Wednesday, August 21, 2013

Kes 3 Atlet Rogol 20 September.. M'sia Masih Degil...


TIGA atlet bola baling yang menghadapi tuduhan merogol pegawai pengiring bola baling dibawa ke Mahkamah Sesyen Petaling Jaya semalam.

PETALING JAYA – Mahkamah Sesyen di sini semalam menetapkan kes tiga atlet lelaki skuad bola baling yang didakwa merogol seorang pegawai pengiring ketika temasya Sukan Malaysia (SUKMA) 2013 pada Julai lalu untuk sebutan semula pada 20 September depan.

Hakim Yasmin Abdul Razak menetapkan tarikh itu selepas Timbalan Pendakwa Raya, Tan Gin Han memaklumkan pihaknya belum mendapat laporan perubatan, forensik dan kimia bagi kes tersebut.
Mengikut pertuduhan, Adib Adha Ismail, 18, Megat Farzeril Faiz Megat Razali, 19, dan Mohammad Shaizzad Md. Shafie, 19, didakwa merogol mangsa berusia 20 tahun di sebuah bilik di Universiti Putra Malaysia (UPM), antara pukul 4 pagi dan 4.10 pagi pada 4 Julai 2013.

Bagi pertuduhan itu mereka didakwa mengikut Seksyen 376 (1) Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara sehingga 20 tahun dan sebatan jika sabit kesalahan. (Kosmo)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Inilah akibatnya, bila kerajaan Malaysia masih degil tidak mahu melaksanakan hukum Allah (hudud) yang menciptakan manusia dan Maha Mengrtahui naluri manusia itu sendiri.. Masih kekal pilih undang manusia yang otak sempit itu.

Lihat mengenai hudud..
E-Buku IH-46: Isu Hudud, K'tan & Nik Abd Aziz
E-Buku IH-46: Isu Hudud, K'tan & Nik Abd Aziz  
Lihat video ini..

1 comment:

Anonymous said...

buku dr mohammad hashim kamali. suatu penelitian terhadap hukum hudud kelantan dan terengganu juga kene wajib baca kalau nak tau kebenaran.

kebenaran tetap tidak boleh di sorok.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails