Saturday, January 25, 2014

Kemaskini Gambar Jenazah Ust Harun..

Gambar : Ribuan Iringi Jenazah Almarhum Ust Harun Taib







Ribuan penyokong Pas dan orang ramai mengiringi jenazah Ketua Dewan Ulama Pas Pusat Almarhum  Ust Harun Taib.
Jenazah disolatkan di Markas Tarbiyah Kubang Lembik, Manir, Kuala Terengganu lebih kurang jam 10.00 pagi sebelum dibawa ke tanah perkuburan berhampiran.
Suasana begitu sesak dengan orang ramai yang berpusu pusu mengiringi jenazah beliau diiringi dengan laungan takbir !! Semoga roh beliau dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan mereka yang beriman ~ Tinta Hijau DKB. 
Jenazah Almarhum Ust Harun Taib



Takziah Buat Keluarga Ustaz Harun Taib  -Presiden PAS
KL: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang bagi pihak seluruh kepimpinan parti bersama dengan ahli-ahli serta pendukungnya ingin merakamkan ucapan takziah kepada isteri almarhum, ahli keluarga, sahabat handai dan Dewan Ulamak PAS  di atas pemergian Datuk Harun Taib ke rahmatullah pada jam 12.10 awal pagi ini.

Tuan Guru Abdul Hadi berkata, sesungguhnya almarhum telah pergi dahulu bertemu Tuhan Rabbul Jalil di saat PAS dan ummah masih memerlukan bimbingan dan ilmu beliau.

“Almarhum sudah tidak bersama kita, tetapi peninggalan ilmu almarhum amat berbekas di hati para ahli PAS serta pendukungnya yang tidak jemu mendidik dan berjuang walaupun beliau keuzuran di akhir hayat beliau.

“Semoga almarhum mendapat keampunan dan rahmat berkekalan dari Allah SWT,” ujarnya yang juga Ahli Parlimen Marang dalam satu kenyataan ringkas. (HD)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails