Thursday, February 04, 2021

Tahniah Datuk Nicol, dapat undian tertinggi dalam talian Persatuan Sukan Dunia..

 

SUKAN

DMPM ucap tahniah kepada Nicol David

KUALA LUMPUR: Atlet profesional skuasy negara ini yang juga juara dunia lapan kali, Datuk Nicol David telah mendapat undian tertinggi dalam talian dengan 23 calon lain mewakili sukan masing-masing dalam sejarah 40 tahun temasya sukan (1981-2017) anjuran Persatuan Sukan Dunia Antarabangsa.

Sehubungan itu, Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM) percaya untuk meraih kejayaan besar sebegitu bukanlah sesuatu yang mudah dan semestinya banyak juga ujian dan cabaran yang dilalui.

“Semangat ‘wira’ Datuk Nicol ini sewajarnya dicontohi oleh anak muda di luar sana tidak kiralah dalam bidang apa sekalipun baik pelajaran, sukan, perniagaan dan sebagainya,” ujar Pengerusi Lajnah Kebudayaan, Kesenian dan Rekreasi DMPM, Mardhiah Hayati Zolkeplai dalam satu kenyataan.

Justeru, katanya pihak DMPM berbesar hati mengucapkan tahniah buat lagenda skuasy negara, atas anugerah itu.

“Semoga terus memberikan inspirasi buat semua kerana terus mengharumkan nama negara Malaysia tercinta,” katanya.

Nicol yang menerima Anugerah Atlet Terunggul Sepanjang Zaman Sukan Dunia kekal di kedudukan teratas untuk 109 bulan berturut-turut, menewaskan 23 lagi atlet selepas mendapat undian tertinggi menerusi pemilihan dalam talian di laman sesawang, Sukan Dunia https://www.theworldgames.org.

Selaku calon tunggal Asia, Nicol membuktikan beliau berada di dalam kelas tersendiri sejak hari pertama pengundian pada 8 Jan apabila menerima 318,943 undi, meninggalkan pencabar terdekat James Kehoe, seorang atlet tarik tali dari Ireland dengan kelebihan 200,000 undi.

Kehoe memperoleh 113,120 undi untuk berada di tempat kedua diikuti atlet powerlifting dari Ukraine, Larysa Soloviova, di tempat ketiga dengan 80,790 undi. – HARAKAHDAILY 3/2/2021

IHtv
17 subscribers

4 comments:

Anonymous said...

Kerela vs kerela Melayu jugak yang Tun maki hamun...

Mahathir, Tommy asalnya salah seorang peguam yang membencinya tetapi sebelum menjadi Perdana Menteri semula, Tommy telah datang bersama Zainur Zakaria dan Ambiga, kedua-duanya juga pernah pada satu masa menentangnya dan Zainur telah cadangkan nama Tommy sebagai Peguam Negara.

"Pada masa itu saya kecewa dengan sebilangan Peguam Negara Melayu" yang bersedia untuk taat kepada Perdana Menteri (Najib) walaupun disuruh melakukan sesuatu yang salah. Saya fikir ia satu perkara yang baik untuk lantik Peguam Negara bukan Melayu.

“Apabila saya jadi Perdana Menteri ke-7, saya putuskan untuk lantik Tommy Thomas. Saya sedar orang Melayu tidak akan suka.

Peerghh... dalam masa cari alasan "Bukan Salah Saya" Tun sempat maki maki Peguam Melayu lagi.... sana jugak masa anak beranak Tun rugi berniaga minta nyawa di bailout masa tu juga Tun maki hamun orang Melayu pemalas, tak tau berniaga bagai....

Ini lah perangai mangkok antik sampai huhung nyawa terkial kial cari salah orang Melayu...

Anonymous said...

La..kapir rupanya yg dapat anugerah. Muslimat pas jd tukang sorak je la..

Anonymous said...

Analisa yang dilakukan sebuah makmal bebas mendedahkan najis babi yang dilepaskan dari Kampung Selamat adalah punca pencemaran Sungai Kereh, di sini.

Pertubuhan Lestari Khazanah Alam Pulau Pinang (LEKAS), Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP) dan Badan Bertindak Bantah Pencemaran Sungai Kereh (BBBPSK) mendedahkan perkara tersebut, selepas mendapatkan perkhidmatan makmal bebas bagi menjalankan analisa kualiti air di sungai itu sejak Disember tahun lalu.

Berdasarkan laporan awal analisa makmal terbabit, sudah ada bukti saintifik bagi menyimpulkan punca utama pencemaran Sungai Kereh adalah daripada penternakan babi.

Anonymous said...

Yg ni khadam2 tepok suka sambil makan pop corn. Sebab tuan besar eng guan dan siang kit dah dapat pedajjal org muslim dan bumiputera. Najis babi ke sungai. Mereka cina dap suka babi tapi muslim haram babi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails