Wednesday, January 14, 2015

PASMA Mahu Bentuk Parti Politik Baru.. Apa Kata Presidennya?

 

PAS: Tak salah kerjasama PasMa-Guan Eng

TINDAKAN Persatuan Ummah Sejahtera (PasMA) - yang digerakkan sekumpulan anggota PAS yang kritis - mahu bekerjasama dengan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng tidak salah, kata Salahuddin Ayub.

Naib presiden PAS itu berkata usaha NGO itu masih lagi dalam ruang lingkup untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat.

"Saya tidak ada masalah jika mereka hendak bekerjasama dengan Lim Guan Eng.
“Bagi saya ia masih lagi dalam ruang lingkup (memperkukuhkan) Pakatan Rakyat" katanya ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Katanya, PasMa hanya dikira bersalah jika melanggar dasar parti dan pelaksanaannya dalam pertemuan dengan Lim yang juga setiausaha agung DAP. Salahuddin (kanan), yang mengetuai Jawatankuasa Pengurusan Krisis PAS diberi mandat oleh parti Islam itu untuk bertemu dengan kumpulan itu baru-baru ini.

Diketuai presidennya Datuk Phahrolrazi Zawawi, delegasi 15 anggota PasMa mengadakan kunjungan hormat ke pejabat Lim di Komtar, Pulau Pinang semalam. Mereka antara lain dikatakan berbincang mengenai isu dan strategi kerjasama masa depan dengan Lim untuk pilihan raya umum akan datang.

Sumber mendakwa mereka menyatakan hasrat mahu membentuk parti politik baru untuk bekerjasama dalam Pakatan tetapi Phahrolrazi ketika dihubungi Malaysiakini menafikannya. PasMa juga dilapor menerima bantuan banjir sebanyak RM1.5 juta daripada Pulau Pinang untuk diserahkan kepada mangsa banjir Kelantan bagi membantu pemulihan negeri itu. (MK)


Lihat sebelum ini..

E-Buku IH-94: Ke Arah PasMa, Selamatkan Pakatan?
E-Buku IH-94: Ke Arah PasMa, Selamatkan Pakatan?

1 comment:

Anonymous said...

Buang masa, tenaga dan kerja sia-sia. Tiada keuntungan bagi Islam. Gila kuasa dan jawatan. Duniawi semata-mata.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails