Thursday, February 20, 2020

'pertahankan hak rakyat'! TH Hotel T’ganu Untung, Apa Sepatutnya Menteri Agama Buat?


TH Hotel T’ganu untung, wajib kekal bawah TH


SAYA telah membuat semakan ke atas prestasi TH Hotel & Convention Centre Terengganu di Kuala Nerus dan mendapati bahawa ia telah mencatatkan keuntungan (selepas cukai) pada tiap-tiap tahun. Rekodnya seperti berikut:

2014 RM379.1 ribu
2015 RM706.9 ribu
2016 RM738.9 ribu
2017 RM1.716 juta
2018 RM1.025 juta

Sehubungan itu, soalan yang perlu segera dijawab oleh pihak pengurusan Tabung Haji (TH) ialah mengapa sebuah hotel yang telah mencatatkan keuntungan perlu diserahkan kepada Syarikat Tujuan Khas (SPV). Tidakkah ini bercanggah dengan tujuan pemulihan?

Apa yang sebenarnya perlu dibuat oleh Menteri Hal Ehwal Agama ke atas hotel-hotel seperti TH Hotel & Convention Centre Terengganu ini ialah membuat lantikan pegawai-pegawai yang lebih profesional untuk melipatgandakan keuntungannya, bukan dengan menjualnya terus.
Advertisement
Setelah hotel-hotel seperti TH Hotel & Convention Centre Terengganu yang dikatakan rugi ini diserahkan kepada SPV, apakah ada jaminan bahawa ia akan dikembalikan kepada TH setelah ia berjaya keluar dari kerugian? Pasti tidak ada.
Hotel-hotel seperti TH Hotel & Convention Centre Terengganu yang untung ini adalah aset-aset milik para pendeposit TH, oleh itu Kerajaan sepatutnya mendapatkan izin dan mandat dari mereka terlebih dahulu sebelum ia dijual.
Saya mempertahankan hak rakyat saya yang menabung di TH supaya TH Hotel & Convention Centre Terengganu di Kuala Nerus, yang terbina hasil modal dan deposit mereka, dikekalkan dalam pengurusan TH dan tidak diserahkan kepada SPV.
Keseluruhan episod yang berlaku dalam penjualan TH Hotel & Convention Centre Terengganu dan hotel-hotel TH lain adalah satu titik hitam kepada sejarah perjalanan TH dan sejumlah 9.4 juta pendeposit yang membentuk nilai simpanan lebih RM75 bilion!
Sekian.
“Islam Memimpin Perpaduan”
DATO’ DR. MOHD KHAIRUDDIN AMAN RAZALI AT-TAKIRI
Ahli Parlimen Kuala Nerus – HARAKAHDAILY 19/2/2020

13 comments:

cik minah said...

Cilaka punya PH. berkhianat kepada Agama, negara, bangsa! Ajar mereka dalam PRU aakan datang..

Anonymous said...

Alasan rugi adalah sebab untuk pengambil-alihan. Keuntungan itu kini dikongsi oleh non-muslim juga, hasil dari pelaburan umat islam. Biarlah untung kilang babi dikongsi oleh cina dap, tapi untung pelaburan orang islam dikongsi oleh orang islam. Hidup jangan merompak.

Anonymous said...

Pakatan Hancing pimpinan parti kafir harbi DA-Pigs sedang menyamun aset dan tabung umat Islam. Wahai umat Islam, bangkitlah dari tidur dan bersatu padu membela Islam Dan hak umat Islam.

Anonymous said...

Sudah terang lagi bersuluh! Kepada machai2 pakatan hancing bertaubatlah! Menteri agama anda bergitu BODOH dan JAHIL sekali!

Anonymous said...

Katahuilah machai2 Melayu pakatan hancing bacin!

Dari hari pertama lagi menteri agama anda hanyalah berfungsi sebagai khadam kepada DAP dalam memusnahkan aset2 TH dan menjual ladang2 kelapa sawit dibawah harga pasaran!

Menteri agama anda itu bergitu BODOH, BAGHAL, LEMBAB, TOLOL dan tidak menyumbangkan apa2 untuk Islam!

Anonymous said...

Puaka rimba mesti hebat ilmunya. Tinggi pengajian dan fakih dalam agama. Tu sebab dia boleh bodoh-bodohkan ulamak. Atau mungkin dia ni tentera iblis dilahirkan dalam bentuk manusia untuk merosakkan islam dan hina ulamak.

Anonymous said...

Mujahid ni guru bahasa arab. Bidangnya arab langguage. Bukan pakar pun dalam ekonomi. Bila big boss nya menteri duit guang eng kelentong pasal ekonomi, pasal untung rugi ekonomi, dia angguk jer. Satu pe bende pun tak faham. Orang macam ni memanglah disukai oleh menteri duit, boleh jadi alat pemusnah ekonomi muslim. Aset muslim merosot dengan guna kayu ukur "rugi".

Anonymous said...

Atas alasan rugi, mujahid telah kerjakan tabung haji sebagai memenuhi kelayakan direstui oleh menteri duit.

Anonymous said...

Puaka rimba ni , jika ilmunya lebih tinggi dari tghh @ para mufti @ dia salah seorang daripada tuan guru, maka pandangannya boleh lah diterima. Jika dia tidak ada ilmu agama, maka bolehlah diterima dia sebagai tentera iblis yg dilatih melalui bisikan iblis melalui hatinya atau mimpi.

Anonymous said...

minta atok jelaskan kenapa biarkan guan eng jual aset TH.

Anonymous said...

mujahid khadam d4p.
atok khadam d4p.
tapi masih mau atok kekal sehingga habis penggal?
logik agak celatu kat sini.

Anonymous said...

Kesian, tulang besi, puaka rimba dan lancu-lancau masih jadi peluloq pungkok tak basun gian eng.. kesian, memang keturunan kamu pecacai.. suka makan dedak babi kesian.

ramai dah lari, tapi memang keturunan pecacai masil kekal jadi penjilat juboq kapiaq laknatullah!

kalau tak berubah akan jadi hamba pecacai kapiaq sampai kiamat.

Anonymous said...

Puaka adalah tentera iblis yang membenci ulama, parti Islam dan perjuangan Islam kerana puaka adalah penjilat lim gonna end pemimpin kafir harbi.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails