Wednesday, April 06, 2011

Berpakaian Jadi Bogel, Haramkan Kamera Telus Pandang...

PENGGUNA

SESEORANG berpakaian lengkap, tetapi bila diambil gambar, yang dapat hanya berbogel. Bayangkan bagaimana kalau diambil gambar penyanyi dipentas, atau lain-lain. Hatta isteri pemimpin-peminpin negara pun..

Hal ini adalah hasil teknologi suatu lembaga riset Korea Selatan, tepatnya di kota Yongin, Kyeonggi, menyelenggarakan presentasi tentang kemampuan MIRAE, Milimeter-Wave Imaging Radiometer Equipment, atau sejenis kamera yang mampu mendeteksi gelombang milimeter sehingga tembus atau telus pandang.

Dalam presentasi itu, MIRAE berhasil menangkap secara tepat sudut dan garis bentuk sebuah kereta yang berada di belakang layar tebal. Sementara itu, kamera biasa dan kamera sinar infra merah gagal menangkap sudut dan garis bentuk kereta itu. Kamera tembus pandang itu mampu mengambil imaji jelas objek yang berada di dalam jilatan api dan asap kebakaran. Juga dapat mengesan sebuah pistol yang disembunyikan di dalam baju.

Menurut lembaga tersebut, mereka berjaya mengembangkan kamera tembus pandang itu setelah mencurahkan usahanya selama 3 tahun terakhir. Hal ini merupakan kejayaan kedua di dunia. Berita baiknya lagi kamera ini akan di kemas dalam bentuk hp atau teltfon bimbit.

Ooi bahaya ni.. Nampak semua.. perlu disekat atau diharamkan masuk Malaysia ke??

Ikuti lagi...
E-Buku IH-28: Kisah-kisah Bogel
E-Buku IH-28: Kisah-kisah Bogel

2 comments:

TEKONG DARAT said...

http://debatapasaja.blogspot.com/2011/04/di-sebalik-tabir.html

Unknown said...

tersangatlaaa bahaya~ tp, dah ada jual ke?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails