Saturday, October 08, 2016

Pasangan Artis Dedah Aksi Cium, Apa Kata Mufti?

Mufti Kelantan Tegur Pasangan Artis Dedah Aksi Cium

HALAMAN HIBURAN

KOTA BHARU – Meskipun ajaran Islam menggalakkan pasangan suami isteri menunjukkan kasih sayang antara satu sama lain, namun ia perlu berlandaskan adab yang dianjurkan agama.

Itulah nasihat Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad, setelah timbul isu gambar-gambar mesra dua pasangan selebriti tanah air yang dimuat naik ke laman Instagram masing-masing, lapor laman Astro Awani.
Beliau merujuk penyebaran luas foto pasangan Rozita Che Wan dengan Zain Saidin selain Awal Ashaari dengan Scha Al-Yahya berkongsikan momen indah mereka bercumbu mesra secara terbuka di khalayak ramai baru-baru ini.
Pendedahan berani dua pasangan itu mencetuskan heboh dalam kalangan warga siber setelah selebriti tersebut memuat naik gambar ke laman media sosial dan ada menyifatkan perbuatan romantis itu sebagai tidak sesuai.
cheta
awal
Mengulas dengan lebih lanjut, Mohamad Shukri turut memberikan contoh pasangan suami isteri memang tidak dilarang jika hendak bermesra di dalam rumah atau di tempat-tempat yang tertutup daripada pandangan.
Beliau seperti yang ditukil oleh Astro Awani memberitahu bahawa agama Islam menganjurkan amalan-amalan beradab bagi setiap perbuatan, tidak mengira aspek apa sekalipun waima melibatkan pasangan suami isteri.
Mohamad Shukri menambah bahawa perbuatan sedemikian boleh membawa kepada perkara-perkara negatif termasuk fitnah walaupun niat asal mereka mungkin baik untuk mempromosikan kasih sayang sesama pasangan.
“Akhlak seseorang dalam Islam tidak diizinkan untuk bercumbu-cumbuan di tempat awam. Jika ingin bermesra, ada tempat tertutup dan ia tidak perlu dipertontonkan kepada umum, ” ujar beliau. – Agensi.


2 comments:

Anonymous said...

KUTUK ORANG CINA DAP KAPIR LAKNAT NAJIS MAKAN BABI BERAK TIDAK DIBASUH......

TETAPI...

ANAK CUCU KERJA KULI KAT KILANG CAMPONEY CINA DAP ZAMAN BERZAMAN....
BILA JATUH SAKIT....

JUMPA DOCTOR PAKAR CINA DAP BUAT RAWATAN....

BILA MENINGGAL....BUAT WASIAT KEBUMIKAN KAT NEGARA ISRAEL LAKNATULLAH.......

APA KATA DUNIA....

Anonymous said...

Terimalah hakikat bahawa perbuatan ialah kayu pengukur sama ada dalam atau ceteknya pengetahuan agama seseorang. Tak semestinya kalau dah pergi umrah dan sebagainya orang itu dah complete agamanya.

Perlu kita ingat iblis dahulunya paling alim antara malaikat yang lain dan laknatullah itu adalah penghulu segala malaikat tetapi akhirnya tersungkur atas perbuatannya sendiri.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails