Sunday, December 08, 2013

Israel-Palestin Hampir Damai? Bohong!

John Kerry haram jadah (pinjam perkataan PM Najib)

Israel dan Palestin semakin hampir untuk berdamai.
TEL AVIV, Israel 8 Dis. - Israel dan Palestin kini semakin hampir untuk memeterai perjanjian damai selepas beberapa tahun perbincangan diadakan bagi melaksanakan matlamat tersebut.

"Saya yakin kita semakin hampir untuk mencapai keamanan, kemakmuran dan keselamatan yang sudah menjadi hak kepada penduduk di rantau berkenaan",’’ kata Setiausaha Negara Amerika Syarikat (AS), John Kerry kepada pemberita ketika berada di Lapangan Terbang Ben Gurion.

Kenyataannya itu dibuat selepas Israel dan Palestin melakukan perbincangan selepas beberapa rundingan langsung diadakan sejak akhir Julai lalu, walaupun tidak menunjukkan kemajuan yang memberansangkan.
Kerry juga dilaporkan akan berjumpa dengan Perdana Menteri Israel, Benjamin Netanyahu untuk kali ketiga dalam masa 24 jam semalam, dalam membincangkan pelbagai isu yang berkaitan dengan keselamatan. - AGENSI

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bohong! Tidak akan berlaku perdamaian sebenarnya, selagi 'perompak' tidak mengembalikan seluruh hak mangsanya yang dirompaknya. Berdamai tanpa mengembalikan 'hak kepada tuannya' adalah suatu kezaliman.

Israel yang tidak ada negeri asalnya, terus memperkosa negeri yang dirompaknya, masakan boleh dibiarkan terus berleluasa? Kebenaran dan keadilan itu adalah dari Tuhanmu, dan janganlah kamu termasuk di kalangan orang-orang yang ragu.. Itulah jihad dan Jihad tidak akan mati!

IKLAN
Daun Stevia Siap Kering & Potong

Daun Stevia Siap Kering & Potong
1 kg = rm 70 tidak termasuk kos penghantaran berminat sila hubungi/sms kami : 014 222 5865 / 011 2302 8768 resourceshmh@gmail.com

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails