Thursday, March 14, 2013

Kahadiran MB K'tan Ditiadakan, RTM Khianat..


Kota Bharu: Beribu-ribu orang dilaporkan membanjiri Lapangan Terbang Sultan Ismail turut menerima atau menyambut ketibaan jenazah allahyarham Kpl. Ahmad Hurairah Ismail dan allahyarham Kpl. Ahmad Farhan Roslan, dua orang anak Kelantan yang dilaporkan mati syahid.
Dalam laporannya, RTM menyebut antara pembesar yang berada di lapangan terbang ialah Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri Datuk Mustapha Mohamed dan Timbalan Menteri Kewangan Datuk Awang Adek, kedua-dua dari Kelantan, sedangkan kahadiran MB Kelantan kehadiran Menteri Besar Kelantan Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang datang lebih awal ditiadakan.

Maka jelas RTM bukan lidah dan suara rakyat tetapi hanya barua, kuda tunggangan BN, atau lidah syaitan. Lihat gambar-gambar kehadiran Tok Guru di atas!



Husam ketika memberi penghormatan terakhir kepada Allahyarham Prebet Ahmad Farhan di rumah ibu bapa allahyarham di Pasir Tumbuh.

Sementara itu, kerajaan Malaysia disaran mengadakan sidang khas Parlimen untuk membincangkan isu keamanan di Lahad Datu, Sabah yang kini masih belum berakhir. Naib Presiden PAS, Datuk Husam Musa berkata, sidang khas itu dapat memberi ruang kepada wakil-wakil rakyat berbahas serta mendapat maklumat lanjut melalui forum Parlimen itu.

Beliau berkata demikian kepada media dalam sidang khas di Kota Darulnaim petang tadi sebagai mengulas dua anggota tentera yang berasal dari Kelantan maut ketika sedang bertugas pagi semalam. Dengan cara itu, katanya operasi sebenar dapat dijalankan sehingga mampu membantu menamatkan operasi dengan cepat bagi mengelakkan berlakunya perkara yang tidak diingini.
(IH)

7 comments:

Anonymous said...

Hadir kerana terpaksa...huhuhu hok aloh

darikola said...

Di saat sbegini sepatutnya tuluslah laporan dr semua media massa ttp rtm memilih utk terus bdusta dgn laporannya....

joecharles said...

hanya yg undi PAS saja sahid ? Kominis pejuang sebenar kemerdekaan?

Tembakau Jawa said...

Biasalah bro, rtm dan semua station tv tempatan memang kuat menipu dari dulu hingga mungkin sampai kiamat. Sebab tu aku dah tak tengok berita tv Malaysia sejak 10 tahun dulu baik tengok al-Jazeera atau BBC. Sumber berita dari media alternatif seperti blog dan news portal macam Malaysiakini dan Malaysian Insider 100 kali baik dari media arus perdana yang semua pengampu BN.

GEBU said...

Subhanallah! Pemimpin PAS mengikut sunah Rasul SAW...menghurmati jenazah....bukan manusia macam joecharles yang agaknya dari keturunan iblis yahudi.
RTM pula adalah RADIO TELIVISEN MALAON.

darikola said...

Jgnlah disebabkn kebencian kpd suatu pihak maka kamu tidak blaku adil kpdnya...

Anonymous said...

Tv 1 dan tv 3. Mak bapak UMNO ka yang punya????? Aku juga pembayar cukai ·dan aku nak juga tengok menteri besar aku mendapat liputan dalam tv.haprak punya tv.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails