Friday, November 13, 2009

UMNO Mesir Lebih Kejam Dari Zionis? -Mursyidul Am Ikhwan


Nov 13 2009. ARAB identik dengan Islam. Begitu pula sebaliknya. Tapi apa daya, para pemimpin negara Arab itu ternyata lebih kejam kepada orang Islam daripada kepada orang lainnya, termasuk bangsa Yahudi. Itulah yang dikatakan oleh Mahdi Akef.

Mursyidul Am Ikhwan, Mahdi Akef, mengatakan pad akhir Oktober lalu, bahawa saat ini ada sebuah konspirasi global yang ditanam di tengah-tengah bangsa Arab. “Di negara-negara anda, ada orang-orang yang lebih hina daripada Zionis. Mereka membantu negara-negara bejat yang ingin menaklukkan bangsa kita. Kerana mereka tidak mampu menjajah dengan senjata, mereka menggunakan cara hina .”

Memang saat ini, banyak terjadi kejadian di Timur Tengah yang membuat miris umat Islam. Di Iran, orang-orang Sunni ditangkapi dan dibunuh, sedangkan bangsa Yahudi dibiarkan hidup dengan bebas. Di Saudi, setiap pengajian akan dibubarkan dan para pelakunya boleh dipenjara. Di Mesir, aktivis dakwah ditangkapi dan dijebloskan, bahkan disiksa,

Menurut Akef, saat ini para pemimpin bangsa Arab ada kerja sama antara dengan Zionis dan pendukungnya. “Hal ini berlaku di Mesir, khususnya. Saat ini saya melihat tirani, korupsi, degenerasi, dan keterbelakangan - apa lagi yang boleh saya katakan? Saya tidak punya kata-kata untuk menggambarkannya. Hal tersebut merupakan suatu kegagalan dalam segala bidang.” Tambah Akef.

Lebih jauh, Akef mengingatkan tentang posisi Palestin saat ini. Ketika orang-orang dari luar negeri melakukan usaha untuk menghentikan Israel terhadap Palestin, OKI, Liga Arab, dan para penguasa Arab malah diam saja.

Namun, Akef juga tak lupa menyampaikan bahawa semua "kerikil dan ujian" itu adalah hal yang memang mesti dihadapi oleh setiap aktivis dakwah di manapun mereka berada.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Begitulah bila perjaungan hanya di atas kebangsaan asobiyah tidak atas nama Islam. Samakah perjuangan kebangsaan Arab dengan perjuagan kebangsaan di Malaysia seperti UMNO? (Era Muslim/2MA)

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails