Tuesday, February 02, 2021

AS Tingkat Beli Senjata, Turki Tingkat Industri Pertahanan..

 

1. Amerika Syarikat Mencatatkan Peningkatan dalam Pembelian Senjata

Di Amerika Syarikat (AS), jumlah pemohon senjata pada tahun 2020 menghampiri 39.7 juta.

Menurut data dari Biro Penyiasatan Persekutuan (FBI), 39 juta 695 ribu orang memohon senjata pada tahun 2020 di seluruh AS.

Walaupun jumlah pemohon untuk membeli senjata di negara ini pada tahun 2018 adalah 26 juta, pada tahun 2019 jumlah ini sekitar 28 juta.

Selain wabak jenis baru coronavirus (Covid-19), peningkatan polarisasi di negara ini juga dianggap sebagai salah satu faktor penting yang mengarahkan orang ramai untuk membeli senjata.

2. Industri Pertahanan Turki Meningkatkan Jangka Hayat Pesawat F-16, Elemen Utama Kekuatan Udara


Industri pertahanan Turki meningkatkan jangka hayat pesawat F-16, elemen utama kekuatan udara, hingga 12 ribu jam.

lsmail Demir, Presiden Industri Pertahanan Presiden, berkongsi di akaun Twitternya bahawa penambahbaikan struktur pesawat F-16 Block 30 berterusan.

Demir, dalam projek di mana kerja kejuruteraan yang berkaitan dengan pengubahsuaian dan penyemakan 1200-1500 kepingan bahagian struktur per pesawat, menyatakan bahawa aplikasi pembaikan dan penggantian dan penguat badan dilakukan jika perlu.

Demir

"Dengan projek yang dijalankan oleh Industri Aeroangkasa Turki (TAI), kami bertujuan untuk meningkatkan kehidupan struktur pesawat F-16 kami, elemen utama kekuatan udara kami, dari 8 ribu hingga 12 ribu jam." menggunakan ungkapan tersebut.

(IH)

1 comment:

Anonymous said...

Setelah lima pusingan pencerobohan SAF dalam masa 5 minit, di selatan semenanjung, 45 minit kemudian barulah muncul TUDM di ruang angkasa kita. Ini berlaku kira2 5 tahun lalu.

Apa komen IH?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails