Thursday, November 19, 2009

Lihat Ini, Bahagian Agama Masih Jadi Syaitan Bisu?

Satu:

Menurut http://abdulwahabarbain.blogspot.com & Blog Lajnah Penerangan Dewan Ulama PAS Pahang.

Saya terfikir kenapa JAIS terlalu marah kepada Dr. Asri mengajar tanpa tauliah? Kenapa pihak berkuasa agama terlalu heboh pasal Wahabi? Kenapa hal-hal jahat berleluasa? Contoh kejahatan yang belum didengari mendapat cegahan dari pihak berkuasa ialah aktiviti swingers lifestyle. Swingers lifestyle sudah lama merebak di negara kita. Kenapa tidak kedengaran sebarang tindakan dari pihak berkuasa agama?Lihat contoh-contoh di sini, di sini, di sini, di sini, di sini dan banyak lagi.
Apa dah jadi dengan negaraku?

Acara ini ada tauliah kerana tiada Jabatan Agama Islam yang datang dan menangkap. Mungkin ada tetapi terpaku dengan api asmara yang meluap-luap. Apa nak jadi dengan Malaysia?

Acara ini ada tauliah kerana tiada Jabatan Agama Islam yang datang dan menangkap. Mungkin ada tetapi terpaku dengan api asmara yang meluap-luap. Apa nak jadi dengan Malaysia?


Kedua:

Menurut sumber http://ajijoi.blogspot.com/
Setelah 9 bulan BN ‘mengandung’ Zambry ‘melahirkan’ Pejabat Pemasaran Arak di Perak..
Tahniah..Yam Seng..!!

Sebuah bangunan baru yang dibina beberapa bulan lalu di Jalan Sultan Azlan Shah Selatan iaitu jalan yang menuju ke Kg Sg Rapat dan juga Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah, Ipoh kini akan dibuka sebagai Pejabat Pemasaran Arak Perak untuk jenama arak popular Guiness Anchor.

Di harapkan semoga kawasan majoriti Melayu yang berhampiran iaitu Kg Sg Rapat dibebaskan segera daripada pengaruh penjualan arak yang menjadi ibu kepada segala maksiat.

Penduduk Melayu di Kg Sg Rapat, Kg Rapat Jaya dan Kg Rapat Jaya Tambahan yang terletak hanya dibelakang pejabat pemasaran arak ini menggunakan laluan dihadapan pejabat tersebut setiap hari untuk ke pusat bandar.

Semoga pejabat pemasaran arak ini dapat dipindahkan jauh daripada kawasan penduduk yang majoritinya Melayu beragama Islam.

Pihak berkuasa tempatan perlu bertindak segera dan lebih peka kepada sensitiviti umat Islam yang berhampiran.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Kata Nabi SAW, diam tidak mahu menyatakan kebenaran adalah 'syaitan bisu'. Bagaimana bahagian yang dipertanggungjawab dalam hal agama? Dah le diam buat-buat pekak, bisu pulak lagi.. (2MA)

3 comments:

mr edz said...

hehehe.. cuci motor tak payah tauliah....

dokpikiaq said...

apa maw buat..kita kn demokrasi..ada hak memasing..
heran jgak..klo dulu sekolah satu pangkah satu,kena tibai bontot.. la nie..klo pangkah org suka..adeh..
oh demokrasi...

nasha mazafa said...

bapak kilang arak di selangor tu apa cerita..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails