Monday, October 03, 2016

Muhyiddin Hadir Di Pentas PAS.. Apa Kata Idris Ahmad?

Hasil carian imej untuk Tan Sri Muhyiddin Yassin

KUALA LUMPUR: Kehadiran Tan Sri Muhyiddin Yassin berceramah di atas pentas PAS pada Himpunan PAS Harapan Semua (Harap 3.4) di Kemasik, Kemaman adalah bukti PAS hendak menggantikan Umno, bukannya bekerjasama dengan Umno.

“Dia hentam Umno, kitapun hentam Umno, diapun hentam Najib, kitapun hentam Najib. Jadi kerja-kerja jahat mengatakan PAS berbaik dengan Umno terjawablah, PAS Ganti Umno (PGU) bukannya PAS bekerjasama dengan Umno (PBU),” ujar Naib Presiden PAS, Ustaz Idris Ahmad.

Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas menyampaikan ceramah sepentas dengan bekas Timbalan Presiden Umno itu, malam tadi.

”Seperti PAS, Bersatu juga ingin menjatuhkan Najib menerusi proses demokrasi iaitu mengambil pendekatan pilihan raya, demokrasi.

“Di Malaysia ini, dalam konteks lain, memang tak sesuai, bukan budaya kita,” katanya dipetik Buletin Online.

Menurutnya, setakat ini tiada keputusan yang tepat daripada PAS berhubung kerjasama dengan Bersatu.

Mengulas kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang bahawa PAS tidak akan bekerjasama dengan parti yang mahu menjadikan PAS sebagai anak tangga, beliau berkata kenyataan tersebut ditujukan kepada DAP.



“Di Malaysia ini, kerana teras politik Malaysia ialah Melayu Islam, kalau boleh macam di Perak, DAP dah dapat 18 kerusi, ‘solid’ tetapi dia tidak boleh memerintah juga.

“Sebab itu, sewaktu kita bersama Pakatan dahulu orang kata DAP akan memerintah, tidak logik. Yang boleh ‘challenge’ untuk runtuhkan pukat Umno ni, PAS sahaja yang mampu ‘challenge’ dengan Umno,” kata beliau. (Hrkh)

19 comments:

Anonymous said...

Dari dahulu hingga sekarang barua-barua parti Ultra Kiasu dan parti sekular liberal telah mencipta pelbagai fitnah seperti kerajaan perpaduan (UG), kerjasama PAS-UMNO, PAS jadi penasihat UMNO, RM90 juta dll untuk memburuk-burukkan dan menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS tetapi ternyata semua fitnah itu adalah dakwaan yang tidak berasas.

Ini jelas menunjukkan kekecewaan musuh-musuh Islam sehingga mereka begitu terdesak untuk menggunakan taktik yang sangat kotor untuk menjatuhkan PAS dan menfitnah ulama Islam tetapi musuh-musuh Islam ini gagal 100% kerana umat Islam telah menyedari taktik-takti kotor yang digunakan oleh musuh-musuh Islam untuk melemahkan atau menghapuskan parti Islam dan menfitnah dan menghina ulama Islam dan agama Islam.

Semua taktik kotor ini telah membuktikan semua barua-barua ultra kiasu dan sekular liberal adalah makhluk perosak yang bersikap anti-Islam, menjijikkan dan tidak bermoral. Inilah akibat mereka makan terlampau banyak dedak ultra kiasu dan sekular liberal yang menjadi kegemaran babi maka perangai mereka pun seperti babi.

You are what you eat !

Anonymous said...

Dakwaan tidak berasas kepala hotak ang. Samada ang ni bodoh atau memang buta.

Anonymous said...

Orang bodoh, buta dan pekak seperti Anon 12:25 PM sahaja menolak kebenaran. Sepatutnya Anon 12:25 PM tunjukkan semua bukti bukan buat lawak di sini ! Kesian !

Anonymous said...

Mesra Umno tapi nak jatuhkan Umno.. pelik punya sefer..

Ir Anonymous said...

Kalau hang tidak buta dan bodoh sila kemukakan bukti2..

Ir Anonymous said...

Itulah strategi PAS kini.. Bukannya mesra DAP tapi kurang mesra dgn islam..

Anonymous said...

Kah kah kah hang cakap tu sebab PAN tingkah lakunya nak Islam kena redha dgn DAP

Anonymous said...

Kita telah membaca pelbagai komen yang ditulis oleh tentera cyber Ultra Kiasu dan parti sekular liberal untuk menghina, memaki hamun dan memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS semata-mata kerana ulama Islam dan parti Islam PAS memperjuangkan Islam.

Malangnya tentera cyber Ultra Kiasu dan parti sekular liberal telah gagal menunjukkan sebarang bukti untuk menyokong dakwaan mereka. Ini bererti tentera cyber Ultra Kiasu dan parti sekular liberal telah menfitnah ulama Islam dan parti Islam PAS !

Kepada semua tentera cyber Ultra Kiasu dan parti sekular liberal dan talibarut mereka, kita cabar mereka menunjukkan semua bukti ! Seperti biasa pemakan dedak Ultra Kiasu adalah pengecut !

Anonymous said...

Parti liberal cap kuali mendakwa dirinya parti 'Islam' tetapi mereka berdiam diri setiap kali pemimpin kafir harbi menghina Islam ! Mereka takut nak bercakap tentang hukum Allah sebab mereka bimbang sifu Ultra Kiasu akan murka ! Memalukan !

Anonymous said...

Anon 7.44 pm

Ko ingat ulama tu orang pas aje ke.. mana punya belajar ko ni..

Anonymous said...

Anon 7:53 PM,

Itu andaian kamu sendiri ! .. mana punya belajar ko ni..?

Anonymous said...

Belajar masa di Sekolah Pondok la...belajar cara2 memfitnah, cara2 menjual agama, cara2 memutarbelit ayat2 Quran dan Hadis.

Lepas dah belajar baca Quran walaupun taktau maksud, boleh layak pakai serban dan bergelar ustaz. Apply masuk Pas dan inilah hasilnya...jadi gila.

Anonymous said...

Jgn percaya ularmak2 su akhir zaman yg ada ramai dlm parti Pas.

Pas memalukan Islam.

Anonymous said...

Pas parti makan duit haram...bersubahat merompak harta rakyat malaysia.

Anonymous said...

Hanya DAP dan PAN shj yg kata PAS akan bergabung dgn UmNo.....tapi dlm masa yg sama ajak PAS bersatu Lwn UMno...tak ke pelik tu.Nampak sangat Tak betul 2 Parti ni..ada agenda tersembunyi.

Anonymous said...

Siber trup pan dap bagus dalam fitnah dan caci maki umat islam terutama pejuang islam samaada dalam pas mahupun yang tidak terlibat dengan pas sebab dap dan sekutunya anti islam. Bodohlah umat islam kalau bersama dan bersekutu dengan dap.

Anonymous said...

Anon 9:53 PM belajar masa di kuil Yahudi Zionis la...belajar cara2 memfitnah ulama Islam dan agama Islam dan parti Islam dll, cara2 menjual agama, cara2 memutarbelit ayat2 Quran dan Hadis.

Lepas dah belajar baca kitab Talmud Yahudi walaupun taktau maksud, boleh layak pakai kopiah Yahudi dan bergelar Rabbi. Apply masuk parti perkauman Ultra Kiasu dan inilah hasilnya...jadi gila.

Anonymous said...

Astaghfirullah alazim...anon 10.40 sedarlah, dalam keghairahan tanpa disedari diri sendiri turut sama memfitnah. Bertaubatlah. Semoga Allah mengampuni anda.

Anonymous said...

Benar. Anon 10.40 telah menempah tiket kelas pertama ke neraka. Akibat suka memfitnah bende2 yang mengarut. InshaAllah Hadi Mereng juga sudah confirm tiketnya.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails