Thursday, August 23, 2012

S/Aini, Keluarga Dekat Pisah Jauh, Ingin Bertemu


Syed Zakaria
KL 22 Ogos 2012: Untuk perhatian Datuk Sharifah Aini biduanita terkenal tanah air (gambar atas), ada seorang lelaki berumur agak lebih setahun dari beliau datang dari luar negara mengaku 'keluarga terdekat' ingin bertemu beliau.

Dia kini sudah puluhan hari berada di Kuala Lumpur khusus datang untuk bertemu, tetapi masih belum ada ruang dan tidak tahu bagaimana dapat bertemu.

Demikian makluman dari Tgk Mansur Din, Pengerusi NGO Persatuan Kebajikan Bangsa Aceh Malaysia se waktu ditemui di kedai makan 'Aceh Meutuah, Jalan Raja Alang dekat Chow Kit sebentar tadi..

"Saya minta tolong kepada Blog Ibnu Hasym supaya umumkan, dan berharap akan dapat respon dari Datuk Syarifah atau keluarganya.  Banyak lagi rahsia-rahsia kekeluargaan yang dia ingin sampaikan kepada Datuk Syarifah." Jelas Tgk Mansur Din, selaku pengerusi NGO yang bertaggung jawab masalah kebajikan orang-orang Aceh di Malaysia..

Blog Ibnu Hasyim sempat bertemu dengan lelaki itu.  Namanya: Syed Zakaria bin Syed Idris datang dari Perlak Aceh Timur. Blog Ibnu Hasyim mengharapkan media-media lain tolong panjangkan.

Dari kanan Ibnu Hasyim, Syed Zakaria & Tgk Mansur Din semasa di kedai makan 'Aceh Meutuah, Jalan Raja Alang dekat Chow Kit sebentar tadi..

Untuk maklumat lanjut, sila hubungi:
Tgk Mansur Din  014 2243408
Syed Zakaria sendiri 010 510 2584 (M) 
082368430690 (Indo)

Menurut Syaed Zakaria, "Kami (Syed Zakaria dan Syarifah Aini) pernah bertemu pada tahun 1990an, tetapi saling tidak kenal mengenal.. Saya cukup kesal dan sedih, kerana hubungan kekeluargaan yang sudah lama terpisah.. Mungkin dengan cara ini sekarang saya harap dapat bertemu kembali.." katanya dengan nada sedih, kerana terpisah sejak puluhan tahun lalu. (IH)
Tgk Mansur Din

Lihat sebelum ini..

1 comment:

www.QueAchmad.com said...

Salam Lebaran. Alhamdulillah Abe sempat singgah & akan menjadi Sahabat Setia Blog ni, InsyaAllah... Abe singgah dari Blog Abe: www.queachmad.com

Abe masih baru lagi dalam Dunia Maya ni, harap jasabaik untuk support Abe, bantu Abe. Kalau tak keberatan, mohon pautkan Blog Abe di sini dalam Bloglist sini supaya dapat Abe sama2 berjuang MENCARI KEBENARAN KE JALAN ALLAH & MEMERIAHKAN DUNIA MAYA NI... Terima Kasih, Jasamu Dikenang... Jika ada rezeki Abe dipautkan ke Bloglist, harap dapat maklumkan pada Abe tentangnya, InsyaAllah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails