Thursday, August 22, 2013

Ni, Ular Tedung, Ubat Mujarab Ke'jantan'an Lelaki..

JOM KREATIF

ULAR tidak hanya dirawat sebagai binatang peliharaan, tetapi juga dipakai sebagai bahan pengubatan. Tak jarang, daging ular juga diolah menjadi hidangan seperti sup atau sate. Bahkan, daging dan darah ular diyakini dapat menyembuhkan berbagai penyakit.

'Minuman Ular' merupakan salah satu olahan ubat yang dibuat dari tubuh binatang melata tersebut. Minuman ini dibuat dengan cara merendam tubuh ular seluruhnya ke dalam minuman beras atau gandum. Minuman ubat tersebut pertama kali dikonsumsi di China, terutama pada dinasti Zhou. Minuman ular ini dapat ditemui di seluruh daratan China, Vietnam dan Asia Tenggara.

Ular yang digunakan untuk anggur tentulah berbisa. Namun tenang, bisa ular sebelumnya telah didenaturasi dengan etanol sehingga tidak aktif. Jadi anda tidak akan keracunan. Seperti dilapor Wikipedia, minuman ular diyakini dapat menyembuhkan segala penyakit, mulai dari rambut rontok sampai kesihatan seksual.

Di Vietnam, minuman ular secara luas diyakini dapat meningkatkan kesihatan dan kejantanan lelaki. Tetapi hati-hati, minuman ubat ini tergolong minuman berkadar alkohol tinggi. Selain itu, peminum minuman ular biasanya menyantap bahagian-bahagian tertentu dari tubuh ular, seperti kandung empedu, bola mata dan perut.

Bagaimana kalau orang Islam, bolehkah menyantapnya sebagai ubat? (IH)

Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-68: Kisah-kisah Jom Kreatif (3)

E-Buku IH-68: Kisah-kisah Jom Kreatif (3)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails