Friday, March 08, 2013

Nik Aziz Ulas 'Menceroboh' Di Kalangan Pemimipin.

Nik Abdul Aziz meminum air yang sudah dirawat selepas merasmikan Loji Rawatan Air Wakaf Bunut semalam.

KL: PEMIMPIN negara juga ‘menceroboh’ undang-undang apabila menggunakan ISA untuk menahan rakyat. Kata Menteri Besar Kelantaan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat seperti dilaporkan Sinar Harian hari ini.
 

“Saya selalu sebut, pencerobohan ini bukan menceroboh dengan peluru sahaja, menahan rakyat di bawah ISA juga satu pencerobohan.
“Rakyat yang ditahan bukan sahaja rakyat Malaysia, mereka juga hamba ALLAH SWT dan begitu juga dengan menteri terlibat, mereka bertanggung jawab kepada ALLAH SWT kerana menghukum orang dengan tidak dibicarakan,” katanya.


Beliau juga meminta seluruh rakyat mendoakan keselamatan negara berikutan insiden pencerobohan Lahad Datu yang meragut nyawa anggota keselamatan.
“Sama-samalah kita berdoa supaya negara kita selamat, kejadian itu merupakan ujian kepada umat Islam yang menolak Islam dan berasa dialah tuhan.
“Kejadian seperti itu bukan sahaja menjadi masalah besar kepada pemimpin malah kepada rakyat juga,” katanya kepada pemberita selepas merasmikan Loji Rawatan Air Wakaf Bunut di sini, semalam.

Menteri Besar berkata demikian ketika diminta mengulas insiden pencerobohan Lahad Datu yang mengorbankan anggota keselamatan negara. Nik Aziz bagaimanapun, mahu rakyat berfikir dan tidak terlalu mudah menuduh mana-mana individu menjadi dalang pencerobohan tersebut. 


Loji Rawatan Air Wakaf Bunut yang dirasmikan itu menggunakan teknologi penapisan ‘ultrafiltration’ dengan teknologi membran daripada Jerman dijangka membekalkan 14 juga liter air terawat sehari. (IH/SH)

14 comments:

Salaam said...

astaghfirullah..! Minum Berdiri..lol.. Guru2 sekolah pasti parti sasau nih jugak dok ajar anak muridnya minum berdiri makruh..lol..
Haram jadahnya ..takpe makruh jer kan.kankan tok guru..! 1 more reason aku undi BN balik PRU13..!

AkuB/pas said...

Pegi belajar agama lagi, Rasulullah pun pernah minum berdiri..

Salaam said...

yup..aku dh agak dah..ada jer jawapan
..aku pun tahu tuh.! Rasullullah versi ko pun ada ajar Doa KO kan..?
Tapi yg pasti popular di sekolah PASTI berdiri makruh..! Darurat ekk..?

Anonymous said...

Kesian. Belajar ilmu agama tak habis.
Bukan berguru dg Rasululah. Berguru dg BN. Rojok guru Pasti pon tak bebetul.

Itulah mentaliti BN. tak cerdik.

Salaam said...

Kesian...Itulah mentaliti Parti Ajaran Sesat..!

AkuB/pas said...

Aku dah agak, tak ada jawapan. Memang umno-ngok begitu.

Salaam said...

Puak Sasau adalah mereka yg fanatik apabila berpoltik tak kira parti jenis apa.. Jadilah kamu seorang Silent Majoriti/Pengundi Senyap..mereka yg bole Undi BN/PR dan tak taksub kpd mana2 parti..mereka yang apabila dah habis undi mahu hidup bekerja beramal aman damai dan tunggu next pilihanraya tanpa menabur fitnah sana sini .. Mereka inilah yg lebih dekat kpd Allah dan Rasulnya dan setia kepada negara..! JADILAH KAMU KHALIFAH BUKANNYA PENGIKUT SASAU..! 2008 aku undi PAS,Pru 13 BN ..PRU 14 BN/PR..!

Anonymous said...

semakin sasau macai umno BN ni. Dipimpin oleh pemimpin sasau.

Pemerhati said...

Umat Islam wajib taksub Parti Allah (hizbullah). Parti Islam mengikut cici-ciri Hizbullah.

Parti UMNO/BN ikut cri-ciri asobiyah yang dilarang oleh Islam. Itulah ciri-ciri ajaran sesat dan sasau.

Kita kena pegang Islam selama-manya, bukan musim pilihan raya saja. Lepas pilihanraya tinggalkan perjuangan, itu ajaran bukan Islam untuk umno saja.

Islam adalah aqidah, menjadi darah daging, bukan siang jadi Islam malam jadi murtad. Itulah ajaran sesat, yang diajarkan kepada pengundi-pengundi BN/umno.
Na'auzubillah!

Salaam said...

Sorry PArti Hizbullah yg tulen hanya dipimmpin apabila Nabi ISA turun..! selagi Allah tak izinkan saya tak kan join mana2 puak yg mengaku kamilah parti Hizbullah..!ramai sangat pihak yg mengaku..! dah lah tuh suka tibai kaum sendiri..bukan ker Taliban yg kasi jahanam Mujahideen.?? sbb apa..? tak cukup Islamik ekk.mujahideen..? tak pulak
puak Hizbullah nih naik bot pergi serang Hawaii ker.pengkalan tentera amerika kerr..,apasai lak skrg nak tibai sesama sendiri..dan camna lak ko bole tahu sorang Islam tuh fasik/fafir / munafik..ko ada 6th sense ekk..?

Pemerhati said...

Masya Allah! Rupanya makin sesat orang ini.

Hizbullah dipimpin oleh nabi Isa? Burukkan Taliban tanpa asas? Tak boleh kenal Islam, fasik, kafir munfik?

Rupanya kamu bukan jauhari, yang layak mengenal manikam.

Apakah ini yang ditarbiahkan umno kepada kamu?? Moga-moga kamu hanya umno tiruan. bukan umno betul,umno babi-buta!

Salaam said...

1.32 p.m aku kt masjid..ko upload dari mana pada waktu tuh..? cybercafe/kedai mamak..?

Anonymous said...

kantoi....berdegah degah cakap macam islamik...imam khutbah kat depan,dia main phone kat belakang....

Salaam said...

Lol..Kantoii si Pemerhati said...! Tah2 dia ni kafir menyamar mcm nama melayu,tulis melayu , belajar Islam sikit2 lepas tuh jadi batu api..! Nih utk org2 Kafir yg belajar Koran
utk riak/menyesatkan org lain..


Ali r.a berkata, Rasulullah SAW bersabda yang membawa maksud :
"Mohonlah pada Allah agar terhindar dari lorong sedih dan jurang duka."
"Apa itu lorong sedih dan jurang duka, ya Rasulullah?"
"Jurang di neraka. Mohon hindarkan darinya saban hari tujuh puluh kali. Allah menyediakannya untuk para pembaca Al-Quran yang ria'."

Padan muka ko..Iblis pun tak masuk jurang tau..jurang tuh kira mcm (Black Hole) di alam semesta..Neraka Jahannam pun
mintak rahmat Dari Allah hindarkan dari dimakan oleh jurang neraka..!


‎"Di jahanam ada seribu jurang. Tiap jurang ada seribu lorong. Tiap lorong ada seribu ular, tujuh puluh kala jengking. Dan semua itu pasti menyengat orang kafir dan orang munafik."

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails