Saturday, March 06, 2010

Berita Ini Hina Peraturan Tukang Gunting Di Gaza.


Seorang lelaki pendandan rambut wanita Nael Al-Rais
di Tebing Barat...

BANDAR GAZA - Pergerakan Hamas yang menguasai pentadbiran di Tebing Barat, Palestin kelmarin melarang lelaki bekerja di salun rambut wanita. Sejak memerintah Tebing Barat pada 2007, pergerakan itu mengambil beberapa langkah untuk melaksanakan pendekatan keras dalam kehidupan penduduk Islam.

Seorang lelaki yang menjadi pendandan rambut wanita, Barakat al-Ghoul berkata, larangan itu akan menjejaskan kehidupannya. Barakat berkata, dia tidak mengetahui cara lain untuk menyara kehidupan selain menjadi pendandan rambut wanita.

Dia tidak dapat menyembunyikan kebimbangan akan dipenjarakan jika terus bekerja sebagai pendandan rambut wanita. Polis Hamas mengumumkan larangan itu di laman web kelmarin.

Kenyataan yang disiarkan oleh Kementerian Dalam Negeri itu menyatakan sesiapa didapati melanggar larangan tersebut akan dikenakan tindakan undang-undang. - AP

Komen Blog Ibnu Hasyim: Berita AP ini memberi laporan negatif tentang larangan lelaki bekerja di salun rambut wanita. Mereka pura-pura tidak faham peraturan Islam tidak membenarkan campurgaul lelaki-perempuan bukan muhrim, yang akan menimbulkan pelbagai penyakit sosial dalam masyarakat.

Bukan seperti gambar di bawah ini, salun rambut lelaki, tetapi wanita mengurusnya, yang akhirnya menimbulkan perbagai masalah sosial.





No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails