Monday, September 07, 2015

Melacurkan Model Dan Artis..



Kisah Pelacur Di Indonesia
Siri 1: Sarang Pelacur Di Papua Pula Di Tutup. Indonesia T...

Siri 2: Tangis Sesal Pelacur Di Tanjung Elmo Papua..

KES pelacuran yang melibatkan model artis mengundang perhatian masyarakat. Para bapa ayam yang menawarkan koleksi artisnya kerap membanderol dengan harga hebat, boleh sampai ratusan juta Indonesia.

Selepas kes bapa ayam RA yang melibatkan artis dan model yang dijualnya. Kini Polrestabes Surabaya, Jawa Timur, menangkap artis atau model cantik berinisial AS yang disyaki terlibat kes pelacuran. AS bersama empat SPG (Sales Promotion Girl) diamankan (ditahan) di salah satu hotel Surabaya dengan keadaan masih dibawah pengaruh minuman keras serta ubat-ubatan terlarang.

Dalam perniagaan pelacuran tersebut para model artis ditawar dengan harga yang variatif. AS sendiri dipasang kadar antara Rp 8 hingga Rp 10 juta, sedangkan SPG dibanderol Rp 3 hingga Rp 5 juta.

Kasat Reskrim Polrestabes Surabaya, Jawa Timur, AKB Takdir Mattanete berkata, artis AS, dijual oleh suspek bapa ayam BS, yang saat ini sudah ditetapkan sebagai buruan (DPO), via grup BlackBerry Messenger (BBM) dan Facebook (FB). 

"Dia dibanderol antara Rp 8 hingga 10 juta rupiah. Kalau untuk orang biasa dijual suspek antara Rp 3 hingga 5 juta rupiah," katanya.

Lantas apakah model panas nyambi jadi PSK, perlu wang atau kenikmatan?

Pemerhati Sosiologi Ubedilah Badrun berkata, bahawa fenomena kes pelacuran artis kerana tak dapat memenuhi keperluan gaya hidup akibat ekonomi yang semakin teruk. Akibat ekonomi merosot, artis atau model mencari pekerjaan lain untuk mendapatkan wang lebih banyak.

"Mereka lebih mencari bahan brbanding kenikmatan sesaat kerana ada pergeseran orientasi huruf besar. Ekonomi sukar cenderung memilih jalan lain untuk mendapatkan wang," kata Ubedilah kepada merdeka.com, Jumaat (4/9).

Pensyarah Sosiologi Universiti Negeri Jakarta ini juga mengatakan, bahawa artis dan model cantik mempunyai gaya hidup yang tak biasa. Sehingga artis dan model cantik mencari pekerjaan sampingan menjadi pekerja seks komersial.

"Mereka nyambi untuk sumber pendapatan wang sangat besar, ya adanya ekonomi sulit itu," kata dia.

Saat melayani tetamu lelaki hidung belang, artis dan model berinisial AS, memasang kadar short time. Untuk sekali dating, pelanggannya perlu membayar Rp 10 juta dan jika tambah satu jam lagi, si lelaki hidung belang perlu membayar lagi Rp 8 juta per jamnya.

AS, artis dan model yang juga pernah terjerat kes dadah ini, seperti yang diungkap takdir sebelumnya, mengaku terpaksa menjalani profesi gandanya sebagai PSK via online ini, kerana perlu wang tambahan.
Wakilnya menolak penutupan Dolly, Risma didukung MUI
Wali Kota Surabaya, Tri Rismaharini, ketangkasannya di taktkuti, dapat julukan 'Singa Betina'. Beliau dipertanggung jawabkan menutup sarang lacur di Surabaya, Gang Dolly... antara yang terbesar di Asia..

Selama di Surabaya, sejak Isnin lalu hingga diamankan petugas, AS mengaku sudah berkhidmat tiga lelaki hidung belang. Dan ketika ditangkap, dia dalam keadaan mabuk kerana mengambil dadah. Belakangan diketahui kalau dia usai pesta sabu-sabu bersama rakan-rakannya.

Tak hanya dalam keadaan on, apabila diselamatkan polis di salah satu hotel di Jalan Embong Malang Surabaya, AS juga dalam keadaan masih hot. (M/IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails