Thursday, July 09, 2015

VIDEO: Aksi Panas Atas Katil Ayda Jebat Dan Zul Ariffin Pula..

HALAMAN HIBURAN

NAMPAKNYA tersiar di laman sosial hari ini sebuah video yang diambil sedutan dari drama MAID arahan Michael Ang yang tengah ditayangkan Astro sekarang yang telah menjadi bahan kritikan netizens. Mana tidakknya video berkenaan menunjukkan aksi panas dua pelakon terkenal iaitu Ayda Jebat dan Zul Ariffin sedang berpelukan di atas katil.

Selepas Ayda mengalih badannya tangan Zul Ariffin telah tersentuh bahagian 'dada' pelakon wanita berkenaan. BACA: Filem Atau Drama Tempatan Sindir, Persenda Dan Kritik Kerajaan Dilarang Tayangan Di Televisyen

Nampaknya aksi berpelukan tersebut sudah pasti tidak mematuhi akta Garis Panduan Penapisan Filem 2010 seperti yang telah ditetapkan apatah lagi dengan pekeliling baru yang dikeluarkan oleh Lembaga Penapisan Filem. Berikutan video itu, rata-rata netizens mempertikaikan adakah perlunya aksi-aksi berkenaan dilakonkan kerana ia sudah pasti merosakkan minda penonton.

Kalau berdasarkan garis panduan yang dikeluarkan oleh Lembaga Penapisan Filem (LPF), mana-mana adegan intim, ghairah dan romantik secara pelukan dan dakapan antara lelaki dan perempuan atau sejenis dalam drama/filem Melayu diharuskan dipotong.

Tetapi bagaimana adegan sebegini yang sepatutnya tidak ditayang terlepas untuk tontonan orang ramai. - Siakapkeli.my

2 comments:

Hj Aduka said...

Salah satu BLUE FILM MELAYU dari beratus-ratus BLUE FILEM MELAYU. Tak ada apa yg dibanggakan dengan pelakonnya yg setaraf pelakon BLUE FILEM L/NEGARA.

Anonymous said...

Betul tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails