Sunday, March 22, 2020

Tahniah Muslim Care, Prihatin Kepada Petugas ‘frontliner’.


Covid-19: MCM hulur sumbangan buat petugas ‘frontliner’

KUALA LUMPUR: Pertubuhan Badan Bukan Kerajaan (NGO) Muslim Care Malaysia (MCM) antara NGO yang terawal menghulurkan sumbangan buat petugas kesihatan di hospital dan klinik kesihatan di Malaysia yang terlibat dalam mengendalikan wabak berjangkit Covid-19.

Antara hospital dan klinik kesihatan yang menerima manfaat ini adalah Hospital Sungai Buloh, Hospital Serdang, Pejabat Kesihatan Daerah Gombak, Klinik Kesihatan Kuang, dan Klinik Kesihatan Sungai Buloh.

Walaupun setakat ini, sumbangan tersebut masih belum sampai sepenuhnya ke hospital dan klinik kesihatan seluruh negara, namun usaha baik itu diharapkan dapat menjadi contoh buat rakyat Malaysia.

Presiden Muslim Care Malaysia, Zulkifli Wahijan (tengah) menyampaikan bantuan bungkusan makanan kepada staf kesihatan di Pejabat Kesihatan Daerah Gombak.

Setakat ini, antara bentuk sumbangan yang di hulurkan adalah bantuan berbetuk bungkusan makanan kepada staf-staf kesihatan.

Selain itu, Muslim Care Malaysia juga turut menghulurkan sumbangan berbetuk kipas angin diharapkan sedikit sebanyak dapat menghilangkan bahang panas petugas kesihatan yang bekerja dibawah khemah dan panas matahari.

Beberapa buah khemah kecil juga diedarkan di klinik-klinik kesihatan supaya dapat menampung ruangan teduh yang lebih luas. Seperti yang diketahui, tidak semua lokasi menjalankan saringan kesihatan Covid-19 didalam bilik berhawa dingin.

Sementara itu, bantuan berbentuk makanan ringan seperti coklat dan air berkarbonat turut diberikan diharapkan dapat membekalkan tenaga untuk staf kesihatan selain dipercayai dapat mengurangkan tekanan. 

Sumbangan tersebut merupakan sumbangan rakyat Malaysia yang mampu, peduli, serta mengambil berat mengenai penat lelah ‘frontliner’ Malaysia dalam menghadapi serangan Covid-19.

Orang ramai yang ingin menyumbang boleh layari Facebook Muslim Care Malaysia Society dan dapatkan maklumat lanjut mengenai sumbangan yang dihulurkan setiap hari. – HARAKAHDAILY 21/3/2020

13 comments:

Anonymous said...

Sundalwan / sundalwati PAS 957am, PH dah tamat. TIADA KAITAN LAGI. Gerombolan pengkudeta kamu yg mmrintah Skrng PAS UMNO PPBM PN . Menteri2 KERA2jaan PN lah yg mesti dipertngjwabkan sekarang. Masih shock tak tukup ghanimah rampasan kudeta kuasa kot? Tak puas hati hadiwang tak jadi TPM PN MN PPBM UMNO PAS?

Nih! Bukti, bukan fitnah macam sundalwan /sundalwati 957am. tadi ye

Umno Akan Ceraikan Muhyiddin Sekiranya Mahathir Kembali Memimpin Pribumi
Malaysia Today
Umno telah secara rasmi memberitahu Perdana Menteri Muhyiddin Yassin yang parti itu akan meninggalkan Perikatan Nasional sekiranya Tun Dr Mahathir Mohamad kembali memimpin Parti Pribumi Bersatu. PAS tidak bagitahu pendirian mereka tentang Mahathir tetapi akan juga meninggalkan Perikatan Nasional sekiranya Mahathir bawa DAP balik masuk ke dalam kerajaan.

Perebutan GHANIMAH RAMPASAN KUASA PAS UMNO PPBM LEBIH DIUTAMAKAN SUNDALAN2 PN DIKALA PANDEMIK KOVID19 SEMAKIN KRITIKAL.

SUNDALAN2 PAS PENAGIH PIL KUDA, KHAYAL, PENUH FANTASI, PENAFI REALITI, DEMOKRASI ALA TAKFIRI

Anonymous said...

Pas hulur amende?..

Anonymous said...

Umno lari pas hilang kuasa dan jawatan....nangis lah lobai pas

Anonymous said...

PAS HAMpas sudah hirup supa kawah ketul BABI bersama UMNO PPBM GPS = PN

Yg menjadi persoalan nya…

(1) setelah bermain Golf dgn Tony Fernandez, tiba2 sj, satu kenyataan di keluarkan, Tony dan Kamaruddin tidak bersalah dlm scandal tersebut…

di bersihkan oleh siasatan dalaman Air Asia Sendiri dgn Independent Oversight Nya?

(2) Mak Lampir Zailah di taja oleh siape, di Hotel Kepunyaan Vincent Tan meraikan Perlantikan nya menjawat Menteri di Kementerian Perumahan & ..?? dgn Vincent Tan hadir bergambar bersama?

mana MACC tiba2 membisu nih?

Anonymous said...

selain adham, siape lagi menteri2 dan timb menteri2 PELAWAK ?

INI DIA,

(1) MAK LAMPIR zailah dgn kegagalan nya utk mengawini anak betina 12 tahun kpd siape yg berhajat......

(2) lebai pendek anAk mAn dgn kopiah dan kebebalan nya hari pertama menjawat menteri, sebagai juru cakap tokei2 balak kelantan

(3) kairuddin dgn skull kopiah nya, mencuba nasib utk mempromosikan minyak sawit ke India dan China dgn perjudikan nasib zakir naik dan penduduk2 Jammu Khasmir selain Urghur di China

(4) takiyuddin dgn ruu 355 tarik handbrake…......eeekkkkkkkkkkk

(5) hisaputin dah jadi menteri pertahanan selain menteri luar, dgn pengumuman helikopter2 akan di hantar setelah sekian lama sejak 2015, tak kunjung tiba

(6) menteri pengangkutan, wee, dah tak menggaku yg kerajaan PN bukan kerajaan Melayu dan islam seperti mana hadiweng cuba selamatkan dari dap

(7) hamzah, menteri kdn akan membawa siasatan baru terhadap ltte kerana pertubuhan nya terrorist terbaru di dunia

(8) Moo dgn kebebalan nya, mengadakan mesyuarat majlis tindakan negara mengenai covid 19, dgn sengaja tidak menjemput negeri2 di bawah kerajaan pembangkang

(9) menteri kewangan zafril dan menteri buruh memaksa majikan membayar gaji selama mana pekerja2 tidak blh bekerja kerana MCO..

(10) menteri2 kanan yg lain, tiba2 hilang punca tak ke kanan tak ke kiri, menikus hilang menyepi.

Negara kini di perintah oleh PAS UMNO PPBM GPS @ PN. Itulah hantu2 SUNDAL pengKUDETA PH

Anonymous said...

Pemimpin-pemimpin Pee H gila kuasa masih bergaduh berebut jawatan dan sibuk berpolitik untuk agenda peribadi sendiri yang membuktikan puak Pee H ini mementingkan diri sendiri dan tidak mempedulikan wabak covid-19 dan penderitaan rakyat.

Dasar terbuka KERA-jaan Pee H Yang teramat bodoh membenarkan rakyat China Komunis bebas memasuki Msia di waktu wabak Covid sedang merebak di China telah menyebabkan virus covid-19 merebak ke Msia dan membiak Dan mengancam nyawa rakyat Msia.

Akibat kebodohan melampau Pee H, lebih 1000 rakyat Msia dijangkiti virus covid-19 dan sebilangannya telah meninggal dunia.

Ini membuktikan pemimpin-pemimpin Pee H sangat tidak layak memerintah negara.

Anonymous said...

RBA 10:29 AM ternakan parti kafir harbi DA-Pigs yang memusuhi Islam adalah pelacur politik murahan @ Babi ternakan gian end.

Babi roket laknatullah ini suka menjilat gian end yang tidak basuh berak dan menghina dan menfitnah agama Islam , ulama Islam dan umat Islam.

Sepatutnya puak DA-Pigs ini berambus ke Wuhan supaya Msia selamat dari kejahatan Dan fitnah ciptaan DA-Pigs.

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sedang meroyan histeria gila babi sejak Pakatan Hancing terguling baham tanah kerana terputus bekalan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan gian end.

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sedang meroyan histeria gila babi sejak Pakatan Hancing terguling baham tanah kerana terputus bekalan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan gian end.

Anonymous said...

RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sedang meroyan histeria gila babi sejak Pakatan Hancing terguling baham tanah kerana terputus bekalan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan gian end.

Anonymous said...

Ini penjilat-penjilat mereka.. Dah takdak apa nak jilat..
Rupanya masih ada puak jilat juboq gian eng meneruskan hasut..

Tak usah menyamar le, orang kenal mana penjilat juboq kapiaq gian eng.
Kesian, Masih jadi barua DAP lgi.
Kesian. Masih lagi mahu ikut hukum rimba. jadi hantu berpuaka. Masih tak tamadun. Jadi peluloq juboq tak basuh, si kulup gian eng. barua pecacai yang patut di hukum sula atau rejam kerana pembelot.

Mana lagi geng puaka rimba, tulang besi, dan babi-babi buta tu.. Bertaubatlah.. tak besar mana dedak babi itu. Miskin keparat sangat ke?? kalau mampuih panggil lah gian eng solat.. hii jijik dan kesiannya. hi hi hi

Takde idea.. masih ulang bende sama. Miskin segala.. padanlah jadi barua..

DAP macam cicak penyet, kepala terapit pintu, terkepit.
Ekornya luruh jatuh terkodek-kodek. Terkodek itulah suara bunyi bising penjilat,peluluq juboq tak basuh si kulup gian eng. hi hi hi . tak malu muka tembok pungkok babi..

Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng.. Jilat Juboq gian eng..
Mereka bangga disebut macam tu..

Anonymous said...

Penyundal2 ugama PAS kehabisan modal, dok ulang2 maki hamon meroyan macam orang kerasokan syaitan

PAS hamPAS hAMPAS HAMPASSSSSSSSSS................

PAS TIADA MARUAHHHHHHHH..............

PAS MUNAFIKKKKK.............

Anonymous said...

RBA 12:30 pm ternakan parti kafir harbi DA-Pigs adalah pesakit mental yang sedang meroyan histeria gila babi sejak Pakatan Hancing terguling baham tanah kerana terputus bekalan dedak cap roket yang menjadi kegemaran babi ternakan gian end. Kasihan.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails