Thursday, December 11, 2014

Hamas: Seterusnya, Pembebasan Al Quds Dan Tebing Barat.

Hamas
GERAKAN Islam "Hamas" menegaskan bahawa Al Quds adalah target perjuangan mereka seterusnya, dan menekankan bahawa gerakan Intifadah tidak akan dapat dielakkan oleh Israel. Demikian, dalam satu kenyataan organisasi memperingati Intifadah pertama Palestin yang jatuh pada 9 Disember tahun 1987 lalu.

Dalam acara peringata pada hari (08/12) kelmarin, Hamas menyatakan..

  • "bahawa Hamas adalah organisasi perjuangan yang mengharamkan darah warga Palestin tumpah dan berjanji akan mengembalikan setiap jengkal tanah yang direbut oleh Israel."
Tercatat Israel telah merampas 78% tanah Palestin, pasca deklarasi pendirian negara Yahudi pada 14 Mei 1948 lalu. Hamas menegaskan bahawa mereka hanya bermusuhan dengan penjajah Israel di tanah Palestin, dan menekankan bahawa mereka tidak bermusuhan dengan bagsa Arab dan tidak mahu mencampuri urusan dalaman mereka.

Selain itu Hamas memberi amaran mereka yang menyelaras dengan penjajah Israel adalah sebuah kejahatan serius yang harus dihukum dengan hukum Allah, dan kita tidak menerima itu di dalam perjuangan Palestin.

"Sekatan tidak akan mampu mengalahkan perjuangan kita, dan kita tidak akan diam atas kejahatan penjajah Israel. Kita akan menang dalam perjuangan ini, "tegas Hamas. (IH/Dostor / Ram)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails