Saturday, March 16, 2013

Wanita Menari Adalah Kegiatan Jahat Kpd. Mereka.

SEBUAH desa di Haryana, utara India, melarang kaum perempuan mengikuti kompetisi tarian dengan alasan kegiatan itu merupakan kejahatan terhadap perempuan. 

Situs asiaone.com melaporkan, Sabtu (16/3), Bahagian pengadilan desa itu memperingatkan sekolah-sekolah yang mengadakan program latihan menari bagi kaum perempuan.Bahkan pengadilan desa itu telah mengirimkan surat kepada pemerintah dan dua sekolah untuk tidak mengadakan program latihan menari bagi kaum hawa. 

Ketua pengadilan desa Ram mengatakan para penduduk desa marah kerana ramai pemuda minum alkohol di sekolah-sekolah tempat siswa perempuan berlatih menari.

"Tarian perempuan itu dapat mempengaruhi fikiran pemuda berbuat jahat kepada mereka seperti pencabulan dan pemerkosaan," kata salah satu anggota dewan pengadilan desa itu.

Banyak kes pemerkosaan yang terjadi di India kini menjadi perhatian masyarakat. Pada Desember tahun lalu pemerkosaan terhadap mahasiswi 23 tahun di dalam sebuah bus di Ibu Kota New Delhi berujung dengan kematian yang menimbulkan kemarahan dan tunjuk perasaan besar-besaran seluruh India. 


Komen Weblog Ibnu Hasyim: Apa tidaknya, menari di depan umum adalah membuka selera ghairah nafsu kepada lelaki, kerana itu ia hendaklah dikawal. Itulah ajaran Islam, begitu juga menutup aurat.(IH)


Lihat sebelum ini..
E-Buku IH-64: Rogol Di India

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails