Wednesday, February 19, 2020

Tutup 4 Hotel Milik TH: Umat Islam 'wajar bangkit menentang' -Dr Mohd Khairuddin


Tamat operasi usaha (terancang) lumpuh ekonomi umat Islam?

SAYA amat bimbang penamatan operasi dan perkhidmatan 4 buah hotel milik TH Hotel & Residence Sdn Bhd (THHR) adalah usaha terancang pihak tertentu untuk melumpuhkan ekonomi umat Islam.


Tiba-tiba sahaja umat Islam di Malaysia dikejutkan dengan pengumuman bahawa THHR akan menamatkan operasi dan perkhidmatan 4 buah hotel miliknya, iaitu TH Hotel Kota Kinabalu, TH Hotel Pulau Pinang, TH Hotel & Convention Centre Alor Setar dan TH Hotel & Convention Centre Terengganu, pada 1 April depan.
Mengikut Pemangku Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif THHR, Zulkefli Ahmad, penamatan operasi dan perkhidmatan tersebut merupakan satu keputusan yang tidak dapat dielakkan memandangkan operasi dan pengurusan hotel-hotel yang terlibat tersebut telah dan/atau akan diambil alih oleh, Urusharta Jamaah Sdn Bhd (UJSB), dan bangunan hotel-hotel yang terlibat juga telah dipindah milik kepada UJSB.
Seperti yang kita semua tahu, UJSB adalah syarikat milik Kementerian Kewangan yang ditubuhkan di bawah Pelan Pemulihan dan Penstrukturan Lembaga Tabung Haji, dan seperti yang kita semua juga tahu, Kementerian Kewangan adalah dikuasai oleh pemimpin tertentu.
Walau apa sekalipun alasan yang diguna bagi menamatkan operasi dan perkhidmatan 4 buah hotel milik THHR ini, umat Islam di Malaysia wajar bangkit menentang tindakan ini kerana hotel-hotel ini bukan sahaja tidak diketahui mempunyai apa-apa masalah besar tetapi adalah juga lambang kebanggaan ummah.
Hotel-hotel ini adalah bukti bahawa ekonomi umat Islam boleh dimajukan dengan menceburi sektor yang didominasi oleh orang bukan Islam sehingga ia menjadi pilihan bukan sahaja kepada umat Islam tetapi juga bukan Islam tanpa mengabaikan prinsip kepatuhan syariah.
Kewujudan hotel-hotel yang memberikan jaminan perkhidmatan patuh syariah serta pematuhan kepada kehendak penyediaan makanan ‘halalan toyyiban’ ini juga adalah pembuka kepada jaringan yang sangat besar dalam mengembangkan ekonomi umat Islam.
Pertamanya, hotel-hotel milik THHR ini memberi ruang pekerjaan yang luas kepada tenaga kerja dan profesional Islam yang kurang diterima dalam sektor lain mahupun dalam sektor perhotelan konvensional, termasuk golongan wanita yang berhijab, untuk berkhidmat.
Lebih jauh dari itu, hotel-hotel milik THHR ini juga telah membuka jaringan yang sangat besar dalam pelbagai industri halal milik umat Islam dan keluaran Bumiputera, contohnya ialah syampu dan sabun serta haruman berasaskan buahan tempatan seperti tembikai susu.
Bayangkanlah betapa ramai yang akan terjejas ekoran penamatan operasi dan perkhidmatan hotel-hotel ini yang melampaui nasib malang para pekerjanya yang akan kehilangan kerja mereka, sedangkan sebelumnya hotel-hotel ini dirancang untuk diluaskan ke seluruh negara.
Sekian.
“Islam Memimpin Perpaduan”

DATO’ DR MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI
Ahli Parlimen Kuala Nerus – HARAKAHDAILY 18/2/2020
Hotel
Perihal keputusan ini



Kuala Lumpur
70 tempat untuk menginap
Purata RM 162/malam

George Town
38 tempat untuk menginap
Purata RM 240/malam

Melaka
70 tempat untuk menginap
Purata RM 170/malam

Kota Kinabalu
70 tempat untuk menginap
Purata RM 153/malam

Pulau Pinang
70 tempat untuk menginap
Purata RM 178/malam

Pulau Pinang
70 tempat untuk menginap
Purata RM 186/malam

Kuching
69 tempat untuk menginap
Purata RM 101/malam

Berdekatan Ampang, Selangor
Foto
TH Hotel & Residence Sdn. Bhd.
Foto
RM 232
PNB Perdana Hotel & Suites Kuala Lumpur
 (2,426)
Kolam renang terbuka
Tempat letak kereta percuma
map image

20 comments:

Anonymous said...

February 19, 2020 at 10:14 AM ,
Masih ada lagi penjilat dan peluloq juboq tak bauh gian eng. dedak babi tak habis lagi.
macam tu lah dasar pecacai..

hiiiiii hinanya..

Anonymous said...

Jika perkara ini benar, orang melayu islam harus bangkit. Tak boleh biarkan fitnah bermaharajalela. Perkauman yang ditunjukkan oleh menteri duit dap adalah sangat kurang ajar. Ini satu cara dari banyak cara untuk meruntuhkan ekonomi orang melayu dan islam. Keturunan komunis ini mewarisi atuk atuk mereka untuk menguasai negara ini.

Kita tolak penghinaan bangsa melayu terhadap bangsanya sendiri. Kita tolak penghinaan ke atas kerajaan kelantan dan trengganu. Musuh utama ialah mereka yang cuba meranapkan ekonomi orang melayu. Kita tolak mereka yg kuat menghina ulamak. Kita tolak liberal. Penghina ulamak mesti dibasmikan.

Anonymous said...

Pru14 ramai percaya pas terima 90 juta. Sekarang ni fitnah bersambung. Kereta merc pulak. Lepas ni apa lagi. Taubatlah dari terus jadi talibarut.

Anonymous said...

Hati2 dengan belit dap. Surfacenya akan kelihatan cantik seperti no problem. Tapi operasi bawah tikar yang perlu diberi perhatian.

Anonymous said...

Tentera kacang merah RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs sedang mencipta dan menyebarkan pelbagai fitnah untuk memburuk-burukkan ulama Islam dan parti Islam PAS kerana musuh Islam sangat membenci perjuangan Islam PAS untuk menegakkan Islam dan membela hak umat Islam.

Maka Kita tidak terkejut melihat pemimpin kafir harbi DA-Pigs dan babi liberal mereka sedang melingkupkan aset dan tabung umat Islam.

Anonymous said...

RBA puaka ternakan DA-Pigs adalah barua bangang tahap lembu di padang kerana cuba menegakkan benang basah. Inilah contoh barua DA-Pigs bodoh berlapis-lapis.

Sebelum PRU14 PH telah berjanji mahu menubuhkan suruhanjaya diraja untuk menyiasat TH. Mengapa TH tidak mahu melaksanakan janji ini selepas PH memenangi PRU14 ? Adakah PH takut penipuan, salah laku dan pembohongan PH akan terbongkar jika suruhanjaya diraja dotubuhkan ?

Hoi puaka bangang mana semua janji PH ? Sudah ke lautkah ?

Anonymous said...

Hoi puaka ternakan DA-Pigs, mana bukti ? Dakwaan tanpa bukti adalah fitnah maka kamu adalah penjaja fitnah. Bila kamu mampus, sila mohon lim gonna end uruskan mayat kamu di jirat china kerana kamu sangat membenci ulama Islam.

Anonymous said...

Hoi puaka ternakan DA-Pigs, mana janji PH mahu menghapuskan tol ? KENCING !!!

Anonymous said...

Hati2 dengan fitnah dari puaka. Kita sebok bantai dap, dia sebok bantai ulamak dan orang melayu. Ni jadi khianat bangsa melayu dan islam.

Anonymous said...

Mamat puaka ni jadi manusia terpilih untuk merosakkan institusi agama dan ulamak. Terutama kerajaan pimpinan Islam kat kelantan. Nada fitnahnya lebih hebat dari kafirun. Penuh kesumat dengan ulamak, tapi berbaik sangka dengan orang kafir.

Anonymous said...

Barua pandap meroyan tentang mercedes tetapi barua bangang ini berdiam diri terhadap skandal banglo terlajak diskaun, skandal terowong , skandal kertas kerja terowong, menteri DAP menyalurkan wang kerajaan kesekolah swasta Cina sedangkan perintukan tidak wujud dalam Perlembagaan Msia, membatalkan atau menentang pembinaan masjid dll.

Anonymous said...

Puaka DA-Pigs Dan barua seperti dia adalah musuh Islam kerana dia memusuhi ulama Islam, parti Islam dan perjuangan Islam untuk menegakkan Islam. Sebaliknya dia menyokong parti kafir harbi DA-Pigs menentang, memfitnah dan memburuk-burukkan Islam dan menafikan hak umat Islam.

Anonymous said...

Mamat puaka tu kerabat dap. Berapa banyak dapat fulus kerana hina islam. Haram jika buat nafkah.

Anonymous said...

Surat yg dalam edar tu tulis tamat operasi. Takkan nak spin kut. Agak2 lah kalau nak bela dap dan guang eng. Harta orang islam biar orang islam uruskan. Orang kafir dap jangan campur tangan. Bukan hotel jer yg dijual. Ladang pun dah dijual. Keparat sungguh.

Anonymous said...

Puak kafir harbi DA-Pigs dan babi-babi liberal sedang menyamun aset umat Islam dan melingkupkan tabung umat Islam. Apakah tindakan umat Islam untuk menghadapi penyamun jahanam ini ?

Anonymous said...

Ni satu lagi kerabat puaka. Nak hentam ulamak jer. Busuk hati pada ulamak dan islam. Kamu sepatutnya hentam kafirun bukan hentam islam. Satu tuduhan berat bila guna istilah menyamun. Macam istilah terima rasuah 90juta. Yang guna pintu jamban tak mahu pulak sentuh.

Anonymous said...

Kambing gurun non muslim kot. Eja tak_ir pun salah. Udah dua kali pulak tu.

Unknown said...

Tlg call Mat Dali, 0125947577

Anonymous said...

Kambing gurun adalah RBA ternakan parti kafir harbi DA-Pigs yang sedang menyamar sebagai orang Melayu untuk memfitnah dan memburuk-burukkan ulama Islam dan perjuangan Islam dan melaga-lagakan kaum Melayu Islam.

Anonymous said...

Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basun gian eng.. kesian, memang keturunan pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

ramai dah lari, tapi memang keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails