Monday, February 07, 2022

Skuad wanita mampu lakar kejutan.. Bila sukan ikut syariah?

 

Thinaah (kanan) optimis skuad wanita mampu raih keputusan lebih baik pada BATC di Shah Alam.

SUKAN

Thinaah optimis skuad wanita mampu lakar kejutan

KUALA LUMPUR: Pemain beregu wanita, M Thinaah optimis skuad negara mampu mencipta kejutan pada Kejohanan Badminton Berpasukan Asia (BATC) 2022 yang akan berlangsung di Pusat Konvensyen Setia City Shah Alam bermula 15 Februari ini.

Thinaah yang bergandingan bersama Pearly Tan, berkata peluang untuk melakar keputusan lebih baik berbanding edisi dua tahun lalu di Filipina cerah selepas kebanyakan negara yang bertanding menghantar pasukan kedua selain Thailand dan Taiwan membuat keputusan untuk menarik diri berikutan faktor COVID-19.

Di Filipina, skuad wanita negara berjaya mara sehingga separuh akhir sebelum tewas di tangan Jepun namun mengesahkan tiket ke pusingan akhir Piala Uber secara automatik.

"Saya sebenarnya agak teruja apabila akan memulakan saingan musim ini dengan kejohanan berpasukan dan ini juga kali pertama saya akan beraksi di laman sendiri sejak bermain dalam acara beregu. Selain itu, dengan kehadiran penonton, ia juga pastinya akan memberikan motivasi tambahan kepada pemain.

"Apa yang paling penting sekarang, kami fokus satu demi satu perlawanan. Saya harap kejohanan kali ini akan memberikan permulaan tahun baik buat kami," kata Thinaah yang muncul juara Terbuka Switzerland bersama Pearly tahun lalu.

Pada saingan tahun ini skuad wanita negara menyenaraikan lima pemain perseorangan iaitu Eoon Qi Xuan, Kisona, Tan Zhing Yi, Siti Nurshuhaini Azman dan Myisha Mohd Khairul.

Dalam acara beregu pula, Pearly -Thinaah akan menjadi sandaran utama menyumbangkan mata selain Teoh Mei Xing-Anna Cheong, Valeree Siow-Low Yeen Yuan dan Go Pei Kee.

Dalam pada itu, diminta mengulas mengenai tanggungjawab mereka yang kini bergelar beregu paling senior dalam kem skuad kebangsaan selepas Lee Meng Yean keluar daripada BAM, Thinaah berkata, masih banyak yang perlu dia dan Pearly pelajari.

"Saya fikir ramai orang beritahu kami mengenai perkara ini yang kami kini paling senior. Namun, dalam masa yang sama kami pun rasa masih banyak lagi perlu belajar.

"Apa yang kami ada, kami akan kongsikan dengan rakan lain dan berlatih bersama. Tekanan itu memang ada tetapi ia tentang bagaimana anda mengawalnya," katanya.

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Malaysia adalah negara umat Islam di dunia mengamalkan budaya sukan bercanggah dengan syariah Islam. Ini hasil dari kesan penjajah bukan Islam, yang menjajah negara ini sejak dulu..

Agak-agak le, bila Malaysia akan bebas melaksanakan syariat Islam sepenuhnya seperti yang diperjuangkan oleh Kelantan dan Terengganu dalam masa terdekat?

Saya (Ibnu Hasyim) teringat kata seorang pemimpin no 1 PAS suatu masa dulu, berkata kira-kira, "Tidak sempurna Iman seseorang itu selagi negaranya tidak menjadi negara Islam yang sebenarnya."

Pada saya, solusi mudahnya ialah undi PAS dalam setiap Pilihanraya Umum yang akan datang, termasuk PRN Johor ini..

4 comments:

Anonymous said...

Anak la itik...
Anak itik turun 10..
Sekor patah kaki....
Sekor patah kaki....
Tinggal la....ha sambung

KHALAS

Kah kah kah

Anonymous said...

Kalau presiden parti kris jadi pm, payah lah nak buat syariah. Bila dah ada kes 47 kes, jadi macam tu sebab tak ikut syariah. Sorang pemimpin korup, tidak bergerak sorang diri. Ada kumpulan atau anak buah yg beri support. Anak buah pun ikut korup seperti bos. Jadi seluruh sistem korup. Atas korup, di tengah korup, di bawah pun korup.

Retorik jer bila berkempen. Konon nak bela rakyat, nak jaga negara, nak majukan ekonomi. Bohong jer.

Anonymous said...

Boleh buat tesis. Bandingkan orang kanan presiden parti kris. Mewah atau tidak kehidupan mereka. Dengan orang kanan tghh. Mewah atau taqwa. Jadi jangan terpesona dengan retorik presiden parti kris. Kris di kaki ayam jantan, tapi ekor bergayut najis busuk.

Anonymous said...

Inilah Bahana jadi barua belaan parti kaum Jho Low iaitu DAP@ LeeKwanYew.AMIN

Sifir Tun ini mudah dibaca cari gaduh buat fitnah jijik sampai mati demi selamatkan si Boboi dan legasi Kerala ini. AMIN

Tetapi ramai orang Melayu mudah lupa dan mudah termakan umpan gula gula beracun Tun ini.. AMIN

Fakta Boboi 2 kali melingkup dari MB Kedah dan melingkup bertanding jawatan dalam UMNO, makna kata Boboi ini sangat mudah untuk dilingkupkan...!! AMIN YA RABIL ALAMINN

Burung berkicau cengkrik bernyanyi KL hujan petang Bangau cari rezeki di kolam taik bro..AMIN

Tetap kan diri jadi barua DAP@LeeKwanYew bro..AMIN

Nak kaya kena lakon jadi Acah Acah Melayu Islamik bro.. AMIN

Bank Negara tempat penyamun mencuri duit Bro...AMIN

SPRM tempat kumpul rasuah saham.jota jota bro..AMIN

Pulau Batu Putih Bukan Milik Kita Bro..AMIN

Banjir Beso Seluruh Negara akibat sumpah laknat Bro

KHALAS..


kah kah kah kah..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails