Monday, October 05, 2015

Najib Razak Berbeza Dari PM Sebelum Ini, -Puji Portal Berita Israel


Datuk Seri Najib Razak bersama Perdana Menteri Israel Benjamin Netanyahu (kiri) di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di New York
Portal berita Israel, Time of Israel memuji Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dengan menyifatkan Najib bercakap sesuatu yang positif mengenai agama Yahudi dan menyifatkan Najib berbeza dengan beberapa Perdana Menteri Malaysia sebelum ini yang kuat mengkritik Israel dan yahudi.

Time of Israel mengulas ucapan Najib ketika Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu di Amerika Syarikat baru-baru ini.

"Berhubung dengan pertempuran yang berlaku di Masjid Al-Aqsa, Baitulmaqdis pada sambutan Rosh Hashanah pada tiga minggu lalu, saya menyeru kerajaan Israel supaya mematuhi prinsip etika tertinggi agama Yahudi dan mesej penting dalam kitab Taurat seperti rumusan pendeta abad pertama Sebelum Masihi, Hiillel,"
"Ketika diminta mengulas Taurat secara pendek, Hiillel berkata "Apa yang kamu benci, jangan lakukan kepada orang lain", kata Najib Razak dalam ucapan tersebut.
Portal Time of Israel menulis, walaupun ucapan itu berbentuk kritikan, ianya sangat ketara bagi seorang pemimpin Malaysia untuk bercakap perkara positif mengenai agama Yahudi dan mengiktiraf Israel sebagai "teman berbicara".
Portal itu juga turut menyentuh aktivis di Malaysia berdemonstrasi di hadapan Kedutaan Amerika Syarikat pada Jumaat lepas bagi membantah kekejaman terbaru Israel terhadap penduduk Palestin.
Portal Time of Israel menulis perkara tersebut di dalam artikel bertajuk "Malaysian PM calls for ‘new dawn’ in Muslim-Jewish relations"
Tetapi di Milan Italy Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini menafikan dakwaan kononnya beliau mengadakan pertemuan dengan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu ketika Perhimpunan PBB di New York baru-baru ini.

Menceritakan perkara sebenar, Najib berkata dia cuma bertembung dengan pemimpin itu di sebuah pintu di ibu pejabat PBB setelah Netanyahu selesai menyampaikan ucapan dan giliran beliau pula selepas itu.

"Bukan saya jumpa...terserempak dekat pintu masuk ke PBB sebab dia berucap sebelum saya. Lepas tu saya berucap," kata beliau menjawab persoalan yang timbul disebalik gambar yang viral di media sosial baru-baru ini.

Tambah beliau, ketika itu Netanyahu sedang menunggu keretanya.

"Jadi dia salam dengan saya, saya salam dengan dialah. Bukan ada apa-apa, bukan pertemuan. Terserempak secara kebetulan sahaja. Ini boleh disahkan oleh Menteri Luar dan wakil duta di Amerika Syarikat dan Wakil Tetap Malaysia di PBB," kata Najib memetik laporan Bernama.

Kata beliau lagi, sekiranya dia ingin mengadakan perjumpaan dengan Perdana Menteri Israel itu, tentu dalam keadaan yang lebih formal.

"Apa-apa boleh menjadi viral. Apabila anda viral, mereka memberi gambaran salah mengenai kebenaran. Ini adalah bahaya media sosial," katanya. 
Linat sebelum ini..
E-Buku IH-105: 'Saya tidak akan turun!' -PM Najib Tegas.

E-Buku IH-105: 'Saya tidak akan turun!' -PM Najib Tegas.

3 comments:

Anonymous said...

Kitab Talmud adalah kitab agama Yahudi (Judaism). Mari kita belajar tentang ajaran Talmud berkenaan orang-orang bukan Yahudi yang menyebabkan orang-orang Yahudi Zionis dan rejim pengganas Israel melayan orang-orang bukan Yahudi seperti binatang:

(1) "The Jews are called human beings, but the non-Jews are not humans. They are beasts." Terjemahan: Orang Yahudi adalah manusia, tetapi orang bukan Yahudi adalah bukan manusia.- Talmud: Baba mezia, 114b

(2) "Even though God created the non-Jew they are still animals in human form. It is not becoming for a Jew to be served by an animal. Therfore he will be served by animals in human form." Terjemahan: Walaupun Tuhan telah mencipta orang-orang bukan Yahudi, mereka adalah haiwan dalam bentuk manusia. Adalah tidak layak untuk orang Yahudi dilayani oleh haiwan. Maka orang Yahudi perlu dilayan oleh haiwan dalam bentuk manusia.- Midrasch Talpioth, p. 255, Warsaw 1855

(3) "The souls of non-Jews come from impure spirits and are called pigs." Terjemahan: Roh orang bukan Yahudi berasal dari roh kotor yang dinamakan BABI.- Jalkut Rubeni gadol 12b

(4) "Every Jew, who spills the blood of the godless (non-Jews), is doing the same as making a sacrifice to God." Terjemahan: Setiap Yahudi yang menumpahkan darah (membunuh) orang bukan Yahudi adalah seperti melakukan amalan korban untuk tuhan.
- Talmud: Bammidber raba c 21 & Jalkut 772

Kesimpulan:

Orang-orang bodoh bertingkat-tingkat sahaja yang bersahabat dengan Yahudi Zionis.

Anonymous said...


(1) "The Jews are called human beings, but the non-Jews are not humans. They are beasts." Terjemahan: Orang Yahudi adalah manusia, tetapi orang bukan Yahudi adalah bukan manusia. MEREKA ADALAH BINATANG LIAR - Talmud: Baba mezia, 114b

Anonymous said...

DS Najib dah WALA' kat yahudi ka?.. ada Baiah kaa?.. ada taklik kaa..?
Apa kata majlis Shoru .. 2.6 bil????

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails