Wednesday, January 31, 2018

Kes Indira: Muslimat Perak Sokong Mufti. -Dr Najihatussalehah

Hasil carian imej untuk Dr Najihatussalehah Bt Ahmad
Susulan dari peristiwa keputusan mahkamah yang menggemparkan negara di mana seorang ayah yang Islam tidak mendapat hak yang sewajarnya demi menyelamatkan aqidah anaknya mengikut perlembagaan negara.

Dewan Muslimat PAS Perak menyokong penuh di atas kenyataan yang dikeluarkan oleh Mufti Negeri Perak, Tan Sri Harussani bin Zakaria berkaitan isu tersebut.

Inilah realiti sebenar yang terpaksa diakui bahawa betapa rendahnya martabat mahkamah syariah di dalam sebuah negara yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi.

Atas dasar itulah PAS sememangnya mengambil peranan dengan begitu bersungguh-sungguh dalam memperjuangkan supaya mahkamah syariah diberi tempat yang selayaknya agar isu begini tidak menjadi polemik.

Dr Najihatussalehah Bt Ahmad
Ketua Dewan Muslimat PAS
Negeri Perak
30/1/2018 



Lihat sebelum ini...
E-Buku IH-118: Siri Politik Islam Masakini -Presiden PAS

7 comments:

Anonymous said...

DAP PULA MENYOKONG ORANG ISLAM UNTUK MURTAD

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Puaka Rimba said...

Hidayah Milik ALLAH. Geng Lobai memang TONGONG.

Anonymous said...

Benar hidayah milik Allah.

Bagaimana pula Puaka TONGONG dan barua-barua dedak cap roket yang sibuk menjilat abang besar parti kafir harbi BiaDaPig yang memusuhi agama Islam dan menafikan hak umat Islam? Masih belum mendapat hidayah? Kesian!

Anonymous said...

HARI INI KITA MENYAKSIKAN SEGELINTIR MANUSIA MELAYU MENDEDAHKAN KEMUNAFIKAN MEREKA SENDIRI APABILA MEREKA MERASA SANGAT GEMBIRA DAN MENYOKONG KEPUTUSAN MEMURTADKAN KANAK-KANAK ISLAM SEMATA-MATA UNTUK MENDAPATKAN UNDI ORANG KAFIR. MEREKALAH MUSANG BERBULU AYAM DAN GUNTING DALAM LIPATAN.

MARILAH KITA SEMUA UMAT ISLAM MEMULAU DAN MENOLAK PUAK MUNAFIK INI DAN PASTIKAN MEREKA KALAH DALAM PRU14.

Anonymous said...

Maka Amanat Derma itu Jihad.. Mati jadi Syahid akan di hidup kan semula.

Anonymous said...

Puak ph berpesta sambut kemenangan didunia. Hidayah allah dah turunkan terpulang pada mereka nak terima ke tidak moga mohd riduan memperolehi rahmat dah tenang tempuh dugaan. Umat islam kuatkan iman sesungguhnya allah swt telah memberi hidayah kepada orang bukan islam dimalaysia dan tugas kita umat islam teruskan berdakwah kepada mereka insyaallah ada dikalangan mereka yg akan menerima dan yg telah terima pun makin ramai. Biarkan puak2 penentang islam dengan hidup mereka kerana lagi banyak pembohongan danfitnah maka lebih dekat mereka pada cahaya kebenaran islam. Allah maha berkuasa kami pohon moga mereka menjadi penganut islam yang menyembah kepada allah swt.

Anonymous said...

Teruskan seruan kepada mereka bahawa islam itu agama suci dan hidayah allah ada pada mereka tapi mereka cuba melawan tapi lagi mereka lawan lagi mereka keliru percayalah mereka akan dapat temui jalan yg lurus teruskan berdakwah pada mereka.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails