Friday, November 04, 2016

Tahun Penipuan: Bertukar Nilai 'Makruf', Berkhianat Diberi Amanah. Kuliah Jumaat Abd Hadi 28 Okto 2016

Hasil carian imej untuk berkhianat diberi amanah
Video 04/38: Kuliah Jumaat 27 Muharram 1438 / 28 Okto 2016
Hasil carian imej untuk bertukat nilai makruf
KULIAH JUMAAT 27 MUHARRAM 1438 / 28 OKTOBER 2016

Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-112: Kuliah Jumaat Abd Hadi Presiden PAS.

Ikutilah selanjutnya..

18 comments:

Anonymous said...

PAN amat kasih kepada DAP walaupun DAP perangai macam Ahok Jakarta. Bukti2 DAP Perangai macam Ahok Jakarta ada dibawah ini. Artikel evergreen dari Isma.

Walaupun berpuluh2 kali diulang, tetapi PAN AL KUALI gagal menjawab bukti2 nyata ini. Kerana apa? Kerana bukti2 ini Benar dan PAN itu adalah khadam DAP

http://www.ismaweb.net/2015/09/kata-pedang-bukti-bukti-dap-anti-islam-semakin-viral/

KATA PEDANG: Bukti-bukti DAP anti-Islam semakin viral

APABILA parti rasis dan cauvinis DAP mengancam akan menyaman Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP), beberapa bukti DAP menentang Islam sebagai tanda sokongan kepada JAIP menjadi semakin viral. Antara bukti-bukti yang diperkatakan:

Bukti 1: Dalam Perlembagaan parti DAP, disebutkan dasar perjuangannya adalah demokrasi sekular. Ini bercanggah dengan Perkara 3 Perlembagaan negara, Islam adalah agama Persekutuan dan makna Islam sendiri yang mencakupi keseluruhan cara hidup.

Bukti 2: Prinsip sosialis sekular yang mengundang kebebasan individu tanpa kawalan agama. Ini bercanggah dengan Perkara 3, yang memberikan hak beragama dan kebebasan beragama atas hak individu serta menghormati Yang DiPertuan Agong sebagai ketua agama.

BACA: Khutbah Aidiladha: Kita tak akan mohon maaf daripada DAP, kata Mufti Pahang

Bukti 3: Siri penentangan terbuka terhadap hak demokrasi majoriti rakyat Kelantan untuk melaksanakan Kanun Jenayah Syariah (Undang-undang Hudud), sekaligus menentang keputusan Sultan Kelantan dalam titah Baginda dalam sidang DUN Kelantan Mac 2015. Bab ini ramai saksi hidup yang sanggup tampil ke mahkamah jika berlaku saman, termasuk dalam taklimat tertutup, ramai pemimpin DAP bersuara terus terang tidak bersetuju dengan kanun itu.

Bukti 4: DAP bersikap tidak menghormati malah bertindak songsang dengan prinsip Perlembagaan negara tatkala cubaan private member bill untuk meminda Akta 355 bagi meminda kadar hukuman jenayah Islam agar selari dengan hukum Islam sebenar. DAP tegar menganggapnya bercanggah dengan Perlembagaan sedangkan Parlimen adalah satu proses perundangan berlandaskan Perlembagaan.

Bukti 5: Apabila Perdana Menteri ke-4 Tun Dr Mahathir Mohamed mengisytiharkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam pada 29 September 2001. DAP berkeras bahawa Malaysia bukan sebuah negara Islam dengan memperkenalkan kempen menentang “Deklarasi 929” sekalipun Tun Dr Mahathir menerangkan tiada perubahan pada perlembagaan Malaysia. Malah, DAP menentang sebarang perlumbaan antara UMNO dan PAS untuk menjadi parti yang lebih Islamik pada sidang media 22 September 2002.

Bukti 6: DAP menolak pengenalan subjek TITAS (Islamic and Asian Civilisation Studies) di Institut Pengajian Tinggi Swasta.

Bukti 7: DAP menganggap amalan agama Islam seharusnya terhad untuk amalan peribadi sahaja sedangkan hakikat amalan Islam menjangkau bukan sahaja amalan peribadi tetapi mencakupi keseluruhan aspek kehidupan.

Bukti 8: DAP pada 22 Ogos 2012 mengatakan Hudud dan Negara Islam bukanlah polisi dalam Pakatan Rakyat lantas menolak sebarang usaha yang berkaitan dengan agenda Islam walaupun terhadap rakan pakatan mereka sendiri.

Bukti 9: DAP tegas mempertahankan pendirian mahu menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara sekular dan berusaha supaya syariat Islam seperti perundangan hudud tidak dilaksanakan di negara ini.

Bukti 10: Pimpinan DAP yang “islamophobic” seringkali menyindir dan campurtangan dalam isu-isu seperti kod etika berpakaian yang dituduh sebagai usaha islamisasi, isu sambutan Halloween dan Valentine bagi umat Islam, mengadakan pesta Oktoberfest dan konsert secara terbuka, isi khutbah Jumaat dan pelbagai lagi perkara sama ada di dalam status FB atau twitter yang mengundang kemarahan umat Islam.

Anonymous said...

Adakah matlamat ini menyebabkan PAN Imayam kasih kepada DAP? Mari kita tanya.

http://www.ismaweb.net/2014/06/ahli-parlimen-dap-mahu-orang-islam-hormati-hak-orang-murtad-amal-agama-baharu/

Ahli Parlimen DAP mahu orang Islam hormati hak orang murtad amal agama baharu

KUALA LUMPUR, 11 Jun – Saranan Datuk Ngeh Koo Ham (DAP-Beruas) agar umat Islam menghormati hak saudara seagama mereka yang murtad untuk mengamalkan agama baharu, dilihat sebagai sesuatu yang tidak wajar dan boleh menjejaskan keharmonian kaum dan agama.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Razali Ibrahim berkata saranan itu dilihat amat menyentuh sensitiviti umat Islam di negara ini.

“Dalam urusan beragama, selain Perlembagaan Persekutuan, kita ada peruntukan di bawah kerajaan negeri, serta hukum dibuat oleh Majlis Agama atau Majlis Fatwa.

“Dan perkara ini kita kena ambil kira. Dia bukan soal tengok satu perspektif sahaja,” katanya ketika ditemui Bernama di sini hari ini.

Razali, yang juga anggota Majlis Tertinggi Umno, berkata, adalah tidak adil sekiranya Ngeh hanya menggunakan Perkara 11 bagi menyokong hujah beliau, tanpa mengambil kira Perkara 3 iaitu Islam adalah Agama Persekutuan.

Terdahulu, Ngeh menyatakan perkara itu adalah berdasarkan peruntukan Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu.

“Saya berharap orang Islam boleh terima peruntukan 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama itu oleh orang perseorangan.

“Kalau seseorang itu hendak meninggalkan agama dan dia berusia lebih 18 tahun, kita mesti menghormati hak yang sudah diberikan kepada mereka yang dijamin oleh Perlembagaan Persekutuan,” katanya pada sidang Dewan Rakyat hari ini.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan Rang Undang-undang Perbekalan Tambahan (2014) 2014.

Razali (BN-Muar), mengingatkan semua pihak agar tidak mengeluarkan sebarang kenyataan serta mempolitikkan isu sebegini bagi memastikan keharmonian kaum kekal terjaga.

Datuk Tajuddin Abdul Rahman (BN-Pasir Salak) yang juga Timbalan Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani pula berkata kenyataan itu sangat tidak wajar kerana mereka tidak faham hukum-hakam agama Islam.

“Para ulama, pemimpin, dan umat Islam sendiri yang menguruskan soal ini… Bagaimana hukum orang murtad, hukum orang yang melanggar undang-undang Islam. Itu orang yang mengetahui sahaja.

“Jadi kenapa dia nak masuk campur, kalau dia buat begitu, nanti timbulkan kemarahan umat Islam. Kita pun tak mahu masuk campur agama dia,” katanya.

Sementara itu, Ngeh, yang juga penasihat DAP Perak berkata, sebagaimana orang bukan Islam perlu menerima hakikat bahawa undang-undang boleh digubal untuk menyekat mereka yang menyebar agama, orang Islam juga wajar menerima peruntukan Perkara 11(1) yang memberi hak mutlak untuk mengamalkan sesuatu agama.

Beliau juga meminta supaya penjaga yang mendapat hak jagaan diberi kebebasan mendidik kanak-kanak berusia 18 tahun mengikut mengikut agama yang dianutinya berdasarkan peruntukan Perkara 12(3) dan 12(4) Perlembagaan Persekutuan.

“Perkara ini jelas supaya tidak ada perbalahan, jika sudah capai usia 18 tahun, kanak-kanak itu bebas menganut agama seperti yang dijamin oleh Perkara 11(1) Perlembagaan Persekutuan,” kata beliau.

Dalam pada itu, Ngeh turut mempertikaikan tindakan undang-undang yang dikenakan terhadap pengikut Syiah.

“Saya berasa tidak selesa apabila Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ) dan Syiah tidak bersependapat dan saya tidak setuju undang-undang terhadap pengikut-pengikut Syiah ini,” tambahnya. – BERNAMA

Anonymous said...

DAP memang dibela oleh Perkakas dapur yakni PAN atau dalam BM ialah Kuali

http://www.ismaweb.net/2016/06/kenapa-dap-yang-dibela/

Kenapa DAP yang dibela?

DAP ke MCA ke atau lain semuanya sama je. Mereka berada dalam millah wahidah atau ikatan yang satu.

Mereka menentang pelaksanaan hudud walaupun hanya untuk rakyat Melayu Islam Kelantan sahaja. Itupun nama je hudud.

Hukuman tidaklah sebagaimana hukum asal dalam Syariat Islam. Cuma penambahbaikan pelaksanaan sahaja.

Mereka menentang hudud bukan kerana hudud tetapi kerana hudud ada kaitan dengan syariat Islam. Kesimpulannya mereka menentang apa yang ada kaitan dengan syariat Islam.

Apabila laksanakan hudud walaupun tidak sepenuhnya, bermakna sesebuah negara atau negeri tersebut sudah ada ciri-ciri negara Islam.

Berbeza dengan sistem ekonomi Islam atau ringkasnya Sistem Perbankan Islam. Sistem ekonomi tidak dikira sebagai ciri-ciri negara Islam.

Ini yang DAP dan MCA serta mereka yang seangkatan dengannya tidak mahu. Mereka tidak mahu Malaysia atau mana-mana negeri dalam Malaysia boleh digelar sebagai negara atau negeri Islam. Mereka mahu Malaysia adalah negara sekular. Mereka tidak mahu satu juzuk daripada bumi Malaysia boleh digelarkan sebagai negeri Islam kerana ada undang-undangnya dinamakan Hudud.

Tapi malangnya ada NGO dan parti-parti Melayu Islam menyokong mereka. Mereka bukan sahaja menyokong bahkan mengutarakan hujah kenapa perlu menolak hudud di Kelantan.

Beberapa parti Melayu dan NGO Islam bergandingan dengan parti bangsa Cina dan India menolak hudud di Kelantan dengan hujah yang sama. Identiti DAP dari dulu hingga sekarang tidak pernah berubah dasar perjuangan mereka. Cuma parti Melayu sahaja yang silih berganti memujanya dan mendampinginya dengan pelbagai gelaran yang diberi.

DAP pernah diberi gelaran sebagai rakan Tahaluf Siasi untuk beberapa tempoh. Akhirnya berpisah juga. Cuma yang terkini tidak ditonjolkan sangat istilah Tahaluf Siasi. Mungkin lebih kepada istilah dakwah maka diistilahkan sebagai target dakwah dengan hikmah kerana mereka tidak memahami Islam. Gelaran ini mungkin untuk dalaman sahaja. Secara rasmi DAP adalah rakan Tahaluf Siasi.

Umat masih menunggu sehingga bila mereka boleh bertahaluf. Natijahnya antara dua sahaja. Samada mereka akan berpisah pada satu ketika nanti setelah sedar ianya tidak menguntungkan Islam atau mereka tanpa disedari banyak menggadaikan asas dakwah dan syariat Islam demi kerjasama politik yang tidak jelas hala tujunya tetapi masih mendakwa mereka mengamalkan prinsip dakwah bilhikmah.

Mereka masih merasakan DAP adalah rakan seperjuangan untuk menegakkan Islam di Malaysia. Setakat ini tiada parti Melayu Islam yang boleh kekal dengan DAP.

Kalau parti atau NGO terkini boleh kekal dengan DAP, agaknya apa yang akan terjadi kepada NGO atau parti Melayu tersebut. Sama ada berlaku proses pencairan fikrah atau luntur identiti kerana DAP tetap dengan agenda asal mereka dari dulu hingga sekarang. Siapa ingin bersamanya mesti menerima ideologinya.

Siapa DAP? DAP ada wakil dalam IFC. Antara tuntutan IFC ialah kebebasan murtad untuk orang Islam. Bebas kahwin antara orang Islam dengan kafir tanpa perlu menukar agama.

DAP ada dalam COMANGO. COMANGO menuntut seks songsang. Dan banyak lagi tuntutan DAP secara langsung atau di belakang tabir tetapi menjadi kebanggaan beberapa NGO Islam dan parti Melayu Islam.

Adakah DAP akan luntur atau parti Melayu yang bersamanya akan hilang maruah dan identiti?

Ustaz Sharipudin bin Ab Kadir
YDP Isma Pasir Puteh
Merangkap
YDP Majlis Syura Isma

Anonymous said...

Mereka memaki hamun Ulamak dari PAS
Mereka memaki hamun para Mufti
Kekasih mereka DAP menghina Mufti Pahang mengenai Khutbah AdilAdha
Kekasih mereka DAP melalui wakil mereka Datuk Ngeh Koo Ham pada tahun (2014) mahu hak murtad bagi orang Islam
Bila orang Islam saling berkasih sayang, ada pula yg berkasih dengan katua musyriqin Penang marie



Dengan apa diatas, PAN redha kesemuanya. PAN redha kepada Kemusyrikan DAP bagai Abudllah bin Ubay redha kepada Yahudi Bani Qainuqa

Ingat PAN
Ingat DAP
Ingat DAP Ingat Kaum Musyriq yg bencikan keimanan
Ingat DAP Ingat ABu Lahab dan Abu Jahal
Ingat kelakuan DAP, Ingat bagaimana Musyriqin menyiksa Saidina Bilal

Anonymous said...

Jika terjadi 1500 tahun dahulu, seorang yg mengaku beriman dan mempercayai dirinya beriman tetapi lebih suka mendengar ayat2 Ketua Musyrikin contohnya Abu Jahal dan Abu Lahab dari mendengar golongan2 alim. Mencintai yahudi Bani Qainuqa lebih dari mencintai orang mukminin dari Madinah.

Apakah sipolan ini bersama2 dgn Saidina Abu Bakar, Umar, Othman dan Ali? Sesungguhnya tidak.

Sipolan2 lebih suka berdamping dengan Abdullahh bin Ubay. Bila bersama2 dengan Abdullah bin Ubay maka terasa diri Progressive dan Inclusive.

Wallahualam

mohd shahran said...

penkhianat sebenar yg bg kuliah tu. pengkhianat yg mmpunyai sifat haram jadah

Ahli Pas Yang Sangat Kecewa said...

Aku tak tahu, manusia jenis apakah Mursyidul Am dan Presiden PAS itu, adakah keturunan burung tukang atau keturunan badak sumbu .... Dengan memakai baju ulamak sampai ke jubur taik pun nampak zuhud, dia boleh pusing cakap dalam masa 24 jam....!!!!

Hari Selasa dia keluarkan kenyataan bahawa PAS lebih kuat bersendirian, PAS tidak akan kerjasama dengan pembangkang, PAS akan tanding semua kerusi yang ditandingi DAP, bla bla bla...........

Petang Selasa, Jabatan Pilihanraya PAS memberi taklimat kepada semua AJK PAS Pusat, bahawa menurut kajian dan culaan, calon PAS akan kalah di semua kerusi yang ditandinginya di seluruh negara, termasuk Kelantan.

Pada pagi Rabu, dengan muka selamba macam biawak pasir, dia keluarkan kenyataan bahawa PAS mahu buka pintu untuk kerjasama dengan Pakatan Harapan, PAS setuju dengan formula satu lawan satu, bla bla bla, tapi kena ikut syarat PAS..... kkorok mu..!

Anonymous said...

Sebenarnya Anon 12:01 dan 2:05 PM adalah balaci ternakan kafir harbi dan liberal yang cuba menfitnah parti Islam PAS tetapi mereka gagal 100% kerana kita mengenali musang berbulu ayam ternakan kafir harbi yang cuba memusnahkan Islam dan umat Islam.

Anonymous said...

Fitnah kepala bana ang...tak baca berita ka?

Paul said...

Munafiq PAN Imayam adalah Khadam sejati DAP Kafir Harbi Laknatullah!

Anonymous said...

Hadi Awang yang sedang mereng dan semua pimpinan Pas adalah Laknatullah....Islam pada nama tapi masa sama jual agama untuk karung sendiri. Baca Quran dan Hadis, tapi sekadar baca sahaja, buatnya terbalik. Pas adalah Parti Anak Syaitan. Pimpinan Pas adalah anak-anak Dajjal.

Anonymous said...

Balaci-balaci ternakan kafir harbi dan liberal laknatullah telah mencipta pelbagai cerita dongeng dan berita karut yang tidak masuk seperti calon PAS akan kalah di semua kerusi yang ditandinginya di seluruh negara untuk menipu orang ramai dan menfitnah parti Islam PAS.

Nampaknya balaci-balaci pemakan dedak babi Ultra Kiasu sangat terdesak mencipta pelbagai fitnah yang tidak masuk akal manusia normal untuk menfitnah parti Islam PAS. Orang gila sahaja yang percaya dengan cerita dongeng dan berita karut yang dicipta balaci-balaci dedak.

Cakap dengan cerminlah bhai !

Anonymous said...

PEMBETULAN:

Balaci-balaci ternakan kafir harbi dan liberal laknatullah telah mencipta pelbagai cerita dongeng dan berita karut yang tidak masuk AKAL seperti calon PAS akan kalah di semua kerusi yang ditandinginya di seluruh negara untuk menipu orang ramai dan menfitnah parti Islam PAS.

Ini bererti balaci-balaci dan pemimpin kafir harbi dan liberal adalah makhluk perosak yang tidak bermoral. Maka kita semua tidak merasa hairan melihat balaci-balaci ini membela Ahok Jakarta, Ahok Penang dan Ahok New York !

Nampaknya balaci-balaci pemakan dedak babi Ultra Kiasu sangat terdesak mencipta pelbagai fitnah yang tidak masuk akal manusia normal untuk menfitnah parti Islam PAS. Orang gila sahaja yang percaya dengan cerita dongeng dan berita karut yang dicipta balaci-balaci dedak.

Cakap dengan cerminlah bhai !

Anonymous said...

KAH KAH KAH!!

Pengikut taksub balaci penjual agama dah jd mereng mcm tuang presideng pembohong bersiri..

Takfir!

Anonymous said...

Tanda2 org munafiq Ada 3 :
1.Bila bercakap dia bohong.
2.Bila berjanji dia mungkir.
3.Bila diberi amanah, dia khianat......

Kalau tak salah, semua ciri-ciri disebut di atas ada pada karakter Tuan Presiden tercinta barua-barua Pas. Buta lagi ker? Bila nak celik?

Anonymous said...

Sebenarnya anon 3.07 adalah seorang daripada barua-barua Parti Anak Syaitan, yang sanggup dengan rela hati mendokong pemimpin Islam munafiq. Yang kerja mereka adalah menyalahgunakan tafsiran ayat Quran dan Hadith untuk kesenangan duniawi.

Tetapi barua-barua Pas ini gagal, walaupun banyak dedak diterima dan diberi pula kepada anakbini, mereka masih riak, bongkak dan taksub kepada pemimpin Pas yang bersubahat dan bersetongkol merompak harta rakyat.

Bertaubatlah!!! Kami doakan masih belum terlambat bagi anon 3.07 dan barua-barua Pas lain yang seangkatan dengannya.

Anonymous said...

Biarkan dia tengah "panas" tu. Setiap hari kemungkaran pemimpin Pas makin terserlah, Allah itu Maha Berkuasa. Tapi apakan daya? Dedak dah ambil, makan tak tau jimat, nak taknak terpaksa lah meroyan disini. Tak lama lagi diam terus la dia tu. Kita tunggu dan hanya mampu tersenyum je la. Lantak dia lah, doakan saja.

Anonymous said...

Penambahanbaikan untuk anon 9:36 AM

Tanda2 org munafiq Ada 3+1 :
1.Bila bercakap dia bohong.
2.Bila berjanji dia mungkir.
3.Bila diberi amanah, dia khianat......
4.Bila nampak binik orang, dikerjakan hingga bau **** melekat di muka, siap tak nak basuh...

Kalau tak salah, semua ciri-ciri disebut di atas ada pada karakter Tuan Presideng tercinta barua-barua Pan. Buta lagi ker? Bila nak celik?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails