Saturday, August 25, 2012

Malu Nak Sebut.. Restoran Alat Kelamin

 Antara penis dijadikan santapan.
JOM KREATIF

ADA sebuah restoran di Beijing bernama Gualizhuang. Di restoran ini, anda akan disajikan berbagai menu makanan unik, iaitu penis atau aalat kelamin. Ya, seluruh menu masakan yang ada di restoran ini dibuat dari penis. Bukan penis manusia, tetapi penis dari berbagai macam binatang yang ada.

Banyak orang China mempercayai bahawa alat kelamin binatang dapat meningkatkan keperkasaan untuk lelaki dan memiliki khasiat yang sangat bagus untuk kaum wanita. Sebab itu, sejak di buka di jalan Dongsishitiao tahun 2006 silam, populariti restoran ini dengan cepat menyebar ke seluruh penjuru negera.

Melihat dari menu yang ditawarkan, restoran ini jelas bukan ditujukan kepada seseorang yang hanya sekedar penikmat biasa. Walau mungkin mempunyai kesan menjijikkan, namun cara penyajian yang ditampilkan tidaklah seseram yang dibayangkan. Beberapa menu disajikan dengan tampilan menarik. Dengan nama-nama yang unik, seperti 'Saripati Buddha Emas', 'Burung Phoenix Terbang', atau 'Bunga Melati 1,000 Lapisan'.
 

Alat kelamin yang digunakan pun mulai dari penis lembu, penis kambing, penis kuda hingga penis monyet. Jika anda ingin merasakan khasiat lebih, anda boleh dapatkan menu mentah, macam sushi.

Restoran Guolizhuang didirikan oleh seseorang bernama Guo, Menurut cerita, ia meninggalkan China di tahun 1949 masa perang, dan pindah ke Taiwan, sebelum akhirnya ke Atlanta, Georgia, tempat dimana ia mendalami ubat-ubatan tradisional China.

Tidak sebarang orang masuk ke restoran ini. Pihak restoran melarang remaja di bawah 15 tahun menikmati makanan di tempat ini kerana hormon yang terkandung di dalamnya dapat mempengaruhi pertumbuhan alami mereka. Kebanyakan dari pelanggan adalah kalangan pebisnis dan pegawai kerajaan.







Hampir seluruh menu makanan di tempat ini berharga mahal. Namun diantara semuanya, ada satu menu yang dianggap paling spesial, yakni penis harimau. Untuk menu yang satu ini, pelanggan perlu  bayar lebih dari USD 1,500 dan memesan beberapa bulan sebelumnya. 

Kreatifkah restoran ini? (IH)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails