Friday, December 06, 2013

Aktres Terkenal Mesir Tuduh Qardhawi Pengganas..

Aktris terkenal Mesir sebut Qaradawi teroris
Yusuf Qardawi dan Ghada Abdel Razek. ©Al Arabiya

AKTRES Mesir Ghada Abdel Razek mengecam ulama terkenal Yusuf Qaradawi dengan menyebutnya seorang teroris atau pengganas setelah beliau menyatakan tarik diri dari kepengurusan Universitas al-Azhar.

Seperti diberitakan sebelumnya Qaradawi tarik diri  lantaran dia tidak setuju dengan Imam Agung al-Azhar yang menenyokong  militer Mesir untuk mengkudeta Presiden Muhammad Mursi Julai lalu. Tv Al Arabiya melaporkan, Rabu (4/11), Ghada meletakkan foto Qaradawi di akun media sosial Instagram dengan komentar:

"Teroris ini menghasut rakyat Mesir untuk saling bunuh padahal dia bukan warga Mesir. Dia warga Qatar. Seseorang perlu beritahunya bahawa dia pengkhianat."

Ghada baru-baru ini dinobatkan sebagai aktres Arab terbaik dengan penghargaan D'Or Awards. Dalam akun Instagramnya dia juga meletakkan foto Jenderal Abdul Fattah al-Sisi dengan komentar: "Tentera kami yang terhebat. Tak seorang pun boleh mengalahkan Mesir."

Serangannya Ghaa terhadap Qaradawi memicu perdebatan di media sosial. Sejumlah pengguna media sosial menyokong Ghada dan sebahagian lagi menentangnya. Seorang pengguna mengatakan Ghada sebaiknya tenang dulu dan biarkan Qaradawi dan Qatar "membakar" sekutu mereka yakni Ikhwanul Muslimin.

Pengguna lain menyebut Ghada seorang pelacur. "Kita berada di era pelacur yang mengutuk ilmuwan."

Banyak seniman Mesir menyokong militer Mesir menggulingkan kekuasaan Mursi. Mereka menilai kepemimpinan kelompok Islamis macam Mursi dan Ikhanul Muslimin boleh mengancam karya mereka di industri media, musik dan filem.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Siapa 'Pengganas atau teroris sebenarnya?

Menurut versi Amerika Syarikat (AS) seperti dilaporkan CNN, terdapat 10 orang. Iaitu:
  1. Ayman Al zahawiri
  2. Nasir al Wuhayshi
  3. Ibrahim al-Asiri
  4. Ahmed Abdi Godane
  5. Moktar Belmoktar
  6. Abu Muhammad al-Julani
  7. Abu Bakr al-Baghdad
  8. Sirajuddin Haqqani
  9. Abubakar Shekau
  10. Doku Umarov 
sumber :CNN
Awalnya, teroris ditafsirkan adalah 'orang-orang yang menyebarkan ketakutan di kalangan masyarakat, plus melakukan pembunuhan sadis dengan jumlah korban jiwa fantastik.' Defenisi ini kemudian dipersempitkan, kemudian dilekatkan kepada orang-orang muslim. 

Pemikiran ini terbangun secara merata diseluruh dunia kerana peristiwa 11/9 yang belum pernah dibuktikan secara sahih siapa pelakunya. Tuduhan hanya datang sepihak dari AS, meskipun kemudian banyak fakta ganjil di dalamnya. 

Bagi puak-puak perjuangan Islam, kalau melihat korban jiwa yang ditimbulkan oleh George Bush dan kawan-kawannya ke atas kemanusiaan sejagat, merekalah yang sepatutnya dimasukan dalam daftar teroris paling kejam dan berbahaya di dunia.  

7 antara penjenayah-penjenayah itu ialah:
  1. George Bush senior 
  2. George Bush Junior
  3. Tony Blair
  4. Benyamin Netanyahu
  5. Ariel Sharon 
  6. Rodovan Karajic
Pemikiran anda dipihak mana? Macam aktres Mesir itu juga ke?  
(IH) 

IKLAN 
Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman..      
50 uncang berharga RM39. 
Baik Atasi Diabetes, darah tinggi, kegemukan dan  rawatan kulit..
 

Klik di sini..
Stevia Ganti Gula Dalam Makanan Dan Minuman, Untuk Diabetes.

2 comments:

abuamir said...

Manusia bertuhankan syaitan dan nafsu. Semoga Allah berikan hidayah kpdnya supaya kembali kpd Islam.

Unknown said...

Astagfirullah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails