Tuesday, October 12, 2021

G/Eng penghasut... kesian 'barua'nya. Rugi di dunia &akhirat.

 

Guan Eng jangan jadi penghasut

RUPANYA dendam Guan Eng dan DAP terhadap usaha kerajaan untuk mempertahan dan memartabatkan Islam dalam negara terus membara. Ia bukan sahaja demikian tetapi kini kelihatan cuba menghasut dan mengadu-domba sesama rakyat Malaysia.

Dalam Malay Mail kelmarin beliau dipetik berkata:

“However, Lim claimed PAS has adopted a hostile stance towards non-Muslims since the death of Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat who was its spiritual adviser.

“Further, PAS’ brand of extremism is highlighted by their support of the Taliban government in Afghanistan, which denies educational and employment opportunities to women.

“For Idris Ahmad to claim that this proposed new legislation will only be enforced on Muslims, such as the bill to restrict the propagation of non-Islamic religions, reminds us of the justification by religious extremist preacher Syakir Nasoha, spreading lies against non-Muslims, that his insulting and derogatory remarks against non-Muslims, were meant only for Muslims,” he added.

Berdasarkan petikan di atas Guan Eng mendakwa:

1. PAS yang diwakili dalam kerajaan hari ini mengambil pendekatan bermusuhan terhadap rakyat bukan-Islam sejak kematian Tuan Guru Nik Abd Aziz Nik Mat

2. Pendekatan ekstrem PAS terbukti melalui sokongan PAS pada Kerajaan Taliban di Afghanistan yang menafikan hak pendidikan dan peluang pekerjaan di kalangan wanitanya

3. Menganggap Menteri di JPM Hal Ehwal Agama, Senator Ustaz Idris Ahmad sebagai setaraf dengan Ustaz Syakir Nasoha. Cadangan RUU Akta Kawalan dan Sekatan Pengembangan Doktrin atau Kepercayaan Agama Dalam Kalangan Orang Islam yang hanya terpakai di kalangan umat Islam dianggapnya satu pembohongan dan menghina masyarakat bukan-Islam.

Dakwaan Guan Eng ini cukup jahat dan sesungguhnya mengadu-domba rakyat Malaysia dengan menggambarkan seolah kerajaan melalui PAS sedang mahu mengekang kebebasan rakyat Malaysia yang bukan-Islam. Seolah-olah Menteri PAS dalam kerajaan seorang ekstremis dan PAS sedang membawa fahaman Taliban ke dalam kerajaan.

Keterlaluankah jika berdasarkan perkembangan ini kita mengatakan Guan Eng dan DAP sebenarnya menentang hak dan kebebasan orang Islam dalam mengamalkan agama mereka? Guan Eng dan DAP cuba menakut-nakutkan rakyat terhadap amalan dan ajaran Islam dan tindakan ini cukup berbahaya kerana ia mencetuskan syak wasangka dan perpecahan dalam masyarakat.

Haruskah kita mendiamkan diri dan membenarkan Guan Eng dan DAP terus bebas menghasut sebegini? Malaysia sesungguhnya cukup aman dan damai dengan rakyatnya memiliki semangat toleransi yang cukup tinggi, sehinggalah muncul Guan Eng dan DAP.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 11/10/2021

Sumber Asal: https://www.facebook.com/100009880363600/posts/1613909902281673/

Komen Weblog Ibnu Hasyim: Bosnya jadi penghasut, kesian barua-barua tunggangnya yang mengaku Melayu/Islam. Rugi dunia akhirat! Mereka takpa le, dah tentu kafir..

2 comments:

Anonymous said...

Pandora Papers : Tun Dr. Mahathir Mohamad, Tun Daim Zainuddin dan Tan Sri Rafidah Aziz punya persamaan yang nyata.

Ketiga-tiga trio tua ini, kaya-raya. Sumber kekayaan dikaitkan dengan kroni dan proksi mereka. Kenapa penyamun penyangak ini memilih Singapura? Patut lah penyamun penyangak ini takut dan berlemah lembut bila berhadapan dengan Singapura.

Syarikat berpengkalan di Singapura yang paling biasa digunakan menurut Kertas Pandora Papers, adalah Asiaciti Trust dan Trident Trust (yang mempunyai pejabat di seluruh dunia).

Penyediaannya cukup mudah - seseorang boleh melibatkan syarikat perkhidmatan korporat di Singapura

Tetapi bagaimana Singapura menjadi pintu masuk ke tempat percukaian Caribbean, dan mengapa ia merupakan laluan popular bagi orang kaya Malaysia yang ingin memindahkan wang

Wujud keraguan mengenai cara agihan projek dan tender penswastaan, serta pemberian permit import (AP) ketika ketiga-tiga mereka berkuasa.

Malah, pada 2006, Mahathir sendiri menuduh Rafidah menyeleweng dalam isu permit, kroni-kroni Rafidah menipu nilai sebenar kos harga kenderaan import. Mahathir menuduh, kroni Rafidah punca pasaran Proton terjejas teruk.

Mahathir berkuasa bermula 1981 hingga 2003. Dalam tempoh itu, Daim menjadi Menteri Kewangan sebanyak dua kali. Pada 1984 hingga 1991. Kemudian pada 1999 hingga 2001.

Inilah era Daim sangat berkuasa. Era inilah projek-projek mega diperolehi kroni-kroninya, terutama anak-anak Mahathir.

Mahathir, yang selalu mengaku tidak memiliki apa-apa, sebenarnya sangat kaya. Mahathir memiliki kepentingan dalam 18 buah syarikat.

Antaranya, Proton Holdings Berhad, Khazanah Nasional Berhad dan Golden Horse Berhad.

Namun, kekayaan sebenar keluarga Mahathir dikuasai empat anaknya. Mokhzani paling kaya. Diikuti Mirzan, Mukhriz dan Marina.

Marina memiliki aset kekayaan paling kecil. Hanya RM80 juta. Adiknya Mokhzani paling kaya, memiliki aset bernilai RM3 billion melalui penguasaan atau pemilikan saham dalam 255 syarikat.

Mirzan pula kedua paling kaya. Hartanya bernilai RM780 juta. Mukhriz, yang kini Timbalan Presiden PBBM dan calon Pilihan Raya Umum ke-14 di Jerlun, memiliki harta RM540 juta melalui 128 syarikat.

Semua harta ini dikaitkan dengan kekuasan bapa mereka Mahathir sebagai Perdana Menteri. Daim sebagai Menteri Kewangan orang suruhan Mahathir tentu terlibat sekali.

Daim sendiri pun sangat kaya-raya. Cuma dia pandai menyembunyikan kekayaannya melalui ketrampilan yang low profile.

Diam dianggap sebagai bekas Menteri Kewangan paling kaya di dunia. Asetnya dianggarkan bernilai RM65 billion.

Daim dikaitkan dengan bisnes paling menguntungkan melalui ICB Financial Group Holdings Ltd. (ICB). Daim memiliki 84.4 peratus kepentingan ICB dan menguruskan menguruskan 130 cawangan bank di 12 negara.

Bagaimana Daim, orang kaya Malaysia guna Singapura simpan duit di luar negara. Singapura adalah pemyimpan paling banyak duit duit penyangak dan pencuri dari seluruh dunia.

Singapura, pintu masuk ke tempat lindung cukai. Satu hal sama antara semua syarikat luar pesisir pegangan oleh rakyat Malaysia yang kaya dan berkuasa itu ialah Singapura dijadikan pintu masuk untuk mengalihkan aset ke tempat berlindung cukai.

Singapura adalah negara paling celaka sial sekali menyimpan serta gelak dari pencuri dan penyamun mengelak cukai pada negara. Sial lah Singapura hancur lah Singapura.

Anonymous said...

Hanya puak munafik liberal @ musang berbulu ayam yang suka menjilat dan menyokong kepala bapak kafir harbi tak basuh berak menfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam, parti Islam dan perjuangan Islam.

Mereka dan tuan kafir harbi mereka berkerjasama untuk mencipta dan menyebarkan fitnah untuk melaga-lagakan dan memecah-belahkan umat Islam.

Orang bodoh berlapis-lapis sahaja yang percaya pada fitnah-fitnah tersebut kerana mereka tidak serik dikencing dengan pelbagai janji palsu musuh Islam.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails