Friday, May 07, 2021

Roket China 31 tan dijangka terhempas ke Bumi. Roket DAP?

 

Roket Long March 5B yang dilancarkan oleh negara China dijangka terhempas ke Bumi hujung minggu ini.

Long March 5B yang dilancarkan pada Khamis lalu sepatutnya sudah melakukan pendaratan di Bumi.  Bagaimanapun, pegawai agensi angkasa lepas China dikatakan hilang kawalan terhadap roket tersebut.

Seorang ahli astronomi memberitahu roket itu melintasi Bumi lebih jauh ke utara seperti New York, Madrid dan Beijing serta bahagian selatan seperti selatan Chile dan Wellington, New Zealand.

Mereka melahirkan kebimbangan bahawa serpihan daripada roket seberat 21 tan itu boleh jatuh di mana-mana sahaja dalam lingkungan kawasan terbabit.

Roket itu kini bergerak pada kelajuan lebih 6.43 kilometer per saat dan berdasarkan pengalaman lalu ia menjadi petanda yang tidak baik

“Sebelum ini, roket Long March 5B pernah dilancarkan dan akhirnya serpihan kapal angkasa itu jatuh sehingga merosakkan beberapa bangunan di Ivory Coast.

“Meskipun kebanyakan serpihan roket itu sudah terbakar namun batang-batang logam besar jatuh ke atas bangunan itu, nasib baik tiada sesiapa yang cedera,” kata McDowell yang bekerja di Pusat Astrofizik di Universiti Harvard.

Roket terbabit dilaporkan membawa modul pertama stesen angkasa lepas kekal China.

Sekurang-kurangnya 10 misi serupa yang membawa lebih banyak modul untuk membina stesen angkasa lepas Tiangong yang disasarkan siap tahun depan.-Agensi

Komen Weblog Ibnu HasyimRoket negara China dijangka terhempas ke bumi, apakah parti roket Cina Malaysia akan terhempas juga di bumi Malaysia dalam PRU 15 ini?

Nampaknya begitu, kerana rekod buruk pemerintahan 22 bulan PH itu menjadi mimpi ngeri yang tidak dapat dilupakan oleh rakyat Malaysia, terutama bangsa pribumi. Sama seperti kejamnya pengganas 'komunis bintang 3' yang juga 'kepala bapak'nya dari negara sama... yang cuba menjajah beberapa bulan Persekutuan Tanah Melayu sebelum merdeka dulu..

Maaf, gurau-gurau. Bye, bye roket DAP!

Sila lihat juga..

2 comments:

Anonymous said...

semua pati kat negarA ni pakat berebut undi kpair tak Kira
dari mca mic dap gelakan dll

mana reti nak bersatu

Dan berpeganglah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliah) bermusuh musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, lalu menjadilah kamu karena nikmat Allah orang-orang yang bersaudara

gampang toi
ngaku Islam tak mau bersatu kerna Allah

sendiri mau ingat

Anonymous said...

Roket Tun dah lama terhempas dah kebabom meletop nya... kah kah kah

kah kah kah q serra q serra sungguh.. secara taj langsung bope la walaun katakan itu bukan salah Tun, salahkan Kuli... kah kah kah...

kantoi nak hasut membatu api salahkan KuLi

kah kah kah..

Hebat permainan Tun whai wlaun atok sklian.. kikikiki..

Tun buat baik sbb ada makna tuhh.. kikiki..

Berbaik dng Kuli sbb nak hasut pemimmpin UMNO jatuhkan PN. Otai PKR dah tendang Tun awal lagi.

Tun Dr Mahathir Mohamad mendedahkan beliau menjalinkan kerjasama dengan Tengku Razaleigh Hamzah kerana mahu mengajak beberapa pemimpin Umno menarik sokongan terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Bekas Perdana Menteri itu berkata jika ia dapat direalisasikan, kerajaan PN akan jatuh dan usaha melantik Perdana Menteri baharu dapat dilaksanakan.

Selagi nyawa dikandung badan lagi kuat hasut, fitnah, batu api dan adu domba tetap jadi pilihan Tun Mahathir. Lagi kuat nak dapat kuasa, walaun kata atik dah tua duma dia dah dapat... walaun selagi bole goreng untuk atok goreng lah sampai orang tua tu masuk kubo.. kikiki

Umo dah lanjut kubo dah seru banyak kali cukup cukup lah Atok jadi batu api... walaun atok sklian kesian skit kat atok kau tu... orang lain tgk kesian atok kena geli geli dng walaun sendiri makin mengelintin atok nak kuasa... kikiki

Tin jangan salahkan kami salahkan walaun atok sampai nak masuk kubo kena gelembong2 kan dng walaun atok

kesiannnn...!!


#fitnahjijiktetapjadipujaan

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails