Saturday, November 05, 2016

Hukum Perlu Ditegakkan Meski Langit Runtuh. -Fadli Zon


Fadhli Zon: Hukum Harus Ditegakkan Meski Langit Runtuh
Wakil ketua Dewan Perwakilan Rakyat (DPR) RI, Fadli Zon mengatakan Aksi Bela Islam atau Aksi Bela Al-Quran hanya menuntut pemerintah bertindak tegas untuk menangkap penista Al-Quran.

“Tuntutan kita sederhana, tidak boleh ada yang kebal hukum. Ahok sudah bersalah, harus dihukum. Ini aksi penegakan konstitusi, barangsiapa yang tidak menegakan berarti melanggar konstitusi. Hukum harus ditegakan meski langit runtuh,” ujar politisi Partai Gerindra ini di hadapan ratusan ribu massa umat Islam yang memenuhi jalanan di sekitar Istana Merdeka.

“Masyarakat dating dari Sabang sampai Merauke yang datang dengan biaya sendiri. Saya mendukung Aksi Bela Islam,” ujarnya.

Sebelumnya Bahtiar Nasir Jurubicara Gerakan Nasional Pengawal Fatwa Majelis Ulama Indonesia (GNPF MUI)  menyampaikan ke massa pihaknya mendapat kabar di Istana sedang rapat antara Menkopolhukam, Kapoda Metro Jaya dan Pandam.

“Sampai sekarang Menkopolhukam sampai di sana masih rapat, ditemui Kapolda dan Pangdam, kami sampaikan untuk tidak merubah keputusan, kami ingin bertemu presiden. Ada tawaran bagaiamana kalau bertemu RI 2?”

Namun tawaran Bahtiar Nasir ditolak massa umat Islam yang tetap meminginkan agar bertemu Presiden Joko Widodo agar mendengar keluhan umat bahwa Gubernur DKI Jakarta Basuki Tjahaja Purnama ditangkap atas kasus penistaan agama. (Hidayatullah.com)
Sila lihat..

4 comments:

Anonymous said...

Islam tidak dapat di tegakkan dgn sempurna dimalaysia selagi Umno dan PAS tidak bersatu....

YAKIN DAN PERCAYALAH....PERJUANGAN YG SUCI INI....DI REDOI TUHAN YG MAHA KUASA...

Anonymous said...

Umat Islam Jakarta telah diperdaya oleh pemimpin-pemimpin munafik sekular dan liberal untuk menyokong si china kristian kafir yang bernama Ahok menjadi gabenur Jakarta. Sebagai membalas kebaikan dan budi baik umat Islam, Ahok telah:

(1) menghina agama Islam dan Al-Qur'an. Ahok laknatullah telah mendakwa orang ramai telah dibohongi oleh surah Al-Maidah ayat 51 dan ayat-ayat Qur'an yang lain.
(2) merobohkan beberapa masjid di Jakarta,
(3) memecat pegawai kerajaan dan pengetua dan guru besar dan penghulu (lurah) yang beragama Islam dan melantik orang-orang Kristian mengisi kekosongan tersebut,
(4) menindas dan menafikan hak umat Islam seperti melarang pelajar Islam menutup aurat
(5) Dan lain-lain.

Wahai umat Islam, Allah dan RasulNya telah melarang keras umat Islam melantik orang-orang kafir dan puak munafik menjadi pemimpin umat Islam kerana orang-orang kafir dan puak munafik tidak pernah redha terhadap agama Islam dan umat Islam:

Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang yang menjadikan agama kamu sebagai ejek-ejekan dan permainan - dari orang-orang yang telah diberikan Kitab sebelum kamu, dan orang-orang kafir musyrik itu: menjadi penolong-penolong; dan bertaqwalah kepada Allah, jika kamu benar-benar orang yang beriman.(Al-Maaidah 5:57)

Wahai umat Islam, jadikanlah Ahok Jakarta yang memusuhi Islam dan umat Islam itu sebagai pengajaran untuk umat Islam negara kita kerana di negara kita terdapat ramai Ahok-Ahok laknatullah yang menjadi pemimpin parti kafir harbi dan parti sekular liberal dan memusuhi Islam dan umat Islam. Oleh sebab itu, marilah kita semua memulaukan (boycott) semua parti kafir harbi dan parti munafik sekular liberal dalam PRU 14.

Wahai umat Islam, marilah kita semua bersatu padu membela agama Islam dan hak umat Islam. Caranya ialah kita semua menyokong dan mengundi parti Islam PAS dalam PRU14 supaya PAS boleh menubuhkan kerajaan Islam yang boleh membela agama Islam dan hak umat Islam dan melaksanakan ajaran islam dan hukum Allah.

Anonymous said...

Apa yg Pas blh buat. Undang2 Taliban blh la. Gaya cakap presidennya pun sudah cukup. Dah tak ada lain modal ka Pas ni. Asyik2 hudud. Soal kebajikan rakyat, kesusahan rakyat tak ditekankan. Lepas tu tak ada cita2 nak ambil puterajaya.
Macamana nak ubah undang2 kalsu tak da cita2 nak berkuasa
Cakap di mulut saja.
Bila PRU didendangkan hudud saja.
Suka sangat main sentimen agama dlm politik mereka ni.

Anonymous said...

Anon 2:39 AM adalah balaci ternakan kafir harbi ! Maka tidak hairanlah dia dan balaci-balaci pemakan dedak ultra kiasu sentiasa memburuk-burukkan dan menfitnah agama Islam, ulama Islam dan umat Islam. Dasar anjing kafir harbi penjilat najis !

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails