Friday, October 09, 2015

Sayembara £14,000, Tangkap Tentera Rusia Hidup-Hidup. Jom!!

Moscow: Keputusan Moscow membuat penyerangan perlu dibayar mahal oleh tenteranya. Apa tidaknya, salah satu tentera yang terkorban di tangan kumpulan mujahidin Jabhah Nusrah (JN), dipercayai akan dibawa pulang dengan pesawat tentera ke Moscow.

Menangani serangan Rusia itu, JN mengumumnya  sebagai sebuah sayembara. JN akan memberi hadiah kepada sesiapa sahaja yang berjaya menangkap hidup-hidup tentera Rusia sebanyak £ 14,000. (Kira-kira RM 75,000).

Akbar The Times sampai menurunkan berita "Al-Qaeda menawarkan hadiah bagi mereka yang berjaya menangkap tentera Rusia." 

Bill Tru Marc menulis bahawa al-Qaeda di Syria menawarkan hadiah bernilai £ 14,000 bagi mereka yang berjaya menangkap hidup-hidup setiap tentera Rusia, terutama selepas rejim Syria sengaja mensasarkan beberapa kawasan milik pejuang dengan roket.

Pengumuman tersebut disebar melalui poster dan jejaring sosial, ungkap penulis dalam akhbar tersebut. Hal ini juga dikuatkan dengan pengumuman melalui tweeter yang diyakini milik Ali bin Hamad Aerjana. Ali adalah salah satu penyokong Jabhah Nushrah yang juga mengumumkan mengenai hadiah tersebut.

Mungkinkah perang psikologi JN ini boleh memberi kesan mental kepada tentera Rusia? (IH)

3 comments:

Anonymous said...


Tentera Amerikat Syarikat, NATO, Israel dan tentera Russia adalah penjenayah perang kejam, zalim dan tidak berperi kemanusiaan kerana mereka telah menindas, menyiksa, merogol dan membunuh orang-orang Islam secara beramai-ramai dan menyerang dan memusnahkan masjid, pasar, hospital, sekolah dan sasaran-sasaran awam yang lain di negara-negara umat Islam seperti Palestin, Libya, Syria, Lebanon, Iraq, Somalia, Sudan, Afghanistan, Chechya dll.

Tentera NATO dari Belanda telah bersubahat dengan pengganas Serbia membunuh 10,000 orang Islam di Srebrenica, Bosnia. Tentera Russia telah menyerang dan menjajah Chechya dan menindas, menyiksa, merogol dan membunuh 200,000 orang-orang Islam secara beramai-ramai dan menyerang dan memusnahkan masjid, pasar, hospital, sekolah dan sasaran-sasaran awam yang lain sejak 1785.

Kerajaan Amerika Syarikat(AS) dan tentera AS dan sekutu NATo mereka telah menyerang dan memusnhakan Iraq dan membunuh 1 juta orang Islam Iraq kerana kerajaan Iraq berani menentang kezaliman Israel di Timur Tengah.

Ini bererti kerajaan Amerikat Syarikat, NATO, Israel dan Russia adalah musuh Islam yang jelas:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Anonymous said...

US dan Rusia ..dua kuasa besar dunia.. saling tuduh menuduh..mereka tu sama saje..kafir laknatullah.

Anonymous said...

Betul dan sahih..hanya orng islam saja leka dgn semua yg berlaku..dgn agenda global puak yahudi dan nasrani
Sebabnya orng islam tak dengar dan ambil peduli dgn warning Allah dlm Quran
Berapa byk warning Allah dan hadith Nabi dlm hal berkaitan...masih lg orng islam menjadi mereka sbgai rakan.kwn..penasihat.dan nengambil dan mengamal undang2 mereka sebagai pegangan..
Allahu Akbar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails