Thursday, May 24, 2012

B/Pulau, Apa Khabar, Selepas 3 Kg Diserang Ribut?

KEADAAN bumbung rumah seorang penduduk yang rosak dalam kejadian ribut di Kampung Terang, Balik Pulau semalam. 
BALIK PULAU: Kira-kira 100 penduduk di tiga buah kampung di sini cemas apabila rumah mereka rosak teruk terutamanya di bahagian bumbung akibat diterbangkan angin kencang dalam kejadian ribut awal pagi semalam.

Malah, beberapa buah rumah ditimpa pokok sehingga beberapa keluarga terpaksa meninggalkan kediaman mereka untuk menyelamatkan diri. Lebih 20 buah rumah dilaporkan mengalami kerosakan dalam kejadian ribut di Kampung Terang, Kampung Genting dan Kampung Perlis.

Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan dilaporkan dalam kejadian tersebut yang berlaku pukul 1.45 pagi. Seorang mangsa, Zahrah Youb Ahmad, 43, dari Kampung Genting berkata, kejadian itu berlaku cukup pantas dan dia yang terjaga sempat mengejutkan dua anaknya sebaik terdengar bunyi angin yang kuat sebelum bergegas keluar. (Kosmo)

Komen Weblog Ibnu Hasyim:  Takziah orang kampungku, Balik Pulau, ucap editor weblog ini, Hj Mohd Hasyim yang berasal dari Kampung Perlis Balik Pulau. Kita sentiasa redha ujian dari Allah. Apa khabar sekarang?

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails