Friday, October 07, 2016

Tidak Menghayati Hukum Allah, Tak Berkat.. -Kuliah Jumaat Abd Hadi 07 Okto 2016

Hasil carian imej untuk manusia melakukan kerosakan di muka bumi
Video 01/38: Kuliah Jumaat 6 Muharram 1438 / 07 Okto 2016

Hasil carian imej untuk masjid rusila terbaru
Di Masjid Rusila.

KULIAH JUMAAT 06 MUHARRAM 1438 / 07 OKTOBER 2016

Ikutilah selanjutnya..

11 comments:

Anonymous said...

hadi ada ajar ke cara2 nak fitnah org tp tetap menang dimahkamah? tak baik kedekut dgn ilmu...

hadi ada ajar ke cara2 nak tipu rakan dlm tahaluf siyasi? adake dalil yg menghalalkannya?

hadi ada ke beritau knp pas sampai skrg tak saman Sarawak Report dlm bab rm90juta? atau memang dah kembong dgn duit tu?

Anonymous said...

Menipu umat Islam dan ahli2 parti sendiri berkat tak? ruu 355 undang2 ciptaan manusia bkn hukum Allah.

Anonymous said...

Komen nilai sampah.. dah ketinggalan tiada bukti. he he he.

Anonymous said...

Tanda-tanda parti Ultra Kiasu dan parti boneka Ultra Kiasu dan parti Be End akan tumbang dalam PRU14:

(1) Parti Ultra Kiasu telah menghina dan menentang agama Islam dan hukum Allah dan ulama Islam dan menindas umat Islam. Sebagai contoh, berpuluh kampung Melayu telah dirobohkan di sebuah pulau yang diperintah Ultra Kiasu. Parti Ultra Kiasu juga cuba menghapuskan hak keistimewaan orang Melayu yang merupakan penduduk asal negara ini.

(2) Kenaikan harga barangan, perkhidmatan, tol, bahan api dll dan cukai GST yang amat membebankan telah menyebabkan rakyat menjadi semakin miskin sedangkan pemimpin politik hidup serba mewah.

Anonymous said...

Musuh-musuh Islam dan barua-barua mereka amat bencikan agama Islam dan umat Islam. Maka kita tidak merasa hairan melihat musuh Islam dan proksi-proksi mereka menghina dan menentang ajaran Islam, hukum Allah, ulama Islam dan menindas dan menafikan hak umat Islam mengamalkan ajaran Islam.

Hari ini kita melihat musuh Islam dan proksi-proksi mereka menentang pindaan RUU Akta 355 kerana pindaan RUU Akta 355 akan memberikan lebih banyak kuasa kepada mahkamah syariah supaya mahkamah syariah boleh berfungsi dengan lebih cekap dan berkesan untuk umat Islam.

Sebenarnya musuh Islam dan proksi-proksi mereka tidak mahu umat Islam menjadi umat yang berakhlak mulia dan berdisiplin kerana mereka lebih suka melihat umat Islam bergelumang dengan dosa dan menjauhi ajaran Islam!

Alasan mereka menolak pindaan RUU Akta 355 ialah RUU Akta 355 bukan hukum Allah. Apabila kita mahu melaksanakan hukum Allah di negara ini, mereka akan berkata hukum Allah tidak boleh dilaksanakan di negara ini KONON kerana bertentangan dengan Perlembagaan Persekutuan dan rakyat negara ini berbilang bangsa dan agama.

Ini jelas membuktikan sikap munafik (hipokrit) musuh Islam dan proksi-proksi mereka yang mempunyai lidah bercabang dan tidak boleh dipercayai.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi bahan ejekan dan permainan, (iaitu) di antara orang-orang yang telah diberi kitab sebelummu, dan orang-orang yang kafir (orang-orang musyrik). Dan bertakwalah kepada Allah jika kamu betul-betul orang-orang yang beriman."Al-Maa-idah : 57.






Anonymous said...

Ciri2 walaun yg bersubahat dgn lebai munafik penjual agama menipu umat Islam dan ahli2 parti Pas dulu, kini dan selamanya..

Anonymous said...

Hudud mana..hudud?

Anonymous said...

nak guna ayat al-Quran tp kena pd diri sendiri... heheheee... bangang... ni mesti kopipes dr lebai google...

1. "Hai orang-orang yang beriman" ayat ini ditujukan kpd org2 beriman; bukan munafiq atau kafir.

2. "janganlah kamu mengambil jadi PEMIMPINMU, orang-orang yang membuat agamamu jadi bahan ejekan dan permainan"

kalau kita reversekan maksud ayat tersebut maka jadilah 'Hai org2 yg tak beriman (kafir), ambillah jadi pemimpimmu, org yg membuat agamamu jadi bahan ejekan..."

apa yg hadi dah buat:

1. amanat hadi - apa dah jadi dgn amanat ini? dah tunggang terbalik dan ramai org kutuk hadi skrg. dah jadi bhn ejekan.

"Kita menentang UMNO, bukan kerana nama dia UMNO. Kita menentang Barisan Nasional bukan kerana dia lama memerintah kerajaan. Kita menentang dia ialah kerana dia mengekalkan perlembagaan penjajah, mengekalkan undang-undang kafir, mengekalkan peraturan jahiliyah. Oleh kerana itulah kita menentang mereka. Oleh kerana itulah kita menghadapi mereka. Oleh itulah kita cuba berlawan dengan mereka."

APA KEJADAHNYA NAK UG DGN UMNO SKRG? ADAKAH ORG YG SONGLAP BERBILYUN DUIT RAKYAT AKAN LAKSANA HUDUD? KNP TAK SAMAN SARAWAK REPORT? ATAU DEDAK RM90JUTA TU MEMANG BENAR?

2. hudud - masa ceramah dikatakah hudud Allah. tp yg nak dibentangkan diparlimen ialah PINDAAN akta 355. hudud Allah boleh pinda2 ke? ARWAH TG NIK AZIZ PERNAH MEMBANTAH MASA MULA2 DIBENTANGKAN DIPARLIMEN SBB IANYA BUKAN HUDUD! dah jadi bahan ejekan, kejap hudud, kejap ruu355.

3. usul ruu 355 diparlimen - masa persidangan, takiyuddin jumpa azlina dan ada sedikit perbincangan. APA KEJADAHNYA MP PAS PERGI BINCANG DGN MP UMNO? lepas itu, barulah azlina usul dibahaskan pindaan akta 355 yg disokong oleh mp umno. APA KEJADAHNYA SEORANG WANITA YG TAK TUTUP AURAT DGN RAMBUT ALA TOMBOY BOLEH CADANGKAN AKTA 355? speaker pun membenarkan usul tersebut dan tanya hadi. dlm video, dilihat hadi kelam kabut cari skrip dia dan terus baca dr kertas yg dia jumpa mohon tangguh bulan OKTOBER. rupa2nya atas kertas tersebut dah ditaip apa yg hadi harus jawap bila speaker tanya. siap atas jawapan tu ada tulisan tangan - BILA SPEAKER TANYA...
hadi sendiri mohon bahas, dia pulak yg minta tangguh mungkin tak cukup masa. masa akta POTA boleh bahas sampai pagi. masa ceramah dilaung2kan hudud, tak sabar2 nak laksanakan hudud, tp bila diberi laluan, minta tangguh pulak. APA KEJADAHNYA YG BERIYA2 SANGAT?

pas cuba beri penerangan pada persatuan cina, yg akhirnya yg hadir pun tak faham sbb ckp merapu. cina nak tau kedudukan mrk jika hudud dilaksanakan; ruang akta 355 tsb. tp ulama pas sibuk pasal sejarah dan kebaikan Islam. AKHIRNYA CINA2 TU TETAP AKAN BANTAH AKTA 355. begitulah PANDIRNYA ulama pas kalau beri penerangan Islam pd org kafir. kalau tak campur org kafir, mcm mana nak tau cara berfikir mrk?

3. fitnah pil kuda - mahkamah sendiri sahkan hadi buat kenyataan fitnah. dia menang sbb dia tak sebut nama saja. tp satu dunia tau dia memang fitnah calon pkr (seorang farmasi) yg disyaki jual pil kuda, yg polis sahkan tiada kes.

sms arwah TG Nik Aziz meninggal, tiada komen2 sumbang dialam maya. ramai yg memuji arwah. aku pun hormat pd arwah. aku pernah dgr kuliah arwah dimasjid subang selepas solat jumaat. akibatnya semua ajk masjid kena pecat...

tp bila arwah haron din meninggal, knp ada org kutuk arwah. sbb dia menongkah arus rakyat dgn menyokong najib - org yg paling dibenci dimalaysia ini. lagipun sbg seorang alim agama, dia tak sepatutnya dilihat menyokong org yg zalim!

SIAPA YG JADIKAN AGAMA INI DIPERLEKEHKAN? Amanah? DAP? TIDAK LAIN TIDAK BUKAN IALAH PAS. yg sedondon dan parti ikatan; menubuhkan gagasan sejahtera - PIGS.

fikir nilai kaji sendiri. itu yg Allah suruh byk kali.

Anonymous said...

Pas memalukan Islam.

Ir Anonymous said...

Hidup LGBT!! Marilah bersama2 menolak RUU 355 dgn bantuan penyokong murtad!

Anonymous said...

Kepada canon 8.03......

Nah....ambik ni tin milo pergi mintak DERMA depan pos opis

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails