Sunday, March 10, 2024

Istimewa 'Palestin Al-Aqsa' tema Madinah Ramadan di K'tan

 


KOTA BHARU: Majlis Perbandaran Kota Bharu-Bandaraya Islam (MPKB-BRI) membina sebuah khemah gergasi bagi menjadikan Dataran Warisan di Stadium Sultan Muhammad IV sebagai lokasi utama penganjuran Madinah Ramadan 2024.

Exco Exco Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesihatan dan Alam Sekitar, Hilmi Abdullah berkata, pada tahun ini aktiviti tahunan itu dibina dengan bertemakan perjuangan rakyat Palestin dan pembebasan Masjid al-Aqsa yang dikongkong oleh Israel.

Beliau berkata, usaha tersebut memupuk kembali kesedaran sokongan masyarakat terhadap perjuangan panjang rakyat Palestin yang saban hari ditindas dan dibunuh ketika semua umat Islam seluruh dunia bakal menempuh bulan penuh keberkatan.

“Pada tahun ini kita membuat reka bentuk dan juga suasana di Madinah Ramadan berkonsepkan cinta Palestin sebagai tanda solidariti dan keprihatinan kita untuk sama-sama membantu dan menyumbang kerana mereka juga puasa dalam kesusahan.

“Berpuasa tetapi tidak dapat bersahur, walaupun berpuasa tetapi tidak dapat berbuka, kemungkinan tidak dapat berhari raya dan tidak dapat menunaikan solat berjemaah sebagaimana kita solat di sini kerana masjid semua sudah musnah,” katanya.

Beliau berkata demikian pada Majlis Pelancaran Tabung Madinah Ramadan 1145H/2024 oleh Menteri Besar, Ustaz Dato’ Panglima Perang Mohd Nassuruddin Daud yang diadakan di Medan Ilmu, Jalan Dato Pati Kota Bharu di sini pagi tadi.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Guchil itu berkata, Madinah Ramadan menjadi tradisi kerajaan negeri mengimarahkan bulan tersebut bagi menganjurkan majlis itu yang pernah ditangguhkan pada tahun 2021 akibat penularan wabak Covid-19.

Bagaimanapun katanya, program tersebut diadakan semula setahun kemudian di Dataran Warisan Stadium Sultan Muhammad IV dengan melaksanakan dan mematuhi peraturan ditetapkan oleh Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) menyekat pandemik tersebut.

Beliau berkata sebelum ini Madinah Ramadan dikenali dengan Qaryah Ramadan, namun sejak tahun 2014 nama tersebut dimasyhurkan sebagai Madinah Ramadan sehingga hari ini dilaksanakan dengan pelbagai pengisian sepanjang Ramadan.

Malah pada tahun 2007 katanya, kerajaan negeri menjemput qari dari negara Mesir untuk mengetuai solat tarawih dan mendapat sambutan yang baik bukan sahaja rakyat Kelantan, bahkan menarik perhatian masyarakat luar Kelantan termasuk Selatan Thailand.

“Pelaksanaan Madinah Ramadan ini telah menjadi program rasmi Kerajaan Kelantan adalah berdasarkan slogan ‘Membangun Bersama Islam’ yang mana ianya memberi impak yang besar dalam pentadbiran khususnya pelaksanaan aktiviti dakwah ibadah dan kebajikan. 

“Madinah Ramadan akan menghimpunkan ribuan jemaah untuk menunaikan solat tarawih dan menyertai pelbagai aktiviti kerohanian dan keilmuan di sini Dataran Warisan Stadium Sultan Muhammad IV sepanjang 30 hari umat Islam berpuasa sejak 1994 lagi,” katanya. – HARAKAHDAILY 8/3/2024 

Komen Weblog Ibnu HasyimIstimewa 'Palestin Al-Aqsa' & Rumah Urut M'sia.

Lagi komen, 'Rumah urut gempur M'sia' 

Antara warga asing yang ditahan dan diperiksa dalam serbuan rumah urut tanpa lesen di sekitar ibu kota - Foto ihsan PDRM

Bukit Aman gempur rumah urut tanpa lesen, gajikan PATI

KUALA LUMPUR: Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Bukit Aman, menggempur 10 premis yang menawarkan perkhidmatan urut di sekitar Bukit Bintang, semalam.

Serbuan bersama JSJ Polis Kontinjen Kuala Lumpur itu dibuat pada jam 3 petang hingga tengah malam semalam membabitkan 11 pegawai dan 44 anggota polis terhadap kedai urutan refleksologi dikendalikan warga asing serta turut disyaki menjalankan aktiviti tidak bermoral.

Jabatan Siasatan Jenayah, Bukit Aman berkata seramai 10 penjaga premis dan 71 tukang urut ditahan dalam serbuan mengejut di sekitar Jalan Changkat dan Jalan Bukit Bintang itu.

"Dalam operasi ini pihak JSJ menahan 48 wanita warga asing dan 21 lelaki warga asing yang dipercayai bekerja sebagai tukang urut.

"Turut ditahan 10 pengurus atau penjaga premis berkenaan yang terdiri daripada empat lelaki dan dua wanita tempatan serta seorang lelaki dan tiga wanita warga asing.

"Kesemua premis ini didapati melakukan kesalahan menggajikan wanita dan lelaki warga asing tanpa permit yang dikesan berdiri di hadapan pintu premis sambil menawarkan khidmat urut kepada orang ramai dan pelancong asing yang lalu di hadapan premis," katanya kepada BH hari ini.

Katanya, pemeriksaan juga mendapati lapan premis urutan ini beroperasi tanpa lesen perniagaan yang sah.

JSJ berkata, polis juga tidak menolak kemungkinan pekerja urutan wanita warga asing yang berpakaian seksi turut menawarkan khidmat tidak bermoral kepada pelanggan lelaki.

"Siasatan mendapati aktiviti urutan yang bermula pada jam 11 pagi hingga 4 pagi setiap hari ini menawarkan pakej urutan kaki dan badan dengan kadar bayaran RM60 hingga RM105 bagi setiap jam dan tambahan 'caj tertentu' bergantung atas permintaan pelanggan.

"Selain itu kebanyakan tukang urut didapati tidak memiliki dokumen pengenalan diri semasa diperiksa malah ada juga wanita warga asing yang menyalahgunakan pas lawatan sosial untuk bekerja sebagai tukang urut," katanya.

Dalam operasi berkenaan polis turut memeriksa 10 pelanggan terdiri daripada lelaki dan wanita tempatan serta lelaki warga asing.

Selain itu wang tunai sebanyak RM3,979, perakam CCTV, modem wifi, kertas jadual kerja tukang urut, risalah iklan, buku catatan hasil, minyak urut, tuala, tisu dan salinan lesen perniagaan.

Semua yang ditahan disiasat mengikut Akta Imigresen dam Seksyen 3 (1) Undang-undang Kecil Pelesenan, Tred, Perniagaan dan Perindustrian Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur 2016. 

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Rumah urut gempur M'sia.

Al Kisah Lesen Rumah urut.
Semua Lesen Rumah Urut Dan Pusat Hiburan Di Selangor Dikeluarkan Pada Zaman UMNO/BN
Shah Alam : Semua lesen bagi rumah urut dan pusat hiburan di Selangor dikeluarkan semasa pentadbiran Umno-BN sebelum ini bukan dan Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat.
...
Exco Kerajaan Tempatan, Kajian dan Penyelidikan, Ronnie Liu Tian Khiew. berkata demikian ketika menjawab soalan Warno Dogol (Sabak Bernam-BN) dalam Sidang Dewan Negeri (DNS) hari ini.
Katanya, Kerajaan Negeri Pakatan tidak mengeluarkan lesen bagi kedua-dua premis itu sejak tahun 2006 dan dasar itu diteruskan sehingga kini.
“Walaubagaimanapun kelulusan dan kawalan bagi sesuatu rumah urut dikeluarkan berdasarkan Undang-Undang Kecil Pusat Kecantikan dan Penjagaan Kesihatan 2007 yang terdapat di semua Pihak Berkuasa Tempatan (PBT).
“Kelulusan juga diberi kepada sesebuah premis selepas semua urusan diterima dari agensi luar seperti Bomba, polis dan Jabatan Kesihatan Daerah,” katanya.
Ronnie menambah, setakat ini sebanyak 571 premis rumah urut dan 775 pusat hiburan yang berlesen di negeri itu.
Pecahan mengikut PBT ialah ; Majlis Bandaraya Shah Alam, rumah urut (32), pusat hiburan (39) ; Majlis Bandaraya Petaling Jaya, rumah urut (77), pusat hiburan (218); Majlis Perbandaran Klang, rumah urut (83), pusat hiburan (89) ; Majlis Perbandaran Ampang, rumah urut ( 54), pusat hiburan (96 ).
Manakala Majlis Bandaraya Subang Jaya, rumah urut (69), pusat hiburan (154) ;Majlis Perbandaran Selayang, rumah urut (80), pusat hiburan (61) ; Majlis Perbandaran Kajang, rumah urut (118), pusat hiburan (35) ; Majlis Daerah Kuala Langat, rumah urut (13), pusat hiburan (23); Majlis Daerah Kuala Selangor, rumah urut ( 😎, pusat hiburan (13).
Selain itu bagi Majlis Daerah Hulu Selangor, rumah urut (12), pusat hiburan (11) dan Majlis Daerah Sabak Bernam, rumah urut (11), pusat hiburan (21).
“Bagaimanapun, PBT tidak mempunyai rekod premis tidak sah kerana pemantauan sentiasa dijalankan, banyak lesen sudah ditarik balik,” katanya.
Jelasnya, semua Exco bersedia untuk menyertai operasi bersepadu bersama agensi kerajaan antaranya Imigresen dan Polis.
“Saya minta Umno-BN jangan sesekali menggunakan isu rumah urut, kalau berani nak buat dedahkan rumah urut dan pusat hiburan di negeri yang di tadbir Umno-BN, jangan salahkan Selangor sahaja.
“Juga jangan salahkan hotel bajet sebagai tempat maksiat kerana kita mesti memikirkan hotel bajet sebagai tempat perlancongan dan tidak semua orang kaya untuk tinggal di hotel mewah,” jelasnya.
Sekian.

Akhirnya, di M'sia, hanya tinggal pemimpin-pemimpin ekstrem mentadbir negara seperti DAP-madani yang masih bodoh sombong, degil tak mahu mengikut perkembangan keadilan dan kemanusiaan sejagat.

Sekian.

Kesimpulan:

Terima kasih tuan-tuan pengundi. Tuan telah menggunakan tugas tuan sebaik-sebaiknya, bila menyokong perjuangan parti Islam/PN dan rakan-rakan. Umat Islam wajib mempertahankan agamaNya dengan menentang kezaliman pemerintah puak anti Islam.

Namun, hak orang bukan Islam di negara ini pun wajib dilindungi oleh kerajaan Islam yang memerintah. Sila lihat peraturan dan hukum 'Hak orang bukan Islam dalam negara Islam' yang sebenar. Lihat negeri Kelantan sebagai contoh awalnya. 

Terima kasih juga kepada kawan-kawan kita yang bukan dan belum Islam.

Sekian. Wassalam. 

11 comments:

Anonymous said...

Wooiii NGo Arifin Abu Bakaq... Hang la nih dah jadik kerajaan yang hang pi guling guling ataih jalanraya tu pasai apa...!?

https://vt.tiktok.com/ZSFf5RxAj/

Jurucakap NGO ‘Pulangkan Duit Rakyat, Ariffin Abu Bakar berkata, rakyat juga mempunyai hak untuk mengetahui hal yang sebenar jika dakwaan yang disabitkan itu berkait dengan duit rakyat.

https://vt.tiktok.com/ZSFf5NSyd/

Hang dah jadi kerajaan hang pi lah cari jalan cmner depa nak pulangkan duit yg hang terpekik terlolong kat jalan raya pasai apa ..!?

https://youtu.be/ONqU4KsGyrY?si=esHJwi8Nopbwbjkv

“Sekiranya betul mereka terlibat dengan skandal (kewangan), kita minta untuk pulangkan duit rakyat agar kami tidak tertanggung dengan harga yang tinggi dan ringgit makin jatuh.

Harga barang tinggi dan ringgit makin jatuh dan Harga barang akan turun jika rompakan hasil negara dihentikan - NGo tu senada dengan Anwar

https://vt.tiktok.com/ZSFSvNPvX/

Ini formula baru ka..!?

Atau formula nak kona baring asal bukak mulut ja mohong bukak mulut ja mohong...!?

https://www.bharian.com.my/berita/nasional/2024/02/1213149/harga-barang-akan-turun-jika-rompakan-hasil-negara-dihentikan-anwar

Papanon dah bagitau hang Datuk ka, Datuk Seri ka, Tan Sri ka, Tun ka, hang baik kita salute (hormat) hang rompak kita tangkap sumbat dalam penjara.

Persoalan nya takdak sekor pun yang halang Tan Sri ka, Datok ka, Puan Sri ka yang rompak kekayaan negara. Rakyat personalkan Wak Jahit 47 rasuah, keling paria rompak puluh juta , Nurul Izzah kerja 3 Hari seminggu gaji 35 ribu sebulan suma tu Papanon nak campak ke mana...!?

Anwar menegaskan, sekiranya rompakan terhadap hasil negara dapat dihentikan, harga barang yang melonjak tinggi juga dapat diturunkan. Saya ulangggg.. ini formula baru ka..!? Nurul kerja 3 hari seminggu gaji 35 ribu sebulan hagak hagak harga barang boleh turun kottt..!!!!

Jadi saya minta kawan-kawan faham mengapa ada kes saya tidak mahu tolak ansur, hang (awak) makilah berbakul-bakul pun, serangla guna apa pun tetapi saya tidak akan bertolak ansur dari perompak (hasil negara).

Mana ada rakyat nak maki berbakul bakul membabi buta saja.. hang hingat rakyat Bodo nak maki membabi buta..!?

Rakyat maki pasai hang tak reti nak jaga negara ini.... Bangangggg...!!

#NGOtuhtakseriklagikenakencing

Anonymous said...

Papa baru balik dari Australia umum kerajaan Australia mohon melabur 20 billion. Tetiba bank utama Australia iaitu ANZ Bank jual kepentingan 16.5 % saham dalam AmBank..

Memalukan sungguh memalukan... Teringat kata kata arwah "Malu saya kalau saya dilantik jadi PM tapi tak tau jaga negara ini..."

Australia and New Zealand Banking Group Ltd (ANZ) telah bersetuju untuk menjual 16.5 peratus daripada modal terbitannya dalam AMMB Holdings Bhd (AmBank) melalui penjualan secara blok pada harga RM3.85 sesaham.

Saham AmBank menjunam hampir 5.0 peratus hari ini daripada RM4.24 pada semalam untuk berlegar sekitar RM4.00 tengah hari ini dengan paras terendah harian sesi dagangan pagi RM3.95 sesaham.

Bodooo bodooo...!!

Saya ulangggg

Tidak membantu sama sekali kesusahan Rakyat jelata... Banganggg..!!

Anonymous said...

Renungan untuk semua Melayu yang bercita cita menjual maruah diri nak jadi Barua..tak Kira Kau Melayu Kayangan sekali pun..!!

Peliknya sekor anak Tun lansung tak nampak batang idung.. kesiannn ooohh kesiannn..!!

Don't let atok walk alone. Come on la Marina Gereja, Boboi Mokhzani dan anak cucu atok show yur ball and crappy pussy.. Ada brani..!!

Look below Daim how brave his wife show her crappy pussy alleady.. She said toPMx "Saya Nak pesan kat PMx kuasa itu singkat Anwar.." see how wife of Daim braveheart to show her pussy... Come on boboi Mirzan Mokhzani and Marina Gereja show yur balls and crappy pussy... You have no gut..!!

https://vt.tiktok.com/ZSF14oE98/

Masa dolu ke main lagi atok dan Anak perempuan Marina Gereja angkat plakad COMANGO Lisbo di jalan raya sama dengan tok wan, Hanna Yeoh Lim Kit Siang Lim Guan Eng Mat Sabun bersama tuan barua nya DAP@ LeeKwanYee terpekik terlolong dijalan TAR seksuality merdeka lagi.

Sepatutnya Marina Gereja pejuang COMANGO , Boboi , Mirzan , Mokhzani, anak cucu Tun yang berguling guling atas jalan raya...

Rakyat nak tengok pertembungan anak Tun dan Anak Papa Nurul Izah semua nya pejuang liberal pluralisma dan anak Tun Marina Gereja pejuang Lisbo COMANGO bertempur sesama sendiri. Baru gempak abissss...!!

Ini lah bencana dan bahana bila jadi hamba dan barua DAP@ LeeKwanYew.... Kaum DAP@ LeeKwanYew sedang tepok tangan ketawa terbahak tengok barua Melayu belaan kaum Mata sepet berbunuhan sesama sendiri.

Buat masa ni helok jihad Melayu fikirkan ujudkan rangkaian Kartel kertel Melayu dan rangkaian kartel mafia Melayu untuk menguasai Barangan asasi seperti beras, barang makanan semua sektor ekonomi utama negara.

Jihad melingkupkan kartel mata sepet mengaut untung dan kartel lendir kartel judi online judi jackpot bersepah di sekitar Kuala Lumpur dan kartel haram mata sepet lain lain lagi banyak feadah nyer...!!

Ini lah kebodohan pemimpin Melayu 60 tahun lama nya dibaruakan oleh kaum mata sepet ini sambil bergantung harapan pada kartel mafia LeeKwanYew@DAP/MCA tak guna ini.

Melayu harus segera melahirkan beribu ribu kapitalis2 Melayu dan taikun2 Melayu' dan billionaire Melayu' seperti Abd Rahman Auf dll seperti di zaman rasulallah...

Ujudkan billionaire Melayu yang bersifat nuteral dan tidak berpihak pada mana mana pemimpin politik untuk menjaga kekuatan ekonomi Melayu itu sendiri.

Billionaire2 Melayu ini mesti bersifat nuteral sejarah pemimpin politik Melayu pernah diadu dombakan dengan ujudnya kem kem dan team pemimpin politik. Tiada team A dan B dalam pemimpin politik sebab bila ujudkan team team ini maka kaum Mata sepet akan mula Jadi Batu api dan adu domba orang Melayu.

Billionaire Islam spt ini yang patut diwujdkan untuk dijadikan contoh bukan taikun judi, taikun mafia dan kartel monopoli sambil sorok dan lambakkan barang keperluan sesuka hati mengaut keuntungan dengn cara menipu.!!

Sudah sampai masanya kita lahirkan beribu ribu taikun dan billionaire Melayu dan wujudkan serta menguasai semua rantaian rangkaian kartel kartel mafia Melayu.

Barua VS Barua selamat bergaduh. Wayang barua vs Barua dah start...

Pada orang Melayu sklian Jangan Nak jadi Batu api dan nasik tambah pulak haah...Hah tepokkk.!!

#karmasumpahlaknatBosskumakbulsudah

Anonymous said...

Kah kah kah... wahhhh terkinja kinja la walaun suma bila Papa kata Malaysia meraih komitmen pelaburan tertinggi dalam sejarah berjumlah RM170 bilion daripada pelabur China.

Komitmen tu Kira komfirm ka...!? Dah Pasti ka komitmen tu... Kalau dah Pasti pasai hapa hengget sampai 1.USd = RM4.80...!?

Ia hasil daripada 19 memorandum persefahaman (MoU) yang dimeterai antara syarikat Malaysia dengan China, di sini, sebentar tadi.

Perdana Menteri, ia sekali gus menunjukkan keyakinan China, khususnya pelabur dari negara itu terhadap ekonomi Malaysia.

"Ini adalah rekod tertinggi kepada negara, yang mana kami sudah mencapai komitmen sebanyak RM170 bilion pelaburan.

Exchange rate today...RM vs KINA Papua New Guinea...

Malaysian ringgits to Papua New Guinean kinas today . Convert MYR to PGK at the real exchange rate Amount 1,000 MYR Converted to 803.36

PGK
1.000 MYR = 0.8034 PGK
Mid-market exchange rate at 11:26 date 11.3.2024

Minggu lepas Papa baru balik dari Australia umum kerajaan Australia mohon melabur 20 billion. Tetiba bank utama Australia iaitu ANZ Bank jual kepentingan 16.5 % saham dalam AmBank..

Memalukan sungguh memalukan... Teringat kata kata arwah "Malu saya kalau saya dilantik jadi PM tapi tak tau jaga negara ini..."

Kita tunggu papa balik dari German brapa billion kilo papa bawa balik kah kah kah...!!

Selagi papa boleh goreng hangus, selagi boleh konar baring sampai nampak jubo sekali pun papa goreng lah... Mana yang faham faham lah kecual walaun walauntit PKR , DAP dan Melayu Kayangan... Kah kah kah ...!!

#PapaGorengSelagiBolehHaahh..


Anonymous said...

2.17

Anak papangang Sokong Palestine Nak teriaak takbir, qunut nazilah pun tak bagi

Yang paham.paham.lah perangai papangang Ni kecuali PKR Anak papa walauntit planta serta tengkolok tanjak panjang tajam serta topi lebar telinga gajah golongan Melayu Kayangan yang masih bebal Jadi barua DAP@LeeKwanYew

Kah kah kah

Anonymous said...

Sup babi atau bak ko teh, namanya pun dah tak melambangkan Tanah Melayu, tak kisah lah sama ada ianya hokien atau apa sahaja, ianya bukan warisan Tanah Melayu, ianya hanyalah makanan bawaan kaum pendatang. Minta dikeluarkan dari senarai makanan warisan.

Anonymous said...

Kampung baru dan sejarah pengganas komunis adalah sangat berkaitan. Tiada apa yang perlu dibanggakan dengan kampung ini. Ianya adalah sejarah hitam negara dimana ramai askar2 yang gugur dalam mempertahankan negara. Minta tak lagi dibahaskan diparlimen kerana ianya hanya membuang masa dan tidak berfaedah sama sekali.

Anonymous said...

Disaat2 enononi yang suram, harga barangan yang mencengkam, elakkan berbelanja distarbucks, 7 elevan, zuss, tealives, texas chickens etc. Elakkan juga melancung digenting highlands atau taman2 tema yang lain. Dibulan ramadhan yang mulia ini jom berhikmah dalam berbelanja.

Anonymous said...

Nabi buat ke khemah gergasi atau kumpul2 orang ni?

Nabi suruh pemimpin jga kebajikan rakyat. Jalan lobang kawasan kotor air pun kotor.

Walaun lembap dan miskin

Anonymous said...

Sah wang KWSP diguna untuk kukuhkan ringgit. Rizab PETRONAS dan rizab Bank Negara akan jadi taruhan untuk pengukuhan nilai ringgit tidak lama lagi.

Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mempunyai pendapatan pelaburan luar negara kira-kira RM35.3 bilion pada 2023, yang berpotensi akan ditukar kepada ringgit, demikian menurut penganalisis.

AmBank Economic Research juga mendapati deposit mata wang asing di Malaysia, sebagai peratusan daripada jumlah deposit dalam sistem perbankan, telah jatuh merudum ke bawah.

Mengambil kira kenyataan Bank Negara Malaysia (BNM) supaya usaha secara bersama menggalakkan GLC dan GLIC membawa pulang pendapatan luar negara dan menukar kepada ringgit, pendapatan pelaburan luar negara KWSP itu adalah antara sasaran potensi aliran masuk kembali ke Malaysia.

AmBank Economic Research berkata, KWSP mungkin adalah pelabur terbesar Malaysia yang melabur di luar negara dalam kalangan syarikat berkaitan kerajaan (GLC) dan syarikat pelaburan berkaitan kerajaan (GLIC), dengan anggaran RM431 bilion dilabur di luar Malaysia pada akhir 2023.

Kina Papua New Guinea VS MalaysiaRinggit

Convert MYR to PGK at the real exchange rate
Amount
1,000 MYR Converted to 804.84 Kina PGK

1.000 MYR = 0.8048 PGK

Mid exchange rate at 05:40 date 12.3.2024

Kina PNG lagi hebat Dari Ringgit Malaysia. Gabenor bank pusat itu mengulas laporan media berhubung penurunan ringgit ke paras terendah sejak krisis kewangan Asia, 26 tahun lalu.

Tunggu masa saja Papangang akan menjarah rizab Bank Negara Malaysia, Khazanah dan Petronas yang ditinggalkan kerajaan terdahulu...

Ringgit pada masa ini terkurang nilai - Gabenor BNM. Kan mudah kalau kau kata Ringgit jatuh merudum merudum...!!

Anonymous said...

Mutiara Kata minggu ini.

1. Saudara, Malaysia satu satu nya negara dalam doonia ini yang cukai 6 % walaun guling guling atas jalan raya tapi jadi diam bisu dan bodoh bangang bila cukai 8% dikenakan.

2. Saudara, Ringgit pada masa ini terkurang nilai - Gabenor BNM. Kan mudah kalau kau kata Ringgit jatuh merudum...!!

3. Saudara, Barua DAP@LeeKwanYew itu termasuk walaun tengkolok kunin tanjak tajam panjang serta topi koboi badut lebar telinga gajah milik Melayu Kayangan yang masih tebal bebal nya jadi barua DAP@ LeeKwanYew

4. Saudara, skg ni nak kibar bendera Palestine pun Papangang walaun kabaret tak di benarkan lagi...masa tak beekuasa maaak aaii kemain berguling guling atas jalan raya pejuang Palastine dan islam... Nak kibar dan takbir pun telo dah goyang takut tuan DAP@LeeKwanYew marah...

Yang paham paham lah perangai Papangang ni kecuali walaun PKR, Anak papa walauntit planta


Kah kah kah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails