidak bermoral dengan rasuah sekadar di sokong dengan keluar parti.

Dalam parti suci pun bukan sekadar ahli tetapi pemimpin nya kuat parti.. adakah ini mengesahkan pemimpin nya juga makan rasuah?

Apabila tuan sendiri mengaku 66 skandal tersebut semakin buruk apabila hampir pilihanraya, itu sudah cukup alasan untuk meragui dakwaan-dakwaan tersebut.

Sepertimana ahli keluar parti begitu juga lah tangkapan demi tangkap sebagai cara untuk menjatuhkan imej parti pembangkang. Adakah ianya menjadi satu persoalan kepada rakyat yang mengundi? Rakyat mencebik lidah kepada orang yang guna dakwaan ini sebagai hujah.

2. Hanya 1 calon bebas yang menang ada lah bukti tanpa parti pun mampu bertanding dan menang. Jumlah calon bebas yang bertanding amat sikit dan kemenangan hanya satu kerusi cukup bermakna.

Kita berapa kos belanja, tenaga dan masa antara calon bebas dengan parti yang akan bertanding sebanyak 133 kerusi dan cuma ingin menang 40 kerusi?

3. Jawapan sama dengan jawapan nombor 2. Calon Bebas kalah deposit itu biasa tapi calon parti suci kalah deposit itu luar biasa...

Parti suci kalah hilang deposit walaupun satu kerusi sangat memalukan Islam..

4. 65% orang Islam bukan mengundi DAP atau MCA tetapi mereka mengundi antara BN dan PH.

Apakah peranan MCA dalam BN? Dan mengapa PCM bersama PAS?

Sebab itu parti suci jadi barua UMNO tak sudah sudah serang DAP di bantu pula oleh MCA dan PCM.



Anonymous said...

Kepada Ibnu Hasyim dan penyokong PAS aku nak bagi tuan2 satu set pakaian PAS supaya mati terus ke syurga kah...kah.....kah......

1.Seluar dalam cop bulan.
2.Baju dan seluar panjang cop bulan.
3.Serban cop bulan.
4.Kasut dan stokin cop bulan.
5.Kain kapan cop bulan
Dengan semua peralatan ini malaikat nak soal dalam kuburpun tak jadi datang.

Anonymous said...

5. Mengapa tak tegur UMNO bantu DAP yang anti Islam? Sudah tentu ini kerana DAP anti Islam sekadar alat politik.

Pertolongan yang di minta ialah bantuan keselamatan dan Tentera. DAP telah usahakan mempunyai Penguatkuasaan dan pasukan seperti Rela untuk Negeri tetapi telah di bantah oleh UMNO kerana alasan Kerajaan mempunyai kekuatan pasukan keselamatan dan Kerajaan Negeri tidak perlu tubuh satu pasukan mirip Rela atau Tentera.

6. Sekali lagi Lobai guna kerusi kosong yang se belum ini guna ahli ramai keluar parti.

Bukankah mengugut Guru yang sokong Pembangkang petanda jelas pembangkang makin kuat?

Kerana yakin PH kuat lah, Tun Mahathir desak Parti suci buat pilihan muktamad samada PH atau BN? Parti suci cakap tak habis kerana takut pengundi tolak parti suci.


7. Sudah di katakan calon PM ialah untuk membantu pengundi melihat lebih jelas siapa yang bagus antara Najib kawan baik Hadi atau Mahathir kawan baik Anwar?

Begitu juga jika UMNO Najib kalah PRU bukan Najib jadi PM. Walaupun sekarang PM nya Najib.

Mahathir PM atau Najib PM, Hadi selama-lama macam itu..

8. Jangan salahkan erti makna campur tangan asing sebab Wakil negara asing tersebut tidak ada kepentingan. Sebab itu negara China tidak terlibat. Campur tangan asing mula dengan menguasai ekonomi.
Mereka lebih berkeyakinan dengan rekod dan pengalaman Tun Mahathir. Rekod Najib teruk melainkan parti suci kata tidak sebab di London Kedua-dua pemimpin minum kopi bersama.

Kesimpulan nya parti suci mudah menyalah guna ayat Firman Tuhan kerana yang tetap berkuasa dalam PH ialah orang Islam. Jika ada mana-mana hal Islam yang kurang di senangi oleh DAP insya Allah dapat di beri tarbiah supaya mereka dapat melihat kebaikan Islam itu adalah untuk semua.

Islam akan pudar dan rosak sekiranya parti suci yang jual agama yang di angkat jadi Kerajaan. Melainkan parti suci melaksanakan janji untuk saman Husam.



Anonymous said...

JAWAPAN UNTUK BARUA TERNAKAN ROKET :

66 skandal parti kafir harbi DA-Pig telah berlaku bukan baru dicipta ! Semua kes rasuah, pecah amanah, salah guna kuasa dan salahlaku yang dilakukan oleh parti kafir harbi DA-Pig dan parti-parti khadam liberal sedang disiasat oleh pihak berkuasa dan bukti dan saksi sedang dikumpulkan oleh pihak berkuasa.

Sebilangan pemimpin DA-Pig dan kroninya telah ditangkap dan ditahan untuk siasatan lanjut dengan izin mahkamah kerana pihak berkuasa mempunyai bukti dan saksi untuk mendakwa orang kena tuduh. Bahkan sifu banglo terlajak diskaun sendiri sedang dibicarakan di mahkamah kerana dakwaan rasuah.

Barua-barua DA-Pig dan Pakatan Haprak telah membuat dakwaan palsu konon pihak berkuasa memfitnah DA-Pig sebab barua-barua ini mahu mengelirukan rakyat kerana PRU14 semakin hampir.

Selama ini DA-Pig telah secara terbuka memfitnah, menghina dan memburuk-burukkan ajaran Islam seperti undang-undang Syariah termasuklan Hudud, hukum dan pakaian menutup aurat wanita Muslim, ulama Islam, mufti, fatwa seperti fatwa tentang Valentine's day, khutnah Jumaat dan hariraya, institusi Islam seperti jabatan agama Islam dan mahkamah Syariah dll dan menuntut supaya umat Islam diberi kebebasan untuk murtad, mempromosi pesta arak secara terbuka dll dan menafikan hak umat Islam untuk mengamalkan ajaran Islam .

Malangnya parti-parti munafik liberal dalam Pakatan Haprak bersekutu, berkerjasama da bersekongkol dengan parti DA-Pig menentang dan menghina ajaran Islam dan menghalalkan yang haram dan mengharamkan yang haram. Mereka juga berkerjasama menentang cadangan pindaan kepada Akta Mahkamah Syariah (Bidang Kuasa Jenayah) atau Akta 355 kerana pindaan Akta 355 ini akan memperkasakan dan memartabatkan undang-undang Syariah dan mahkamah Syariah untuk mencegah kemungkaran, kesesatan dan murtad !

Kita tidak akan menjawab pelbagai dakwaan barua DA-Pig tersebut di atas kerana semuanya telah dijawab oleh kita sebelum ini. Kita tidak mahu mahu membuang masa dengan melayan andaian-andaian karut ciptaan barua-barua DA-Pig yang tidak berasaskan fakta.

BERBAHAS DENGAN BARUA-BARAU TERNAKAN PAKATAN HAPRAK PIMPINAN PARTI KAFIR HARBI YANG BODOH, BUTA, PEKAK DAN BISU HANYA MEMBUANG MASA SAHAJA KERANA MEREKA HANYA BOLEH MELIHAT KUMAN DI SEBARANG LAUT TETAPI MEREKA GAGAL ATAU ENGGAN MELIHAT GAJAH DA-Pig YANG BERLUMURAN NAJIS DI HADAPAN MATA MEREKA SENDIRI!

Anonymous said...


Nak tambah satu

Dahi cop Bulan.

Stamp cop asli cuma ada pada Parti Suci..

Anonymous said...

Pertama tak ada duit masuk ke akaun pemimpin DAP.

Kedua tak ada saksi yang berani mengaku nampak transaksi akaun seperti transaksi 90 juta@dedak.

Ketiga kuman membawa penyakit bahaya dan mesti di hapus kan, gajah sejenis haiwan yang mempunyai habitat untuk kitaran semula jadi kehidupan dalam hutan.

Mana ada penyokong parti suci menjawab dengan hujah . semua komen parti suci cuma beratib... DAP anti Islam.. DAP musuh Islam.



Anonymous said...

Jangan kaitkan pada yg dah meningal. Kamu bukan kenal pun padanya.

Anonymous said...

Jangan celakakan ulamak kalau kamu islam tapi kalau bukan teruskan sebab lagi kamu benci ulamak islam lagi bersinar islam sebab kamu telah mengenali ulamak islam. Islam agama suci dan sentiasa di caci oleh musuh tapi islam tetap berkembang.

Anonymous said...

Anti betul kamu dengan islam. Jangan risau nnt pru kamu undi banyak2 dap biar kami rakyat mlaysia sokong pas.

Anonymous said...

Kamu taknak masuk syurga ke.

Anonymous said...

Dah memg dap anti islam.

Anonymous said...

Bukan anti islam tapi diarahkan hina islam kalau tak fulus tak masuk

Anonymous said...

Macai pan tak bantu ke macai dap penat dia sorang.

Anonymous said...

Sokong dap kompon masuk longkan. Pan kelantan bergabung dengan umno nak tumbangkan kerajaan islam kelantan.

Anonymous said...

Barua dedak roket 7:11pm adalah contoh barua-barua bodoh bertingkat ternakan sifu banglo terlajak diskaun.

Berdasarkan komen barua dedak ini, kita boleh buat kesimpulan bahawa jika orang memberi wang rasuah kepada barua ternakan sifu banglo dan wang rasuah disimpan dalam rumah barua sendiri maka barua itu akan membuat dakwaan wang itu bukan rasuah berdasarkan andaian karut barua itu sendiri iaitu wang rasuah itu tudak dimasukkan ke akaun barua dan tiada saksi melihat transaksi rasuah tersebut.

Memang jelas barua roket adalah pendusta yang tolol , buta dan pekak !

Anonymous said...

Bagaimana nak jumpa kamu Tinta kat Syurga jika kamu bersama barua-barua dedak sibuk mengikut sifu kafir masuk neraka?

Anonymous said...

Wah penyakit mental puak barua dedak cap roket semakin kritikal apabila barua-barua roket mendakwa mereka boleh bercakap dengan orang yang telah meninggal dunia.

Anonymous said...

12 21

Islam kamu Islam songsang. Ketua kamu Mereng.

12 27

Fulus di beri atas upah yang di beri kerana kerja yang di lakukan.

DEDAK di beri percuma untuk menyokong kerja jahat pihak yang mengubahnya. Paling kurang berkecuali.

Fulus yang diberi tak sehina dan sebangsa pemakan dedak percuma.

12 28

Sorang ini pun dah terkial-kial nak layan..

Anonymous said...

12 22

Kalau masuk tapi kena ada cop bulan... tak payah lah..

Dalam syurga cop bulan.. semua nya pakai cop sama.. perangai sama.. otak berfikir pun sama.. itu sebab sekarang ini kau orang rasa bersama dalam parti macam kau orang dalam syurga..

Anonymous said...

Mana ada duit tunai yang SPRM jumpa dalam rumah.

Ada dua kes. Satu kes Air Sabah dan satu lagi kes Korek Tanah di Selangor.

Ini menunjukkan kes terowong di ada-adakan.. Akuan pun tak satu pun yang kena beku.

Anonymous said...

Otak barua dedak roket memang mereng. Orang beri contoh rasuah pun barua dedak roket masih tak faham.

Barua ternakan sifu banglo terlajak diskaun pun baham rasuah dalam bentuk dedak cap roket supaya barua-barua dedak tidak mendedahkan 66 skandal puak kafir harbi roket.

Barua dedak ini tersangat tolol sehinggakan mereka tidak faham istilah money laundering dalam kes terowong.

Anonymous said...

Memang barua ternakan DA-Pig bodoh berlapis-lapis membela sifu banglo dan kroninya yang terlibat dalam kes rasuah.

Jika mahkamah membenarkan membenarkan pihak berkuasa menahandan menyoal siasat pemimpin-pemimpin dan kroni DA-Pig dalam kes terowong dll, ini bererti pihak berkuasa mempunyai bukti kukuh dan saksi dalam kes terowong dll.

Anonymous said...

Setiap kali sifu banglo beri anjing-anjing makan dedak cap roket, anjing-anjing bercawat ekor akan menyalak riang menjilat kaki sifu yang baru keluar dari tandas. Itulah tahap mental barua ternakan sifu.

Anonymous said...

Puaka adalah anjing ternakan sifu banglo terlajak diskaun. Puaka menyalak hingga mati terggolek anjing sekalipun, bukit PAS tidak akan runtuh.

Menghabiskan dedak cap roket sahaja. Bodoh berlapis-lapis.

Anonymous said...

Mari kita semua berkata

"PORRRAHHHH !"

kepada parti kafir harbi DA-Pig dan khadam-khadam dalam Pakatan Haprak kerana mereka telah menghina ajaran Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Contoh pun membawa maksud atau mesej. Kalau setakat beri contoh sekadar cerita kosong, nak sedap kan cerita itu buang masa nama nya.

Kalau money laundering dah tentu bank pun terlibat.. Mana ada Pegawai Bank kena siasat..

Di sini lah peliknya siasatan yang di jalankan oleh pihak berkuasa. Dapatkan perintah mahkamah untuk soal-siasat pembangkang. Dapat maklumat hasil soal-siasat pusing cerita atau ada-adakan cerita..

Ya . . kes bunuh dan tipu pun kena reman tapi 70% maklumat dan bukti dah ada. Selepas itu terus ke mahkamah.

Tapi lain pulak dengan kes terowong.. berpanjangan dan tidak ada kesudahan.

Jadi di tahan reman untuk siasatan itu lah yang selalu nampak tak kena..

DAP lah yang paling bersih rasuah dari parti-parti lain. Susah nak kaitkan DAP dengan rasuah sebab itu PAS ratib anti Islam dan musuh Islam.




Anonymous said...

Memang barua dedak roket bodoh sombong berlapis-lapis kerana:

1. Tidak memahami money laundering tetapi masih berlagak nak tunjuk pandai konon. Semakin bodoh adalah!
Sila terangkan money laundering secara terperinci dengan menggunakan terowong sebagai contoh jija kamu fikir kamu bijak.

2. Wah barua dedak ternakan sifu roket telah membuat pengumuman bahawa parti roket paling 'suci' dalam dunia .... hahahaha ... lawak tahun 2018 !

Lawak ini ditulis di waktu sifu banglo terketar lutut dalam mahkamah kerana dakwaan rasuah dan pemimpin dan kroni roket telah dan sedang ditahan kerana dakwaan rasuah.

Mahkamah membenarkan penahanan orang kena tuduh kerana pihak berkuasa mempunyai cukup bukti dan saksi !

Barua tolol berlapis-lapis ini fikir pemimpin dan kroni roket ditahan untuk minum teh sahaja dan bergurau senda sahaja .

Anonymous said...

Sama seperti sifu roketnya yang suka kencing rakyat, barua ternakan sifu juga suka kencing di merata tempat. Buruk perangai manusia zaman batu !

Anonymous said...

1. Macamana sampai macam ini punya bodoh ahli syurga sekor ini. Ada ke minta bagi contoh money laundering isu terowong yang tak ada langsung kaitan dengan money laundering.. Ambik lah kes 1MDB. Duit di pindah (transaksi) dari satu bank ke satu bank dalam tempuh yang pendek dengan perjanjian yang atas kertas sahaja.

Dia yang tuduh dia jugak yang minta terangkan guna kes terowong ..

2. Dah berbulan tutup siasatan .. mana ada masuk mahkahmah.. tak ada.

Razak Baginda di bebaskan setelah di reman dan di penjarakan tetapi bebas.

Isa Samad di reman beberapa hari kononnya cukup bukti .. kes selesai. Timbul kes baru Felda langsung tak kena reman.

Anuar Musa di siasat tanpa penahanan reman akhirnya di sahkan tidak ada bukti pada hal mengaku dia ambil duit dan di ambil tindakan oleh ahli lembaga pengarah, lepas jugak..

Kes curi tanah anak saudara Azmin dari 4 hari sambung lagi 3 hari..pun senyap.

Kalau Polis dikatakan menahan seseorang kerana mempunyai bukti menahan seseorang habis kuat ialah 3 hari. Ini boleh sambung mohon lagi 3 hari.

Anonymous said...

Barua 5:19 pm ternakan sifu banglo terlajak diskaun telah gagal menjawab cabaran kita apabila barua ini membuat alasan karut untuk mengelakkan diri kerana bimbang sifu banglo marah dan potong bekalan dedak bulanan.

Ini jelas membuktikan barua ini tidak memahami maksud money laundering. Bahkan barua ini gagal menghuraikan money laundering.

Inilah akibat barua bodoh berlagak pandai. Dia ingat money laundering ini setakat sembunyikan wang dalam bank sahaja. Dia fikir Bank Negara tidak tahu. Bodohnya barua ini.

Kah kah kah kah kah Menghabiskan dedak roket sahaja.

Mengapa pihak berkuasa dibenarkan oleh mahkamah untuk mendakwa sifu banglo terlajak diskaun dan usaha sifu banglo untuk menghalang perbicaraan gagal?

Ini bererti pihak berkuasa mempunyai bukti yang kukuh dan saksi yang mencukupi untuk menyakinkan mahkamah untuk membenarkan proses penahanan dan soal siasat suspek dan pendakwaan ke atas sifu banglo terlajak diskaun , pemimpin-pemimpin roket dan kroni roket.

Semua siasatan pihak berkuasa dan perbicaraan memakan masa yang panjang. Dan sebilangan dibebaskan dengan ikat jamin yang bermaksud otang kena tuduh akan menghadapi perbicaraan seterusnya.

Barua roket bodoh ini fikir semua kes mahkamah boleh selesai dalam masa satu hari. Sifu banglo tak ajar kamukah selain menyuap kamu dengsn pelbagai propaganda dongeng roket?

Anonymous said...

Siasatan kes terowong dll masih berjalan diikuti oleh penahanan suspek yang terdiri dari pemimpin-pemimpin roket dan kroni roket.

Barua roket 5:19 pm cuba menafikan laporan akhbar dengan membuat dakwaan karut konon dah berbulan tutup siasatan.

Jika tutup siasatan, mengapa pemimpin roket dan kroninya diseret ke mahkamah untuk mendapat perintah tahanan reman?

Nak menipu pun agak-agaklah!

Anonymous said...

Jika barua ternakan parti kafir harbi mati, sifu akan cop roket ke atas dahi baruanya debagai pas kaluan ke neraka 1st class dan memberi wang neraka 1 billion kepada simati untuk berjoli sakan dalam neraka 1st bersama iblis, syaitan dan Firaun dll.

Anonymous said...

Berbahas dengan orang bodoh, buta dan pekak seperti Anon 5.19 pm adalah sia-sia kerana mereka dibayar oleh Pakatan Haprak pimpinan parti kafir harbi biadap untuk menjaja fitnah bukan untuk mencari kebenaran.

Anonymous said...

Barua roket 5:19pm sila beritahu kita mengapa timbalan presiden PCM diugut bunuh oleh musuh politiknya?

Bukankah kerana timbalan presiden PCM bersuara lantang mengkritik rejim roket termasuk mendedahkan skandal terowong?

Adakah musuh politiknya sangat terdesak mahu menutup mulut timbalan presiden PCM?

Anonymous said...

Gagal atau tidak.. bukan kau yang menentukan. Kau yang tak faham. Bagi kau asalkan rasuah, money laundering. Kalau duit itu masih di dalam tangan penerima belum di kira money laundering.

Polis yang menerima rasuah RM 3000 bukan laundering. Tapi duit rasuah yang beratus ribu ke puluh jutaan ada kemungkinan akan di 'laundering'..

Sebenarnya yang tak tahu tu kau. Jadi sekarang dah tahu?

Bank Negara tahu? Jadi mengapa Pengurusi AmBank mati di tembak?

Orang yang didakwa pasti berusaha mempertahankan diri apabila ada undang-undang salah guna. Ini dapat membantu pendakwaan ada niat jahat..

Pulau Pinang bukannya se buah negara yang memerlukan pihak penyiasat mendapat kebenaran untuk memperolehi bukti seperti dokumen. Jadi mana keperluan nya untuk kes di tangguh begitu lama? Melainkan pendakwaan tak cukup bukti.

Kes yang di rujuk ialah kes yang telah di bebaskan oleh Mahkamah.. berhubung kena reman dan kena tahan baca komen terdahulu.. Jan 28, 1 20 pm.. kalau tak setuju, sila sanggahkan...

Bukan kes terbaru.. kerana kes tersebut memang masih dalam siasatan... berbulan.. ke tahun.. bukti tak cukup.

PCM itu umpama babi hutan belaan Parti suci. Isu ini isu Gerakan. MCA pun tak masuk campur. Apalagi isu dah dalam siasatan pihak berkuasa. Peranan dia langsung tak ada walaupun sebagai tukang lapur.

Anonymous said...

Setelah kita membaca semua komen tulisan barua dedak ternakan parti kafir harbi roket 9:09 pm, kita mendapati barua ini cuba memutar-belitkan komen kita dan komennya sendiri dan menulis di luar kontek perbahasan dan membuat pelbagai tuduhan karut dan andaian yang tidak berasas dan menulis komen yang bertentangan dengan komen barua itu sendiri untuk mengelirukan dan menipu kita tetapi malangnya kita boleh melihat strategi kotornya.

Maka ini bererti barua roket ini gemar membela skandal-skandal rasuah pemimpin dan kroni parti roket dan barua ini tidak berminat dengan kebenaran.

Ini bererti berbahas dengan barua roket yang diuoah dedak cap roket adalah sia-sia dan membuang nasa sahaja.

Contoh:

(1) Kita berbincang tentang skandal terowong dengan kos mencecah ratusan juta bagi kertas kerja dan berbillion ringgit kos membuat terowong sedangkan kos sebenar jauh lebih rendah dari kos yang dinyatakan oleh rejim roket.

Apakah yang akan dilakukan oleh pemimpin roket kepada perbezaan kos yang mencecah billion ringgit ? Nak simpan dalam poket? Nak sembunyikan dalam rumah? Nak simpan dalam bank? Bukan RM3000.

Jumlah besar wang ini akan menarik perhatian pihak berkuasa untuk menyiasat. Maka penyelesaian yang terpaksa dilakukan oleh pemimpin dan kroni roket ialah money laundering. Money laundering telah kita nyatakan dalam komen kita pada awal perbahasan.

(2) Barua dedak roket ini mendakwa kononnya Bank Negara tahu kes pembunuhan pengerusi. Ini jelas menunjukkan barua dedak roket adalah pembohong.

Apa yang kita tulis ialah Bank Negara boleh mengetahui jika wang bernilai ratusan juta atau berbillion ringgit disimpan dalam mana-mana bank. Dan pihak berkuasa akan melakukan siasatan money laundering.

Sebagai barua dedak ternakan parti kafir harbi roket, barua 9:09 pm berpendapat dia berhak merasa marah dan memaki hamun timbalan pengerusi parti lain yang telah mendedahkan sebilangan skandal rasuah, pecah amanah dan salah-guna kuasa oleh pemompin dan kroni rejim roket kerana mendedahkan kejahatan, penipuan dan kezaliman rejim roket adalah kesalahan sangat besar pada pendapat rejim roket. Pantang datuk nenek rejim roket membiarksn timbalan presiden parti lain mendedahkan semua kudis dan pekung rejim roket!

Maka tidak hairanlah jika terdapat pemimpin atau barua parti roket yang mahu menutup mulut timbalan presiden parti lain dengan apa cara sekali pun.

Jika mulut timbalan presiden itu ditutup, yang mendapat faedah besar ialah rejim dan parti roket.

Anonymous said...

Ya salam wahai ahli syurga.

Kesudian Tuan Admin meletakkan tajuk dan artikel ter atas mendahului tajuk dan artikel yang terdahulu membuktikan apa yang saya lakukan tidak membuang masa seperti yang tuan dakwa.

Terima kasih Tuan Haji yang terhibur dengan usikan saya. Senyum selalu.

1. Isu bermula mengenai artikel dari Admin mengenai rasuah di Singapura. Jawapan saya ialah di sana, mereka yang terlibat di dakwa dan di hukum tetapi di sini orang yang melakukan nya terlepas seperti MARA dan FELDA.

Entah macamana tiba-tiba tuan telah melencong ke diskaun terlajak dan terowong.


Di teruskan lagi, Tuan cuba meyakinkan bahawa mereka yang di reman untuk siasatan akan di dakwa adalah bukti berlaku nya rasuah.

Sedangkan saya menjelaskan bahawa reman kes bunuh dengan kes rasuah tak sama. Jika tuan sangsi baca dari mula.

Apabila tuan tidak dapat menerima nya saya bagi dua kes.. satu pembantu ADUN Kajang berkaitan pembelian bendera dan satu Kes Anak saudara Azmin yang permohonan kedua untuk lanjut reman di tolak dan hanya di beri selama 2 hari.

Jadi orang yang terlibat dengan rasuah dan di reman atau akan di dakwa bukan nya rasuah tersebut terbukti.

Saya jelaskan dalam kes rasuah profile tinggi laporan ke atas pemimpin pembangkang sudah cukup untuk di siasat. Semasa sesi siasatan ini lah pihak penyiasat cuba mendapatkan maklumat terutama yang sulit.

Saya hormat tuan sebagai orang berakal, sebab itu saya ringkas kan apa yang saya nak sampaikan.

Tapi tuan sentuh pula tentang money laundering.. penat lah jadi nya kerana kena beri butiran yang tak sepatutnya.

Saya mungkin terlepas mengenai komen tuan tentang money laundering tetapi tuan yang bertanya apa yang saya tahu pasal money laundering.. Saya cuma jawab secara ringkas dan tuan sekali lagi menuduh saya memutar belit.

2. Saya ingin betulkan salah faham di sini. Bank Negara sememangnya tahu pasal money laundering apabila jumlah nya besar. Saya bandingkan polis yang ambil rasuah dengan pemimpin atau pegawai berpangkat tinggi yang terlibat rasuah.. Kalau tuan ada satu juta dan tuan keluarkan semuanya.. perlu di maklumkan kepada Bank Negara.

Tidak ada kena mengena dengan Bank Negara apabila saya kaitkan dengan kes bunuh. Kerana kes bunuh tersebut ada kaitan dengan 1MDB. Jika mangsa tahu, bagaimana Bank Negara tidak tahu jumlah yang melibatkan berbilion ringgit.

Ini ruang yang terhad dan agak susah saya memang jelas kan secara terperinci..

Yang mula mempersoalkan isu terowong ialah Gerakan dan mereka mendakwa secara terbuka dengan membuat kenyataan akhbar. Jika PCM yang menuduh.. percaya lah tak kan ada siasatan. Pemimpin DAP dari dulu hingga hari ini hanya menyebut nama pemimpin Gerakan dan tuduh BN sengaja memburukkan kepimpinan PH di Penang.

Kes tersebut telah di ambil tindakan bukan nya baru nak di dedah. Tak ada sebab untuk ugut ahli syurga tajaan parti suci itu. Dia tu.. bukan ada nama pun dalam politik tanah air.

Jangan jadi ular yang sedang di kepong dan kerana takut kepala di ketuk jadi tak tentu arah.

Salam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails