Sunday, November 15, 2009

Fanatik Bola: K'tan Didenda. Fikir Sukan Bermanfaat.

SUKAN

KUALA LUMPUR, Nov 14 — Bilangan penyokong bola sepak Kelantan yang bertindak liar ketika perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil di sini pada 7 November lalu sudah dikenali dan jumlah mereka adalah “agak ramai”, kata polis Kuala Lumpur hari ini.

Identiti mereka sedang dikenal pasti untuk diambil tindakan susulan. Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Muhammad Sabtu Osman memberitahu, individu yang dikenal pasti terlibat dalam insiden itu akan diambil tindakan lanjut setelah butiran identiti kesemua mereka diperoleh dengan kerjasama polis Kelantan.n

Wajah-wajah individu yang didapati bertindak ganas pada malam itu dikenal pasti melalui rakaman video serta gambar yang diperoleh, kata beliau. “Wajah-wajah mereka sudah dicam dan kami sedang mengumpul butiran identiti kesemua mereka yang dipercayai terlibat itu,” kata Muhammad di sini.

Muhammad juga berkata, senarai nama akan diserah kepada Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kelantan setelah siasatan selesai bagi menjejaki individu yang dikenal pasti terlibat. Pada perlawanan akhir Piala Malaysia Sabtu lalu, segelintir penyokong Kelantan bertindak liar dengan membaling mercun dan botol air serta membakar kerusi dan merosakkan beberapa peralatan lain di stadium.

Berikutan kejadian itu, Persatuan Bola Sepak Kelantan telah dikenakan hukuman denda RM50,000 baru-baru ini. Perlawanan akhir Piala Malaysia edisi ke-83 berakhir dengan Kelantan kalah kepada Negeri Sembilan 3-1.

Komen Blog Ibnu Hasyim: Perlu difikirkan supaya sukan yang digalakkan oleh Islam itu diketengahkan. Mungkin agak lebih bermanfaat untuk pembangunan negara, perjuangan dan pembinaan insan yang sejati.(2MA)

Sila lihat...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails