Saturday, September 12, 2015

Siapa Di Belakang DAP? -Mohamad Razali Dedah Lagi.


Oleh 
Mohamad Razali 
Bekas Pengarah Strategik Hal Ehwal Orang Melayu-Islam DAP
Siri 2. (sambungan dari siri 1: Bongkar Rahsia Modus Operandi DAP. - Mohamad Raz... )



Paderi

Saya rasa hairan. Majlis makan DAP, pasal apa paderi ni hadir? Ada pula setengah-setengah wakil luar negara yang saya tak pernah kenal langsung. Saya tanya kat rakan saya, pasal apa semua paderi ni hadir. Sedangkan ini cuma makan malam DAP saja? Dia kata, dia pun tak tahu. YB yang jemput.

Saya rasa malam tu tak puas hatilah. Saya Setiausaha Bahagian, kenapa benda ni tak dimaklumkan kepada saya terlebih dahulu. Saya tanya kat dia balik, siapa orang-orang putih ni? Dia kata, mereka merupakan Ketua Paderi daripada beberapa negara asing. Rasa satu sangsi kat saya ni. Majlis makan malam DAP, pasal apa Ketua Paderi luar negara dan dalam negara hadir. Inilah penganjur majlis dia, Ahli Parlimen Jelutong.

Majlis pun bermulalah dengan ucapan Ahli Parlimen Jelutong ni. Sebelum ni tuan-tuan dan puan-puan, ucapan dia sama. Saya boleh terima dia kutuk Islam, menghina Islam, saya boleh terima, tak ada masalah bagi saya, no problem. Tapi pada malam tu, dia kata benda yang sama juga, saya tak boleh nak terima langsung.

Dia mempertikaikan, dia kata agama Islam merupakan satu agama pengganas,  terorist religion. Dia mempertikaikan kenapa al-kitab tidak dibenarkan masuk ke Semenanjung Malaysia. Macam-macam dia mempertikaikan.

Benda yang sama dia kata dulu masa kempen di Sarawak, bagi saya okay. Tapi malam tu saya rasa macam marah, geram. Saya duduk di meja yang keempat, pasal tak puas hati tapi saya diam. Saya mendiamkan diri. Datang pula seorang paderi daripada Seri Aman. Nama beliau paderi Jackson daripada Seri Aman, Ketua Paderi Seri Aman.

Ucapan dia tuan-tuan dan puan-puan, dia kata hanya Nabi Isa saja dalam dunia ini yang boleh membawa masuk syurga bukan Nabi Muhammad, dia kata. Nabi Muhammad dia kata, tidak layak dipanggil Nabi. Sebab itulah pihak Kristian telah berusaha untuk mengkristiankan seramai banyak yang boleh untuk mereka juga bersama-sama kami untuk masuk ke syurga. Masuk ke syurga dia kata. Dia kata, Nabi Isa merupakan anak Tuhan. Cuma dia seorang sahaja boleh memberi jaminan semua orang dalam dunia ni masuk syurga.

Lepas itu datang pula Ketua Paderi daripada Afrika Selatan. Ucapan beliau, dia kata, mereka telah membuat satuframe time. Dalam jangka masa sepuluh tahun, mereka akan pastikan agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian. Dan pada masa itulah YB Jeff telah bangun dan beri satu kenyataan. 

Dia kata apa, pihak DAP telah setuju untuk bekerjasama dengan pihak Kristian untuk menjayakan misi ini. Kita akan berganding bahu dengan pihak Kristian untuk pastikan dalam masa sepuluh tahun agama rasmi Malaysia adalah agama Kristian.

Paderi yang saya maksudkan itu inilah yang duduk di tengah-tengah berbaju orange, beliaulah Ketua Paderi daripada Afrika Selatan (tunjuk gambar).

Lepas tu, paderi tu kata, kita akan menghantar banyak mubaligh-mubaligh Kristian datang ke Semenanjung Malaysia. Dia kata, projek mereka di Sabah dan Sarawak telah berjaya. Lepas ini mereka akan fokus di Semenanjung Malaysia. Tentang dana, no problem. Kita akan salurkan melalui parti DAP dan juga NGO-NGO Kristian.

Dan selepas itulah, tiga puluh lima (35) paderi dipanggil, dia panggil satu-satu nama datang ke depan buat satu bulatan. Inilah cara mereka ingin berikrar, bersumpah dan berdoa, tiga dalam satu.

Saya merakam segala-galanya apa yang berlaku pada malam itu. Saya merakam. Rasa tak puas hati. Nak keluar tak boleh, pintu tutup dah. Saya merakam segala-galanya.

Dia panggil satu tu nama datang ke depan buat, mereka ingin berdoa. Mulanya doa mereka okay, keamananlah, kesejahteraanlah, it’s ok bagi saya, you doa macam biasa. Tetapi ini kenyataan terakhir yang dikeluarkan oleh paderi itu, “we must sure Christian became official religion in Malaysia and we must make sure the next Prime Minister is a christian”.

(Tayangan gambar) Gambar ini tuan-tuan lebih jelas, siapa yang terlibat, tengoklah kedudukan Ahli Parlimen Jelutong. Semasa beliau memberi kenyataan akhbar, beliau kata, semasa kejadian ini beliau sedang makan dan bermain i pad. Tapi tuan-tuan boleh lihat di manakah kedudukan pemimpin-pemimpin DAP pada masa itu.

Saya dok rakam tuan-tuan dan puan-puan. Saya terkejut, saya rasa macam saya ni terjaga daripada mimpi, saya rasa macam saya kena satu penampar. Terjaga, takkan disebabkan politik, sebabkan saya ni nak jadi calon PRU ke 13, disebabkan duit, takkan aku nak jual agama kot? Timbul satu kesedaran pada masa itu. sebelum itu memang saya tak sedar langsunglah. Tak sedar,  everthing  block.  Everthing saya block, saya tak boleh terima.

Tapi pada malam itu, timbul satu kesedaran, rasa tak puas hati, nak keluar tak boleh pintu tutup. Saya tunggu sampai pukul 10.35 malam pintu dibuka, saya keluar terus pergi ke tempat letak kereta saya. Masuk dalam kereta, saya duduk diam. Saya duduk hampir setengah jam dalam kereta, saya duduk sorang-sorang. Saya memikirkan kejadian yang baru berlaku dengan kezaliman yang saya buat selama ini semasa saya berada dalam Kerajaan Negeri Pulau Pinang.

Takkan disebabkan nak jadi calon, dibayar gaji tinggi, aku nak jual agama? Itulah kali pertama dalam hidup saya tuan-tuan dan puan-puan, saya menangis untuk agama Islam. Kali pertama, sebelum ni tak ada, jahil.

Menyesal

Kali pertama saya menangis, menyesal. Hampir setengah jam saya dok sorang. Selepas itu saya kembalilah ke rumah saya. Dua hari kehidupan saya ni tak menentu, rasa tak puas hati. Dua hari juga saya tak pi ke pejabat. Pejabat saya tingkat 28, pejabat Ketua Menteri Pulau Pinang.

Isteri saya pun tanya saya, “What happen to you? Pasai apa you nampak semacam je?”. Saya habaq kat dia, saya ni kurang sihat. Sebab isteri saya dia memang tak tahu apa pergerakan saya. Sebab saya ni ambil sumpah cara orang Yahudi. Saya habaq, saya ambil sumpah cara orang Yahudi. Satu perenggan sumpah dia kata apa, “Don’t trust anybody even those she is your wife.” Jangan percaya sesiapa pun, walaupun dia isteri kamu sendiri. Sampai tahap tu saya ikut.

Isteri saya cuma tau, saya pergi mesyuarat, balik mesyuarat. Pi luar negara, balik luar negara. Saya kata dia, “You don’t ask me what I doing. Apa yang you nak, you minta I bagi. Tapi you jangan tanya apa yang saya buat.” Sampai tahap tu saya buat kat dia.

Dua hari memang saya pressure habis. 5 hari bulan berlaku (5 Mei 2011), tiba-tiba 7 Mei 2011, keluar dalam Utusan Malaysia, “Kristian Agama Kristian Rasmi?.” Saya masa tu dok dalam market nak beli makanan, terpampang Utusan. Saya pun belilah paper Utusan tu. Beli, saya baca. Itulah kali pertama saya beli paper Utusan. Selama ni saya tak pernah beli, saya cuma baca Harakah, Keadilan dengan Roket. Tiga ni saja, lain semua saya tolak.

Saya baca apa yang ditulis oleh wartawan tersebut. Benda ni baru dua hari lalu berlaku, macam mana puak ni boleh tau. Rasa hairanlah. Tak apalah, saya ambil paper ni buat balik rumah. Saya tunjuk kat isteri saya, saya tunjuk kat dia, suruh dia baca. Dia pun bacalah. Dia pula tanya saya, “Betulkah benda ni berlaku?”. Saya kata yes, benda ni memang berlaku. Dia tanya pula, “Macam mana you tahu benda ni berlaku?”. Saya kata, saya hadir dalam majlis tu. Dia tanya lagi, “Sejak bila youpi majlis Kristian ni?”. Dia tanya kat saya.

Dan selepas itulah, saya menceritakan segala-galanya apa yang saya buat semasa saya berada dalam DAP. Saya dedahkan audio, video, dokumen yang ada kat saya. Saya tunjuk kat dia yang orang Melayu memang tak tahu langsung yang kami dok buat.

Saya mendedahkan segala-galanya. Dia menangis tuan-tuan dan puan-puan. Dia tak dapat nak terima yang suami dia ni buat perkara ni. Tahu dia kata apa kat saya, “Tak sangka aku hidup selama ini dengan seorang pengkhianat!”. Isteri saya kata kat saya, “You ni di depan terlalu elok, tapi di belakang you adalah syaitan nombor satu.” Dia kata kat saya, dia tak dapat terima saya buat kerja ni.

Tuan-tuan tahu tak, pada satu ketika tu, cara percakapan dia ni, kalau boleh dia tak mahu hidup dah dengan saya. Dia tak boleh terima saya buat benda ni. Saya minta maaf. Saya mengaku kesilapan saya, memang saya tahu saya silap semasa saya berada dalam DAP, memang saya silap. Memang saya tahu, saya buat benda ni. Disebabkan apa? Duit, nak jadi calon, disebabkan harta. Tiga sebab nilah, tahu dia kata apa, “Kalau you sanggup menikam bangsa dan agama you dengan tiga benda ni, saya tak hairan satu hari you boleh jual saya juga disebabkan politik.” Sampai tahap tu dia kata kat saya.

Saya minta maaf kat dia. Saya mengaku kesilapan saya. Saya konfran dengan dia hampir empat jam. Sampai akhir tu, saya merayu kat isteri saya ni agar saya diberi satu peluang untuk hidup bersama. Sampai tahap tu saya pi.
Dia kata, “Kalau saya bagi satu lagi peluang, apa yang you nak buat? Adakah you sanggup mendedahkan benda ni kat orang Melayu? Orang Melayu tak tahu perancangan DAP ni, adakah you sanggup dedah? Adakah you sanggup buat laporan polis tentang isu Kristian ni? Semua pihak menafikan benda ni tak akan berlaku. Tapi bukti ada di tangan you. Adakah you sanggup?.”

Saya kata yes, saya sanggup buat.

“Betul ke you sanggup? Kalau you buat, sekelip mata you akan hilang apa yang you ada”.

Saya kata, saya lebih rela hilang harta ke, wang ke daripada saya hilang agama selepas ini. Saya kata kat dia, saya menyesal dengan apa yang saya buat.

Dia kata, “You tak guna pi minta maaf kat saya. You kena minta maaf kat setiap orang Islam kat Malaysia ni sebab kesilapan yang you buat ni terlalu besar. Dosa yang you buat ni terlalu besar.” Saya kata, yes saya sanggup. “Okay tak apa, saya nak tengok.” Dia kata dia nak tengok.

Selepas itulah 13 Mei 2011, saya pergi membuat laporan polis. Dan di pagi hari tu, sebelum saya nak pergi buat laporan polis, masa itulah saya terharu dengan isteri saya ni, walaupun dia tak puas hati dengan saya tapi dialah berada di belakang saya memberi semangat. Menjadi tulang belakang saya membuat laporan polis.

Masa tu baru saya sedar kelebihan seorang isteri, seorang wanita tu macam mana. Sebelum ni saya tak pandang pun, duduk tepi cukuplah. Sampai tahap tu.

Dia pi ikut saya buat laporan polis. Terharu…saya cukup terharu. Disebabkan dialah saya boleh berada di depan Tuan-tuan dan Puan-puan sekarang ini.

So, di sini saya nak tunjuk rakaman yang keluar dalam TV3 pada hari tersebut

(Tayangan rakaman)

Soal siasat hampir lima jam pada hari tu, hari pertama oleh pegawai penyiasat. Dan lima kali jugalah saya dipanggil oleh pihak polis untuk beri keterangan-keterangan tambahan.

Jadi, selepas saya buat laporan polis ni, saya pun nak baliklah ke rumah.  Saya on balik handphone saya ni, masa buat laporan saya off. Bila saya on tuan-tuan dan puan-puan, saya dapati hampir keseluruhan pemimpin-pemimpin Pakatan Rakyat cuba menghubungi saya pada masa itu. Bila saya check balik satu-satu call tu, semua call yang memang kenallah.

Bersambung.. Apa kata Lim Guan Eng dan Muhamad Sabu?

Perhatian: 
Sudah tentu pandangan ini bukan pandangan weblog Ibnu Hasyim. Weblog ini hanya memaparkan saja untuk diteliti, dan sila beri komen...

18 comments:

Anonymous said...

Wahai orang-orang Islam, kembalilah kepada ajaran Islam dan patuhilah perintah Allah dan rasulNya supaya kita semua berjaya, berbahagia dan sejahtera dan berkati Allah di dunia dan akhirat. Bertaubatlah sebelum terlambat sebab kita tidak mengetahui tarikh kematian kita.

Sesungguhnya kerugian besar bagi orang-orang Islam yang jahil yang menjadikan orang kafir sebagai pemimpin mereka sedangkan orang-orang kafir tidak redha terhadap orang Islam dan agama Islam. Bahkan terdapat sebilangan kecil manusia yang zalim dan mengaku beragama Islam tetapi mereka sanggup bernaung di bawah pemimpin kafir dan rela diperalatkan untuk memusnahkan parti Islam.

"Wahai orang-orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang-orang Yahudi dan Nasrani itu sebagai teman rapat, kerana setengah mereka menjadi teman rapat kepada setengahnya yang lain; dan sesiapa di antara kamu yang menjadikan mereka teman rapatnya, maka sesungguhnya ia adalah dari golongan mereka. Sesungguhnya Allah tidak memberikan petunjuk kepada kaum yang berlaku zalim. Dalam pada itu, engkau lihat orang-orang (munafik) yang ada penyakit dalam hatinya segera berusaha mendampingkan diri kepada mereka (Yahudi dan Nasrani), sambil berkata: "Kami takut bahawa kami akan ditimpa bencana (yang memaksa kami meminta pertolongan mereka)". Mudah-mudahan Allah akan mendatangkan kemenangan (kepada RasulNya dan umat Islam) atau mendatangkan sesuatu hukuman dari sisiNya (terhadap golongan yang munafik itu); maka sebab itu mereka akan menyesal mengenai apa yang telah mereka sembunyikan dalam hatinya."(Al-Maaidah 5:51-52)

Sesungguhnya orang-orang kafir tidak akan redha terhadap kamu (orang Islam) sehingga kamu mengikuti mereka:

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (agama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu."(Al-Baqarah 2:120)

Anonymous said...

tak leh percaya, samada dia dah dibeli ataupun dia kecewa tak dapat apa yg dihajatinya dari DAP.Org cam ni bila2 masa saja boleh tukar citer, ikut kepentiingan diri

Anonymous said...

Yang amat jelas sekarang ialah DAP secara terang-terangan menentang hukum-hukum Allah maka orang-orang yang mengaku diri mereka Islam tidak boleh mengundi DAP. Bagaimana orang Islam boleh mengaku dirinya beragama Islam tetapi pada masa yang sama mereka menentang hukum Allah?

"Dan tidaklah harus bagi orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan - apabila Allah dan RasulNya menetapkan keputusan mengenai sesuatu perkara - (tidaklah harus mereka) mempunyai hak memilih ketetapan sendiri mengenai urusan mereka. Dan sesiapa yang tidak taat kepada hukum Allah dan RasulNya maka sesungguhnya ia telah sesat dengan kesesatan yang jelas nyata."(Al-Ahzaab 33:36)

Anonymous said...

Yg penting kafir DAP yg mendatang x akan suka dgn hudud. Kalau hudud berjaya menjadikan kristian sebagai agama rasmi akan gagal

Anonymous said...

Dap tunggu apa lg saman la.yb what say u.mesti mcm kes najib dgn tuya jugak kata nonsence semuanya.kita tgok sj la seterusnya.semoga Tuhan memberi kejayaan n petunjuk kpd org yg iklas berjuang krnnya

Anonymous said...

Orang Islam tidak boleh menyokong DAP sebab DAP menolak hukum-hukum Allah secara terbuka. Bukti DAP menolak hukum-hukum Allah:


SUBANG JAYA, Dec 14 — The DAP unanimously resolved today to state its objection to the implementation of hudud laws anywhere in the country...

http://www.themalaymailonline.com/malaysia/article/dap-resolves-to-reject-hudud-insists-not-part-of-pakatan-framework



DAP National Conference: Party rejects PAS’ hudud

Published: Sunday December 14, 2014 MYT 7:19:00 PM
Updated: Sunday December 14, 2014 MYT 7:21:09 PM

PETALING JAYA: The DAP National Conference on Sunday passed nine resolutions covering 32 matters, including rejecting the proposed implementation of PAS’ hudud (Islamic criminal law).

The resolutions were announced by Subang Jaya assemblyman Hannah Yeoh and unanimously passed by the 938 party delegates, who rejected the implementation of hudud as a legal system, whether at the state or national level.

http://www.thestar.com.my/News/Nation/2014/12/14/DAP-National-Conference-Hudud/

Anonymous said...

UMNO, MCA dan rakan rakan sekutunya pun sama juga menetnang hukum HUDUD. Jadi samalah juga BN deng DAP tu. tak de apa bezanya. Kalau orang Islam tak boleh undi DAP, orang Islam juga tak boleh UNDI UMNO BN dan yang seangkatan dengan nya.

Anonymous said...

Lge tu kristian ke tak ada agama.org mcm tu byk kata agama ni candu.padahal agama la yg menyelamatkan kelak kita akan tengok siapa dipihak yg benar.knpa tak jadikan budha agama rasmi nanti org india pulak marah ye.kita perlu byk memohon keampunan kpda Allah kelak baru Dia menunjukkan kita jln yg benar.bila islam hidup barulah keadilan boleh hidup

Anonymous said...

umno lupa kot yg ada pemimpinnya yang jadi paderi. cuba check bahan kempen pru13 parti pembangkang termasuk pas.

dah memang kerja paderi mengembangkan agama kristian. apa yang nak dipelikkan?

tegakkan islam dalam diri. barulah hang boleh lihat kebenaran.

jangan duk ikut orang saja.

selama lebih 50 tahun ni, hang tengok islam bertambah kuat?

petunjuk aras apa yg hang guna, masalah sosial? ekonomi org islam?
peruntukkan untuk agama islam pulau pinang semakin meningkat. dap bina masjid. pemimpin melayu islam semakin tercabar. berbaloi tak? memang berbaloi yang amat sangat bro. bila depa dimalukan sedemikian rupa. duit bilion-bilion duk ada pi buat filem kat hollywood. opa gangnam style.. kahkahkah. kami tergolek-dog ketawa. seluruhhh.. cakerawala bertanya kemana perginya hasan akidah. kahkahkah..

pekerja parti pasang bendera hingga kena renjatan elektrik, pemimpin hidup senang lenang. kita sebagai rakyat marhein ni kena cerdik lah sikit berpolitik bro.

pemimpin hang kemukakan agenda untuk kebaikan aku setuju.
pemimpin hang berkempen macam anak haram, melaga-lagakan agama dan bangsa untuk demi survival politk aku bangkang. sebab apa? sebab islam tidak kelihatan sebagai jalan penyelesaian. islam digunakan untuk cari makan atau paling tidak pun untuk digelar sebagai pejuang.

orang merancang agenda hudud puluhan tahun. depa musnahkan dlm sekelip mata. hang ingat org nak percaya ka bila depa sembang bab hudud lepas ni? bila nak bentang hudud di parlimen... hang pergi tanya sama itu haji ghanimah, lebai kulup dan lebai mercun yang duk pung pang pong pang isle isle siang malam.

Anonymous said...

Islam itu SEMPURNA tapi manusia yg menjadi jemaahnya yg tidak sempurna seperti juga Parti PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

4. Mempunyai aura-aura sayang UMNO dan pemimpinnya berpeluang muncul kerap di TV3 atau Utusan.

5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

7.SAYA sedih PKR curi YB Pas, ini sudah menghina, memperlekeh PAS. Tp ajak join Pakatan 2.0 tp curi MP Pas. Ini khianat jadi Pas mesti tinggalkan PKR dengan meletak jawatan exco di Selangor. Woii depa curi MP Pas tu. Tak kan nak tengok ja, Lain la kalau Amanah yg curi kurang la rasa kena KENCING nya. Mana Maruah Pas.

AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ SAMPUL.....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

ISLE-ISLE

Anonymous said...

artikel bodoh

kristian dh lama jajah tanah melayu

sampai ari ini umnu tktukar perlembagaan lord reid..pas pun dh jd assobiyah.

dulu hjhadi yg beriya2 nk ganti hukum lord reid

KENAPA UMNU ISLAM MASIH KEKAL UNDANG2 KRISTIAN?

kenapa salib disekolah2 kristian bantuan kerajaan masih terpampang besar

bukan dap yg nk jdkn malysia negara kristian tp umnu lah yg mengekalkan petlembagaan kristian

dok takut sekor dua paderi kwn dgn dap buat apa

rubbishhh

Anonymous said...

Kpd tuan2 yg tak bagi undi DAP, saya rasa musykil, kalau bertembung DAP dg MCA ; kiri cina, kanan pun cina, saya patut pilih cina mana ?

Anonymous said...

najib pun tknk hudud

hjhadi dn pas pun main2kn hudud

yg dok marah dap knapa

hudud hanyalah alat politik puak munafik haraki jubah serban penjilat perompak 2.6b

hoi pas hudud mana....

kt klantan tkde dap ceaptlah baut hudud...nk tunggu bala tsunami pulak ke mmpermainkn hukum allah tp salahkn org bkn islam

ini perangai pewaris nabi atau pewaris khinzir

Anonymous said...

mengapa tidak didukumentasikan semua perkara ini...? tentu boleh buat kalau hendak buat dan kalau ada tentu lebih menyakinkan lagi .... setakat ditulis sahaja ramai orang boleh tulis semua itu........!!!!

Anonymous said...

dap tk perlu layan org gila

dap hnya perlu doa pd allah atas semua fitnah org islam haprak yg berpakaian islam tp menipu hudud.

sesungguhnya doa org dizalimi makbul...walaupun mereka bkn islam

Allah maha adil...klu tkmau dakwah org bkn islam..jgn pula fitnah mereka

agak2 nabi saw suka ke perangai mcm tu

Anonymous said...

najib pun tolak hudud.....halal pula dijilat ye

knapa

sbb najib bersunat

ada bukti ke

Anonymous said...

rubbish semua tu.

buang dulu salib2 besar kt sekolah kerajaan yg bernama kristian .....klu umnu beranila

org islam yg beilmu tk takut kristian atau holly water.. hanya org melayu haprak takut kristian mcm takut hantu..pocong..langsuyur

depa byg kristian mcm cita dracula hahaha

artikel ini mrnghina YDP AGUNG. MAJLIS RAJA2. ATM. PDRM seolah2 semudah itu dap dpt negara ni utk tukar agama rasmi.

dieropah dn us agama terbesar adalah kristian tp org islam disana jauh lebih hebat dpd melayu haprak yg mengaku islam.

mereka yg risau perjembangan islam dieropah dn us

tiba2 puak assobiyah kt sini takutkn kristian.... betul2 haprakla

bible dlm rumi tkde sapa org melayun nk bc dn terpengaruh.. melayu bkn minat mmbacapun

yg jd kristian sbb tekanan hidup. org islam dn jabatan2 islam lemah...mereka pergi kpd org kridtian yg blh tolong utk hidup.

org islam lbh buruk perangai merompak 2.6b dr tbung haji....tp salahkn dap dn kristian

tunggulah balasan Allah pd pemfitnah. islam bkn lesen utk buat zalim kt org bkn islam

Anonymous said...

Penyokong PKR dan DAP serta GHB suka sangat aroma babi dan duit babi. Bagi mereka Lim Guan Eng adalah big brother dan patut disanjung.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails