Thursday, October 06, 2016

Bebaskan Rakyat M'sia Ditahan Israel, 3 Krew, 10 Anak Kapal. Takziah Kepada Keluarga Mereka!

Dr Fauziah Mohd Hasan
Dr Fauziah, antara yang ditahan.

SHAH ALAM - Kementerian Luar Negeri kini sedang berusaha untuk membebaskan rakyat Malaysia yang ditahan oleh rejim Israel, pada Rabu.

Dalam satu kenyataan hari ini, pihak Kementerian sudah menghubungi beberapa pihak untuk memastikan rakyat Malaysia yang ditahan itu berada dalam keadaan selamat.

"Kita buat masa ini sedang memantau perkembangan itu," petik kenyataan Kementerian Luar Negeri.

Terdahulu, aktivis dan juga wakil tunggal dari Malaysia iaitu Dr Fauziah Mohd Hasan yang mengikuti pelayaran kapal Zaytouna-Oliva dalam misi ke Gaza ditawan Israel.

Kapal layar berserta tiga krew dan 10 orang anak kapal telah ditawan oleh tentera Israel kira-kira 8.58 malam pada Rabu.
Kapal Zaytouna yang dalam misi #WomensBoatToGaza (WBG) itu dijangka akan ditunda oleh tentera Israel menuju ke pelabuhan Ashdod.

Weblog Ibnu Hasyim ucap takziah kepada keluarga mereka. (IH)

2 comments:

Anonymous said...

Alangkah eloknya ahli2 parti yg mengaku memperjuangkan islam sebenar di malaysia nih, yg berserban berjubah dan berjanggut turr, turun ramai2 membantu rakyat palestin di gaza. Juallah vellfire, bmw dan ranger tu untuk beli ubat dan makanan untuk kanak2 palestin yg sedang kelaparan.

Sanggupkah sebagai org yg mengaku memperjuangkan islam sebenar, naik kereta vellfire, bmw, ranjer dan vw dengan aircond yg sejuk dan kerusi yg lembut bak sutera sedangkan umat islam pLestin sedang dikepung oleh yahudi laknatullah?? Ingatlah Syaidina Ali tu tak memilih kemewahan semasa menjadi khalifah. Engkau walaon pulak nak tunjuk kekayaan sedangkan mereka anak2 palestin sedang menangis ketakutan dan kelaparan.

Mana letaknya telor2 kamu wahai walaon yg cuma berani mendoa dan membiarkan seorang wanita pergi membantu palestin di Gaza.

Wahai walaon, perut kamu besar, badan kamu gagah, tangan kamu cepat bertindak, tspi hati kamu umpama seperti hati nyamuk. Sebesar dan serupa hati MONYET. Manakah kamu simpan telor kamu? Apakah telor kamu cuma boleh kembang di depan dap dan amanah sahaja? Kenapa telor kamu kecut bila sebut aje askar yahudi laknatullah.

Wahai walaon2, dengan balak kamu bukan main cepat bertindak. Dgn org asli kamu pandai talam 6 muka. Kenapa dengan yahudi telor kamu takut nak keluar?

Wahai walaon, kalau penakut giler tu, mengaku aje la. Simpan telo kamu dalam spender.

Anonymous said...

Bagus....hebat...TERBAIK...karya di atas..
Kami sekeluarga sentiasa di belakang anda..
Ada adalah panglima perang kami....
T,kasih dan syabasssssssssssssssssssssss

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails