Thursday, May 06, 2021

Mengapa Jho Low gagal dibawa pulang, inikah rahsianya?

 


Lihat komen di blog ini..

Anonymous said...

Jho Low dijulang sebagai pejuang di mata orang Cina.

Si Hamid keluarkan kenyataan yang pelik dan jelik untuk menutup 'kegagalan' beliau untuk membawa pulang Jho Lo, sedangkan beliau sendiri telah memberi jaminan untuk membawa pulang Jho Lo?

Link kat bawah ni haahh..

https://www.astroawani.com/berita-malaysia/jho-low-didakwa-bedah-wajah-menyerupai-beruang-berjalan-macam-seladang-221747

Persoalan mudah masa ini, adakah kerajaan PN masih percayakan kaum Cina bila berurusan secara rasmi dalam kerajaan.!? Jho Low adalah contoh kelemahan pemimpin pemimpin Melayu mempercayai kaum Cina secara berlebih lebihan.

Di era Lee Kwan Yew apakan kaum Cina di Singapura diberi ruang untuk pemimpin Melayu dan ahli perniagaan Melayu diberi tempat dalam urusan rasmi kerajaan ultra kiasu Singapura..!? Tidak sama sekali..!!Sebab mereka tak percaya kan orang Melayu yang tinggal di Singapura.

Jho Lo dan Nik Faisal memang tidak dapat dikesan atau ada kuasa politik yang menghalang dari mereka di bawa balik ke Malaysia untuk dibicarakan?

Di mata orang Melayu Jho Low adalah pengkhianat dan menghancurkan negara.

Di mata kaum Cina mereka mungkin menganggap Jho Low dijulang sebagai pejuang suci yang meruntuhkan kerajaan Melayu Islam.

Ada kah rakyat Malaysia kita ada kedengaran orang Cina di Malaysia dan Parti MCA, Parti DAP seperti Lim Kit Siang, Guan Eng, Tony Pua, Chin Tong, Teresa dll, mencemuh kerja kotor Jho Low..!?

Sampai sekarang sepatah haramjadah pun tidak ada satu cemuhan yang keluar dari mulut kaum Cina atas perbuatan Jho Low itu.

Yang terkinja kinja menjaja nama Jho Low ialah Tun Mahathir, PKR, PejWang dan PAN majoriti dari Melayu.


ps: Orang Melayu harus faham betul betul isu ini. Musuh orang Melayu dan barua suruhan mereka sedang membatu api utk pecah belahkan orang Melayu. Biar Melayu selesai kan isu sesama Melayu. Melayu Jaga Melayu

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails