Saturday, July 28, 2012

Bank Islam Sumbang RM200,000, Tapi Lihat Ini...

  Lihat berita ini....Bank Islam zalimi pelanggannya?

Bank Islam Untung, Tapi Wang Lesap Tiada Ganti (Klik gambar dibawah.ini)

Bank Islam Untung, Tapi Wang Lesap Tiada Ganti
Klik gambar di atas...
 
KOTA BHARU – Bank Islam Malaysia Berhad (Bank Islam) melaksanakan tanggungjawab sosialnya kelmarin dengan menyerahkan sumbangan bernilai RM200,000 untuk diagihkan kepada golongan tidak bernasib baik serta sekolah-sekolah terpilih di seluruh negara.

Menurut Ketua Pegawai Operasi Bank Islam, Datuk Norasni Ayob sumbangan tersebut adalah sebahagian daripada wang zakat perniagaan berjumlah RM8.08 juta yang dikeluarkan oleh Bank Islam pada tahun lalu.
Bagi permulaan, sebanyak RM36,000 telah disumbangkan kepada golongan asnaf iaitu 200 anak yatim dan pelajar miskin serta 80 ibu tunggal di daerah ini dalam satu majlis berbuka puasa di sini kelmarin.

“Diharapkan sumbangan ini akan dapat menceriakan golongan tidak bernasib baik ini, lebih-lebih lagi pada bulan Ramadan ini dan dengan kedatangan Syawal kelak.
“Dengan sumbangan duit raya ini dapatlah mereka membeli baju raya dan keperluan lain yang mereka inginkan.
“Selepas ini kita akan mengadakan majlis serupa di tempat-tempat lain. Menyusul 4 April ini, kami akan memberi sumbangan kepada golongan terbabit di Kuantan, Pahang pula,” katanya kepada pemberita di sini malam kelmarin.

Pada majlis itu sumbangan sebanyak RM9,000 turut disumbangkan kepada tiga buah buah sekolah iaitu Maahad Muhammadi Perempuan, Maahad Pengajian Islam dan Sekolah Menengah Ugama Tarbiah Mardhiah Panchor.(IH)

1 comment:

Ahmad Al-banjari said...

Memang Bank Islam Penindas! Penzalim! Pemegang amanahnya akan jawab di akhirat!

Ya Allah! berilah pengajaran kepada mereka. Takutlah kepada orng yang kena zalim..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails